کد خبر: ۴۸۷۴۴۷
زمان انتشار: ۲۳:۵۱     ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
رونمایی از یاران دهگانه همتی؛
این روزها جناب آقای همتی که به جای «گزارش عملکرد» خود و دولت متبوع خویش و«اعلام برنامه»، مشغول بهره گیری ازتکنیک های گسترده عملیات روانی آشنا است، با «مظلوم نمایی» از گزاره «پنج در برابر یک عادلانه نیست» در مصاحبه های تبلیغاتی و هشتک های توییتری خود با فراوانی زیاد استفاده می کند. بدین معنا که در ایام کارزار انتخاباتی من یکه و تنها هستم در حالی که رقیب من پنج نفرند!
سرویس سیاسی پایگاه 598-دکتر امیر حمزه مهرابی/ این روزها جناب آقای همتی که به جای «گزارش عملکرد» خود و دولت متبوع خویش و«اعلام برنامه»، مشغول بهره گیری ازتکنیک های گسترده عملیات روانی آشنا است، با «مظلوم نمایی» از گزاره «پنج در برابر یک عادلانه نیست» در مصاحبه های تبلیغاتی و هشتک های توییتری خود با فراوانی زیاد استفاده می کند. بدین معنا که در ایام کارزار انتخاباتی من یکه و تنها هستم در حالی که رقیب من پنج نفرند.

البته دولت 8 سال فرصت داشته که با عملکرد و برنامه های خود نظر مردم را بخود جلب کند و صرفاً با شعبده بازی و حرّافی در ایام انتخابات مردم را فریب ندهد. در عین حال همین ادعا نیز بی اساس است.

در اینجا در دو بخش به بررسی صحت و سقم این ادعا می پردازیم:

الف: تساوی در رقابت انتخاباتی

این ادعا بطور واضح و روشن یک دروغ تبلیغاتی است چرا که از بین 7 کاندیدای تأیید صلاحیت شده، قطعاً سه نفر( همتی، مهرعلیزاده و محسن رضایی) در یک تیم و جریان فکری دسته بندی می شوند و همراه و همفکر و پشتیبان آقای همتی هستند.

در جناح مقابل نیز دقیقا سه نفر(رئیسی، جلیلی و زاکانی) در یک طیف قرار می گیرند ولی قاضی زاده هاشمی(علی رغم تظاهر به انقلابیگری) یک نیروی خنثی و با جهت گیری و شعارهای نامشخص و متزلزل است (دولت سلامت) که می توان آن را ممتنع قلمداد کرد.

پس تا اینجا معلوم شدبرخلاف دروغ های همتی، «یک به پنج» نیست بلکه «سه به سه» است .

ب: تکرار جنگ احزاب

علاوه بر یاران مستقیم در کارزار رقابت انتخاباتی، احزاب و جریانات سیاسی حامی آقای همتی، قابل مقایسه با حامیان جریان انقلاب نیست. چنان که با رصد صحنه رقابت می توان گفت این دوره از انتخابات، بیشتر به «جنگ احزاب» شبیه است. بطوری که همه احزاب، گروهها و دولت مستقر، پشت سر یک کاندیدای خاص صف بسته اند و با تمام توان در صدد تداوم حاکمیت جریان لیبرال بر قوه مجریه هستند .

1-حمایت دولت مستقر:

دولت روحانی با همه ظرفیت رسانه ای ، سیاسی، مالی و اجرایی خود تمام قد پشت سر و همراه همتی است و باعزل نمایشی ایشان، هم زمینه و فرصت کافی را برای تبلیغات انتخاباتی وی فراهم ساخته و هم تلاش کرده همتی را ازذهنیت منفی مردم نسبت به دولت روحانی تبرئه کند.

2-تیم کارگزاران

همتی از جوانی همواره در کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی پله های رشد و ترقی خود را طی کرده و تفکراتش منطبق با هاشمی و کارگزاران است. از این رو پس ازحذف محسن هاشمی از گردونه رقابت، آقای کرباسچی دبیر کل حزب سازندگی، بطور رسمی ازهمتی حمایت کرده است.

3- اصلاح طلبان

اصلاح طلبان که با غفلت از کادرسازی و عدم جلوگیری از تخلفات نیروهایش، دستشان از نیروی توانمند خالی است، باگذراز کاندیدای اصالتاً اصلاح طلب خود(مهرعلیزاده)، با قدرتِ تمام پشت سر همتی ایستاده ونیروی های انسانی و تیم پر قدرت رسانه ای خود را برای تهییج افکارعمومی به حمایت از همتی بسیج کرده اند.

4- تیم لاریجانی

آقای آشنا که با اجرای سناریوی کثیف لو دادن مصاحبه ظریف، جاده را برای ریاست لاریجانی فراهم کرده بود پس ازعدم تایید ایشان، با همه توش و توان به حمایت ازهمتی برخاسته است. از این رو ستاد تبلیغات و تیم رسانه ای لاریجانی و حامیان گسترده وی در بدنه اجرایی و تقنینی کشور، در بست در اختیار همتی قرار داده است .

5-سید حسن خمینی

سید حسن خمینی که با کسب اعتبار از انتسابش به بیت امام خمینی (ره)، همواره پشتیبان جریان اصلاحات و سازندگی بوده است، اینبار نیز با ایفای نقش «سید تکرار» در پی تشکیل دولت سوم روحانی به ریاست همتی است و با سخنان تند و ساختار شکنانه‌ی خود در صدد جلب آرای خاکستری به نفع همتی است.

6- سلبریتی ها

کسانی که می گفتند «ما با روحانی به جهنم می رویم ولی با رئیسی به بهشت نمی رویم»، در این دوره نیز بدون اینکه از کرده خود در روی کار آوردن دولت روحانی و ایجاد این وضعیت اسف بار اقتصادی و معیشتی شرمنده باشند، با کمال پررویی ازهمتی بعنوان نماینده تفکرغیرانقلابی حمایت می کنند

7-منحرفین بهاری

اگردر دوره های قبل احمدی نژاد و جریان بهاری ها در طیف مقابل جریان اصلاح طلبی، سازندگی ولاریجانی قرارداده می شدند ، در این دوره احمدی نژاد با موضع گیرهای بی پرده و ساختار شکنانه خود (مشابه تاج زاده)، بطور واضح‌تری به تقویت جریان غربگرا و تداوم دولت روحانی کمک می کند هرچند در دو دوره قبل نیز احمدی نژاد در روی کارآمدن روحانی نقش اساسی داشت.

8- بیگانگان و سلطنت طلب ها

از ابتدای انقلاب نیروهای خارج نشین (سلطنت طلبان، بهایی ها، مارکسیت ها، ضد انقلابیون و..) به همراه کشورهای متخاصم (اسرائیل، آمریکا، عربستان و اروپایی ها) ازجریان غربگرا بویژه اصلاح طلبان حمایت کرده و می کنند. اینک که آقای همتی به نمایندگی ازهمفکران آنان در داخل کشور وارد رقابت انتخاباتی شده و احتمال پیروزی انقلابیون در این دوره نسبتاً بالاست، با قدرت و شدت بیشتری به میدان آمده اند تا شاید بتوانند از روی کار آمدن یک دولت انقلابی و جهادی جلو گیری کنند.

9- آقای مهرعلیزاده(کاندیدای تایید صلاحیت شده)

مهرعلیزاده هرچند از قدیم الایام جزء اصلاحطلبان بوده و هست ولی اصلاحطلبان برای وی نقشی بالاتر از یار کمکی همتی قائل نشدند.

وی صراحتا اعلام کرد: دولتی که تشکیل خواهم داد دولت سوم خاتمی است(بخوانید دولت سوم روحانی) که دقیقا دولت مورد نظر همتی است. مهر علیزاده در جریات تبلیغات بویژه در مناظرات بطور قطع و یقین گفتمان اصلاح طلبی و اعتدلالی را پیگیری خواهد کرد.

10- محسن رضایی (کاندیدای تایید صلاحیت شده)

رضایی میرقائد که در تمام جریانات حساس تاریخی همراه و همفکر هاشمی بوده، پس ازحضور چندباره وموضع گیری های سوال برانگیز خود در رقابت انتخاباتی گذشته، اینبار با کنار زدن پرده از چهره خود، ماهیت اصلاح طلبی خود را بیشتر نمایان ساخت و با حمله به شورای نگهبان و چنگ اندازی به چهره نیروهای انقلابی بویژه آیت الله رئیسی و قول پیگیری تصویب FATF و... دقیقا در کنار آقای همتی قرار گرفته و شعار ها و اهداف او را با بیان دیگری مطرح می کند.

* جناب آقای همتی!

با این وصف بدانید (که البته خوب می دانید) نه تنها شما «تنها» نیستید بلکه مطمئن هستید که «یاران دهگانه شما»، سرباز خود را در کارزار انتخابات تنها نخواهند گذاشت و به همراه ماشین عظیم تبلیغاتی خویش، به عوام فریبی دامن خواهند زد و مثل گذشته برموج احساسات مردم مظلوم و ساده ما سوار خواهند شد و شما را با همه ضعف ها ،ناکارآمدی ها و افتضاحات، به عنوان ناجی ملت معرفی خواهند کرد!!

اما این مردم هستند که تصمیم می گیرند این دروغ ها و شعبده بازی ها را باورکنند یا شما و هم مسلکانتان را بخاطر این همه خرابی ها، طرد و حذف کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۷
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها