يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۷۳۶
زمان انتشار: ۱۶:۱۴     ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
مدیر شبکه امید اعتقاد دارد که باید سریال "آخرین سامورایی" برای انتخاب با بصیرت و مشارکت حداکثری رأی اولی‌ها ساخته می‌شد.
به گزارش پایگاه 598، سریال ویژه انتخابات ریاست جمهوری با عنوان "آخرین سامورایی" چند روزی است از شبکه امید پخش می‌شود. کاری که  پیش از این با نام "بازی تخت و تاج" معرفی شده بود با هدف حضور حداکثری و بصیرت افزایی مخاطبان، مسائل روز انتخابات را با زبان طنز تحلیل و به تصویر می‌کشد.

 در این سریال مرتضی درخشان، عطاءالله احمیراری و سینا علیزاده به ایفای نقش می‌پردارند. سریال "آخرین سامورایی" به کارگردانی سید محمدحسین حسینی و تهیه‌کنندگی علیرضا نظارت در 10 قسمت ساخته شده است. مهدی سالم مدیر شبکه امید درباره این سریال به تسنیم  گفت: 

"شبکه امید شبکه‌ای است از دوازده تا هجده سال را پوشش می‌دهد و نظرسنجی‌هایی که داشتیم نظر مخاطبین دوازده تا 15 سال را جلب کنیم اما برای تولیدات نیمه دوم نوجوانی 15 تا 18 سال تولیدات کمّی داشتیم که معطوف به مباحث درسی بود. همان طور که می‌دانید جذابیت کار طنز برای این دسته از نوجوانان زیاد است به خصوص کسانی که رأی اولی‌اند. 18 ساله‌اند؛ یا سال آخر مقطع متوسطه را سپری کرده‌اند و یا افرادی‌اند که تازه وارد دانشگاه شدند این‌ها را به عنوان رأی اولی می‌شناسیم."

وی افزود: حدود یک و نیم میلیون جمعیت دارند که به این نتیجه رسیدیم با ساخت این سریال، نظرشان را ترغیب و جلب کنیم برای حضور با بصیرت و حداکثری در انتخابات؛  هرچند این کار مختص این رده سنی نیست و بزرگسالان جزو مخاطبین این سریال قرار می‌گیرند. 

او در پاسخ به این سؤال که چرا نام این سریال به آخرین سامورایی تغییر کرد و "بازی تخت و تاج" باقی نماند، تأکید کرد: بالأخره مجموعه‌ها تا قبل از اینکه به آنتن برسند اسم موقت دارند؛ اسم آخرین سامورایی اسم اولیه این سریال بود؛ در مسیر تولید احساس کردیم ممکن است با تغییر و تحولاتی همراه شود، اسم بازی تخت و تاج را گذاشتیم اما نهایتاً فیلمنامه و داستان کار با نام آخرین سامورایی روی آنتن رفت.

امیدواریم این کار مورد استقبال قرار بگیرد و به مشارکت مردم در انتخابات، کمک کند.

سالم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات، قدری التهاب جامعه زیاد می‌شود شاید بتوان گفت کار طنز به این شکل وجود نداشته و کارهای طنز می‌توانند به عنوان سوپاپ اطمینان جامعه باشند. ما سعی کردیم با ساخت این سریال طنز، یک قدری فشار روانی جامعه را کم کنیم و فضای تلخِ منازعات سیاسی که گاهی به وجود می‌آید را شیرین کنیم. از طرفی دیگر مطالبه‌ها و نقدهایی که به فضای سیاسی کشور داشتیم را در این سریال گنجاندیم.

وی در پایان به هدف نهایی این سریال اشاره کرد و گفت: هدف نهایی این سریال، مشارکت جداکثری است و ان‌شاءالله بتوانیم با مفاهیم طنزآمیزی که در سریال گنجانده شده به این هدف مهم دست پیدا کنیم. امیدواریم با حضور بازیگران، نویسندگان و تیم تولید خوبی که این کار داشته، بتوانیم نظر مخاطبان عزیز را جلب کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها