کد خبر: ۴۸۷۸۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
زاکانی در جمع مردم قم:
نامزد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: امروز نماد خودباوری ما، منطقه، حاج قاسم، موشک، سردار حاجی زاده و امثالهم است که تفکر ما می‌توانیم بر آنها حاکم بوده و می باشد. اما تفکر اینها پراید میباشد، که شرکت کیا ۳۰ سال پیش بنا داشته از مدار تولید خارج کند که اینها رفتند، گرفتند و آوردند و همین الان هم داشتن پراید ۱۳۰ میلیون تومانی برای مردم آرزو است!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر دوشنبه به دعوت جمعی از دانشجویان طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه در همایش حمایت از جبهه انقلاب در انتخابات۱۴۰۰ حضور پیدا کرد.

زاکانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اتفاقاتی که پس از انقلاب اسلامی بوجود آمد بیان کردند: با انقلاب اسلامی جدالی در داخل و خارج از کشور در عرصه منطقه‌ای و جهانی بین ما و مستکبران پدید آمد.  ما با این افراد در حوزه نظر و عمل اختلافات فاحشی داشتیم من‌جمله نشاندن انسان جای خدا،  این افراد در قلب خود یک موجودی را ترسیم میکنند که به دنبال لذت جویی است و در مقام جامعه هم سود حداکثری را دنبال می‌کند. این انسان در مقام عمل هم متوجه سلطه‌گری است و همه اساس خود را در چیرگی بر دیگران صرف می کند و در این راه از هیچ جنایتی فروگذاری نمی‌کند. این،نگاه و عمل رقبای انقلاب اسلامی بوده و می باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: انقلاب اسلامی با نگاه خلیفه‌اللهی به انسان، امانت داری طبیعت،  هدف قرار دادن برای جامعه به منظور تحقق جامعه مهدوی، و همچنین هدف قرار دادن برای انسان در جهت رشد تا بی نهایت، افق جدیدی را بر اساس یاری و کمک مستضعفان و تحقق تمدن نوین اسلامی برای جامعه و انسان به وجود آورد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس افزود: در این مسیر همواره از گذشته تا به امروز تقابل حق و باطل وجود داشته منتها با انقلاب اسلامی ملت ایران پرچمدار این نهضت قرار گرفت. شعارهای انقلاب ما از قبیل آزادی، عدالت و معنویت به بهترین نحو مورد اقبال مردم قرار گرفت اما آن چیزی که بیشتر از هر چیزی می‌توانست اثر بگذارد ساختن جامعه‌ای با همان مختصات شعارها بود تا این الگو بتواند تکثیر پیدا کند.

وی در ادامه گفت: از بعد از انقلاب تاکنون دعوا بر سر تشکیل این جامعه است و ۴۲ سال است که با رقبای خارجی می جنگیم تا این جامعه را بسازیم رقبای ما قائل بر این هستند که اسلام حرفی برای گفتن ندارد و معتقدند اسلام کلیات است و مابقی را باید زیر سلطه استکبار فرا بگیریم که اینها ناشی از فقدان دید دقیق از اسلام و جامعیت آن است. این نگاه کجا و نگاه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب که ابعاد مختلف زندگی انسان را در بر می‌گیرد کجا؟!

وی همچنین اشاره کرد: این رقبا سلسله عناصری در داخل دارند که تفکر آنها کاملا مطابق با رقبای خارجی میباشد و دچار خودباختگی هستند که این خودباختگی، باعث تبعیت آنها از سبک و سیاق زندگی غرب شد از جمله اشرافی‌گری!

زاکانی افزود: امام فرمود من یک موی کوخ‌نشین را به کاخ نشین نمی دهم، بعد یک عده از مسئولین، کاخ نشین شدند! این مسئولین به مکتب و توانمندی های ما باور نداشتند و با ایجاد خشم و ترس در جامعه از مردم رای می‌گرفتند و خلافکاری می‌کردند.

کاندید انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این جریانات سیاسی نگاه قبیله‌ای در کشور داشتند، وقتی که پیروز می شدند آبدارچی مدارس را هم عوض می کردند و به کسی رحم نمی کردند. شایستگی و صلاحیت را هم در قبول مسئولیت ملاک قرار نمی‌دادند.  برای آنها مهم این بود که کسانی مسئول بشوند که در قبیله شان هستند و در غیر اینصورت بروند و خانه نشین بشوند.

وی خاطر نشان کرد: این افراد وقتی به مردم می رسیدند برای رای جمع کردن به‌به و چه‌چه میکردند و پس از رای آوردن بر علیه اسلامیت نظام اقدام می‌کردند. وقتی هم که مردم به آنها رای نمی دادند بر علیه جمهوریت نظام شورش می‌کردند و به مردم فحش می‌دادند این یک تجربه۴۲ ساله است و نمونه آن را در سال۸۸ دیدیم.

وی در ادامه به دلار ۴۲۰۰ تومانی اشاره و بیان کرد: از داخل هیئت دولت به من گفتند که آقای سیف قیمت ۴۸۰۰ تومانی و آقای روحانی قیمت ۳۸۰۰ تومانی را به عنوان قیمت دلار دولتی پیشنهاد دادند و هر یک از آنها به نظر خود اصرار می کردند و به توافق هم نمی رسیدند. یکی در آن جلسه به آقایان روحانی و سیف گفت ظاهراً آقای پور ابراهیمی و آل‌اسحاق قیمت ۴۲۰۰ تومانی را مطرح کردند این قیمت به راستی ها می‌ماسد، قیمت ۴۲۰۰ را مصوب کنید و صلوات بفرستید! آنها هم صلوات فرستادند و نرخ دلار دولتی ۴۲۰۰ تومان شد. بعدها طی چند سال، ۵۳ میلیارد دلار ما را با این تفکر نادرست بر باد دادند.

دکتر علیرضا زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: در موضوع بنزین بنده نامه رسمی آقای همتی را در رسانه ملی نشان دادم که طی نامه‌ای درخواست قیمت ۵ هزار تومانی برای بنزین و قیمت هزار تومانی برای نفت و گاز را کرده بود  بعد می‌آمدند و میگفتند چرا قیمت بنزین به ۳۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد؟ این بدترین نوع تصمیم بود! یکی از مشکلات کشور ما خلاف گویی و دروغگویی است. در اسلام با عهد و پیمان و صداقت ما کار دارند انگار این آقایان از این صفات بویی نبرد‌ه‌اند  خود را در برابر مردم مسئول نمیدانند.

نامزد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: امروز نماد خودباوری ما، منطقه، حاج قاسم، موشک، سردار حاجی زاده و امثالهم است که تفکر ما می‌توانیم بر آنها حاکم بوده و می باشد. اما تفکر اینها پراید میباشد، که شرکت کیا ۳۰ سال پیش بنا داشته از مدار تولید خارج کند که اینها رفتند، گرفتند و آوردند و همین الان هم داشتن پراید ۱۳۰ میلیون تومانی برای مردم آرزو است!

وی همچنین ادامه داد: من در مناظرات خیلی خودم را کنترل کردم. میخواستم بگویم وقت بنده را به جناب همتی و مهرعلیزاده بدهید و بجای آن کاغذهایشان را از دستشان بگیرید تا ببینیم غیر از نوشته‌های دیگران چه دارند که بگویند؟ همین بزرگترین مجازات برای آنهاست.

زاکانی با انتقاد به نحوه عملکرد برخی مسئولین بیان کرد: مشکل ما این است که بعضی از مسئولین تقوا ندارند و کار نمی کند، در عوض انتظار دارند که از آسمان برای آنها کمک ببارد در صورتیکه از زمین برایشان نفرین میبارد و مرد نفرینشان می کند.

زاکانی در خصوص اظهار نظر برخی ها در رابطه با موضوع اینترنت افزود: می‌گوییم اینترنتِ پرسرعتِ امنِ ارزان، چیزی است که باید به جامعه بدهیم، آنها می‌گویند منظور شما از اینترنت امن چیست؟ می خواهید چه کسی را بگیرید؟ من می گویم به اندازه انگلیسی‌ها و همسر اوباما غیرت داشته باشید که خانم اوباما گفت نمی گذارم فرزندانم از اینترنت استفاده کنند الا اینکه برای آنها چارچوبی را تنظیم کنند. همه اینها برای آن است که بچه‌ها از آفت ها و آسیب هایی که در اینترنت وجود دارد مصون بمانند و این ناشی از بی توجهی شما به جامعه است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: این افراد سی و چند سال است که مانع  از ترسیم یک چهره واقعی و روشن از ما در ذهن مردم شده اند. از ما در ذهن مردم موجوداتی ساخته‌اند که مردم فکر می‌کنند اگر ما بیاییم مانند برخی از عناصر صدر اسلام  یک دستمان شمشیر و دست دیگرمان شلاق است در صورتیکه مظهر افراد انقلابی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هستند که نماد عقلانیت غیرت معنویت و خلاقیت می‌باشند.

وی همچنین اشاره کرد: بنده معتقدم که باید یک انقلاب و تحولی در کشور رخ بدهد. حیف است که ما با این همه منابع، کشور را به دست کسانی بدهیم که نمی‌دانند حوزه، دانشگاه، عالم و اندیشمند چیست؟ افرادیکه ۴ کلاس درس خواندند که، آن درس را هم خوب نخواندند بعد از آن هم آن مجموعه‌ای که مدعی‌اند در آنجا تحصیل کرده‌اند معترض می‌شود که ایشان درسشان را تمام نکردند. اشکال ما این است که در حال حاضر کشور به دست اینها اداره می‌شود. امروز ما باید به فرموده امام، انقلاب را از دست نااهلان نجات بدهیم.

کاندید ریاست جمهوری در آخر افزود: یک وظیفه دیگر ما این است که جریان انقلاب را برتر از افراد بدانیم. متاسفانه برخی افراد خودشان را میزان می دانند. نباید با هوس بازی خودمان، سرمایه امت حزب الله را تلف کنیم. دغدغه من در مناظرات این بود که کسی به حریم انقلاب تجاوز نکند وگرنه بنده برنامه داشتم و تنها جایی که توانستم برنامه‌ام را ارائه دهم قسمتی از مناظره سوم بود. دشمن و نادان ها می خواهند بگویند کشور انسداد دارد اما ما می‌گوییم چیزی به نام انسداد نداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها