يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۸۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
در دیداری صمیمانه؛
سیّد ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز (سه‌شنبه 25 خرداد) با جمعی از مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز (سه‌شنبه 25 خرداد) با جمعی از مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب دیدار و گفت‌وگو کرد.


محورهای اظهارات رئیسی بدین شرح است:

- من در زمینه ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، جز در محضر مقدس خداوند متعال، شهدا و مردم، به هیچ جریان و گروه خاصی احساس بدهکاری نخواهم کرد.

- لطف و حمایت ائتلاف‌ها و گروه‌ها از من و همچنین وجود برخی افرادی که قرار بود در انتخابات شرکت کنند و در میانه راه به حمایت از من پرداختند، سبب نمی‌شود که در صورت کسب رای مردم نسبت به مجموعه، گروه و یا عزیزی احساس بدهکاری کنم.

- ستاد ما به هیچ عنوان نماد دولت آینده نخواهد بود و نباید از روی ستاد نسبت به آینده دولت داوری کرد. ما نسبت به احدی در رابطه با آینده بدهکار نخواهیم بود و کسی حق سهم خواهی در این زمینه را ندارد.

- اگر رای مردم به من تعلق گرفت، شایسته سالاری در دولت به شکلی خواهد بود که دانشگاه، بازار و رسانه آن را باور داشته باشد.

- انتقاد و نقدپذیری به اصلاح امور کمک می کند و اگر مدیری راه نقد و نقدپذیری را برای خود باز نگذاشت، اولین جفا را به خود و مجموعه‌اش کرده است چرا که نگفتن آسیب‌ها از سوی دیگران، سبب می شود که مدیر با خودش فکر کند که هم درست می‌اندیشیده و هم درست عمل می‌کرده است.

- ما طی دو سال گذشته نهایت همکاری را با وزرای دولت داشته‌ایم. زمانی به آقای روحانی گفتم من دو سال است که با همه وزرای شما در قوه قضاییه کار می‌کنم و جلسات مستمری می‌گذارم و مشکلی هم برای کار کردن حتی با وزرای دولت شما ندارم. شما یک روز در هیئت دولت از آنها بپرسید که رئیسی با شما چگونه کار می‌کند؟ به آقای روحانی گفتم ممکن است رویکرد من با شما متفاوت باشد اما با هیچ‌یک از وزرای دولت مشکلی ندارم و کار می‌کنم.

 

* تحسین مواضع رئیسی در مناظره سوم از سوی مدیر مسئول روزنامه ابتکار

محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار: دوره مدیریت رئیسی در قوه قضاییه اصلاح طلبانه بود، اصلاح طلبی به شعار نیست به کارنامه است که شما دارید.

- در دوره ریاست رئیسی بر قوه قضاییه شاهد مزاحمتی برای مطبوعات نبودیم.  چنانچه در مواردی مطبوعات اصلاح طلب مشکلی در هیئت نظارت بر مطبوعات پیدا می‌کردند این مشکل از ناحیه دستگاه قضایی مرتفع می‌شد.

- در دوران ریاست سید ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه هر زمانی که چهره‌های سیاسی اصلاح طلب احضار یا بازداشت می‌شدند به محض مراجعه و پیگیری امور آن ها، مسئولان قضایی در کوتاه‌ترین زمان در چارچوب قانون مساعدت‌های لازم را انجام می‌دادند.

- مواضع رئیسی در جریان مناظرات و پرهیز وی از ایجاد دوگانگی اتفاق مبارکی بود و شخصیت‌های اصلاح طلب در جریان رقابت‌های انتخاباتی شاهد رفتار منصفانه آقای رئیسی بودند.

- تشکیل دولت وحدت ملی در توانایی شما می‌باشد، با مشی شما هم سازگار است و شما می‌توانید با اجماع ملی، دولت وحدت ملی را برای نخستین بار در کشور تشکیل دهید.

* مدیرمسئول آفتاب یزد:مشکلات در قوه قضائیه با یک تذکر ساده رئیسی رفع می‌شد

مظفری، مدیرمسئول آفتاب یزد: رفتار با متانت شما در جریان رقابت های انتخاباتی، مناظرات و در برابر تخریب‌ها، جلوه‌ای از حق‌مداری و حضور شما در جبهه حق بود و در این رقابت‌ها و مناظرات آشکار شد که جبهه حق درخشانتر از جبهه باطل است.

- در دوران مدیریت رئیسی بر قوه قضاییه، بسیاری از مشکلات که پیش تر به صورت پیچیده رفع می شد با یک تذکر ساده مرتفع شد و امید است.

 *مدیر مسئول آرمان: در دولت هم با کسی رودربایستی نداشته باشید

عبداللهی، مدیر مسئول آرمان: شما در دوران تصدی مسئولیت در دستگاه قضایی در گفتار و رفتارتان، رودربایستی نداشتید؛ لذا خواهش دارم این مشی را در دولت هم ادامه دهید.

-تاکید رئیسی بر مستقل بودن، به وی وسعت دید می‌دهد و موجب می‌شود در انتخاب همکاران و چینش کابینه اش اسیر سهم خواهی‌ها نشود و شایسته سالاری را ملاک قرار دهد.

* مدیرمسئول دنیای اقتصاد: رئیسی به صداهای مختلف گوش می‌دهد

 علیرضا بختیاری، مدیرمسئول دنیای اقتصاد:با توجه به شناختی که در این مدت از شما پیدا کردیم، شما یک روحیه آرام و منعطف دارید که به صدا‌های مختلف گوش می‌دهید

- اگر شما رئیس جمهور شوید چالش‌های بزرگی را پیش رو دارید که چالش‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین چالش هاست؛ البته درمان این چالش‌ها در دنیا آسان است.
 

* مدیرمسئول شرق:8 سال برای روحانی کار کردیم اما مثل این نشست فراهم نشد

مهدی رحمانیان، مدیرمسئول شرق: ما برای آقای روحانی کار می‌کردیم و هنوز هم کار می‌کنیم و پشیمان هم نیستیم و طی این هشت سال با آقای روحانی کار کردیم؛ اما طی این هشت سال فرصت این گونه نشستن کنار ایشان آن هم برای فردی که خیلی برای او تلاش کردیم، فراهم نشد تا بتوانند حرف‌های ما را بشنوند.

- این نگاه خیلی خوبی است که شما با اهالی رسانه و به ویژه با منتقدین خود دارید؛ چه الان و چه در زمانی که در قوه قضاییه بودید. این نگاه، نگاه خیلی خوبی است.

- همسرم به من گفت همین که  آقای رئیسی در این مدتی که در قوه قضاییه بود، کمتر دادگاه می‌رفتید و مثل قبل به من پابند نزدند و مزاحمتی در قوه قضاییه نداشته‌ام، خودش نشان دهنده این است که شما آدم خوبی هستید

 

* دبیر انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی: این دیدارها را ادامه دهید

نعمت الله شهبازی، دبیر انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی: در طول این هشت سال با رئیس جمهور ارتباط بسیار ضعیفی داشته‌ایم؛ امیدوارم تا در صورت پیروز در انتخابات این دیدار‌ها پس از ریاست جمهوری نیز ادامه پیدا کند.

- در صورت رای اوردن ما از شما می‌خواهیم که برای حوزه رسانه وقت بگذارید و برای رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های خصوصی بسته نجات تعبیه کنید؛ چرا که اوضاع آن‌ها خوب نیست.

 

خاطره مدیر عامل ایلنا از رفع فیلتر این خبرگزاری اصلاح‌طلب با مساعدت رئیسی

مسعود حیدری، مدیرعامل ایلنا: در سال ۸۵، خبرگزاری ایلنا از ناحیه دادستانی فیلتر شد و ما خدمت شما که در آن زمان معاون اول دستگاه قضا بودید رسیدیم و قول مساعدت دادید و با مشکل فیلتر خبرگزاری ما رفع شد و من در آن زمان باور نداشتم که در آن دستگاه قضا اینچنین نگاه حمایتی وجود داشته باشد.

- معتقدم، طی ۸ سال اخیر در دولت فقط شاهد سیاهی نبودیم و نکات مثبتی نیز وجود داشت که دولت آتی باید آن نقاط مثبت را تقویت کند چرا که چهار سال پیش‌رو دوره سخت و حساسی برای نظام، کشور و مردم خواهد بود و آینده ایران را رقم خواهد زد.

 

* متقیان، مدیرعامل ایسنا: درب اتاق رئیسی در قوه قضائیه همواره باز بود

علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا: اگر آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه بسیار موفق عمل کرد برای این بود که  درب اتاقش باز بود و با همین مشی و رویکرد توانست در مقابل فساد و مفسدین بایستد.

-در دوره قبل ریاست قوه قضاییه، ما هیچگاه نتوانستیم با رئیس قوه قضاییه جلسه برگزار کنیم، اما در دوران ریاست رئیسی بر قوه قضاییه این مهم رخ داد.

متقیان بیان داشت: ضرورت ایجاد زمینه  ارتباط با دنیا، امر بسیار حائز اهمیت است چرا که امروز آثار ارتباط با دنیا بر سفره مردم  دیده می شود.
- بایستی در مقابل کسانی که امثال  فاجعه آتش زدن سفارت عربستان را پدید می آوردند و  در سیاست خارجی و رابطه با همسایگان اثر می گذارند ایستاد.

* مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت: تیم خوب اقتصادی همراه شما است

محمدرضا سعدی، مدیر مسئول جهان صنعت: با توجه به تیم اقتصادی و صنعتی خوبی که در کنار شما هستند، از شخصیت‌های کارآزموده در ترکیب کابینه استفاده کنید.

 

* سعدی، مدیر مسئول جهان صنعت
- با توجه به تیم اقتصادی و صنعتی خوبی که در کنار شما هستند، از شخصیت‌های کارآزموده در ترکیب کابینه استفاده کنید.

* مدیرمسوول اسبق فرهیختگان: رفسنجانی در خاطراتش از شما به نیکی یاد کرده است

 احسان مازندرانی، مدیرمسوول اسبق فرهیختگان: خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی تا سال 77 را که می‌خواندم هر جایی که نام شما به عنوان دادستان یا رییس سازمان بازرسی قید شده، از شما به عنوان یک فرد دغدغه‌مند و پیگیر حل اساسی مسائل یاد شده است.
- برخی مانورهای خبری در تبلیغ اینکه دولت رئیسی دولت سوم احمدی نژاد است و القاء ترس از این ناحیه، با آنچه در روش و منش آیت الله رییسی در طول سال های پس از انقلاب وجود دارد همخوانی ندارد.
- آقای رییسی با اینکه در جریان مناظرات سال 96 برخی نامهربانی‌ها را دید اما آنگاه که در کسوت قاضی القضات قرار گرفت متمایل به جناح های سیاسی با رویکرد افراطی نشد و از کسی هم انتقام سال 96 را نگرفت.
- می‌توان به تشکیل دولت فراگیر ملی که در پی حل دغدغه‌های مختلف شهروندان باشد امیدوار بود نه دولتی که به دنبال تحدید فضای دسترسی آزاد به اطلاعات یا اینترنت است.
- کاستی‌های فراوانی در دولت های یازدهم و دوازدهم مانند ضعف اطلاع رسانی در عملکرد و عدم اقناع افکار عمومی تبدیل به چالش جدی برای دولتمردان شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها