يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۹۱۳
زمان انتشار: ۱۶:۵۵     ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
بهزاد نبوی در جای دیگری چنین می‌گوید: در هر انتخاباتی که مردم حضور پیدا نکرده‌اند قبلاً هم شکست‌خورده‌ایم و الآن اگر مردم حضور پیدا نکنند شکست خواهیم خورد. این سؤال به ذهن می‌آید در کدام انتخابات مردم نیامده و شکست‌خورده‌اند آن‌گونه که ما به یاد داریم در تمامی انتخابات‌ها درصد شرکت مردم در انتخابات تاکنون بالای 50 درصد بوده است و تنها در انتخابات مجلس یازدهم بود که اصلاح‌طلبان با شکست سنگین مجلس را از دست دادند
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، درروزهای گذشته سیاستمدارانی از جریانات مختلف کشور اظهارنظرهای مختلفی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری بر زبان جاری ساختند لیکن در این میان برخی نظرات را باید شاه‌تیر و ستون تمامی مواضعی دانست که بر پایه آن برخی سیاسیون اظهاراتی را بیان کرده و نتیجه مطلوب خود را گرفته‌اند دانست. نسل دهه شصت و هفتاد به‌خوبی بهزاد نبوی را می‌شناسند. فردی که در سوابق سیاسی خود از مبارزات قبل از انقلاب تا وزارت در دولت میرحسین موسوی را دارد و البته برخی ابهامات را در برخی بزنگاه‌های تاریخی که هنوز هم که هنوزِ پاسخی برای این ابهامات داده نشده است. علی‌ای‌حال وی به‌عنوان رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان (جبهه اصلاحات ایران) طی پیامی ویدیویی خطاب به ملت ایران اظهار داشت: خواهش من این است که برای نجات ایران و برای اینکه کشور دچار سرنوشتی نشود که راه برگشت نداشته باشیم در انتخابات شرکت کنید.


وی افزود: در هر انتخاباتی که مردم حضور پیدا نکرده‌اند قبلاً هم شکست‌خورده‌ایم و الآن اگر مردم حضور پیدا نکنند شکست خواهیم خورد. اگر مردم در صحنه آمدند هم در انتخابات شوراها برنده‌ایم و هم در انتخابات ریاست جمهوری مانع تحقق سناریویی طراحی‌شده خواهیم شد. این سخنان در اذهان نسل‌های قبل زیاد بیگانه نیست. آن زمان که نهضت آزادی و جریانات همسو کشور را در بن‌بست اعلام می‌کردند که امام راحل (ره) کوبنده بیان کردند که کشور اسلامی به بن‌بست نمی‌رسد. امروز نیز بهزاد نبوی دوباره وارد میدان شده و با همان ادبیات و با زبان بی‌زبانی می‌گوید کشور را با شرکت در انتخابات - شما بخوانید شرکت کنید و به کاندیدای ما رأی دهید- نجات دهید:

این سخنان بهزاد نبوی پیام‌هایی برای اصلاح‌طلبان و کسانی اهل رصد و بصیرت سیاسی هستند داشت که به برخی از این رهنمودهای نبوی به شرح ذیل اشاره می‌کنیم:

1- اشاره به راه برگشت نوعی التماس رسانه‌ای - سیاسی است که نشان می‌دهد به دلیل عملکرد سی‌ودوساله فضاحت‌بار اصلاح‌طلبان عدم اقبال عمومی شدیداً حیات سیاسی ایشان را تهدید می‌کند و مردم چنان در توانایی و کارآمدی ایشان شک و تردید دارند که شاید تا سال‌های سال اجازه حضور در هرم قدرت سیاسی کشور را به ایشان ندهند و همین امر نگرانشان می‌کند و ملتمسانه از مردم می‌خواهند که شرکت کنند. به یاد داشته باشیم که حسن خمینی و محمد خاتمی در سال‌های 92 و 96 تمام داشته‌های سیاسی خود را به میدان آوردند اما با باختی سنگین فقط به درخواست شرکت مردم بدون اشاره به فرد خاصی اکتفا کرده‌اند. درنتیجه بهزاد نبوی وارد میدان شده و این مواضع را از زبان ایشان بیان می‌کند. آیا شما در طول دوره‌های گذشته انتخاباتی چنین فعال شدنی را از بهزاد نبوی سراغ داشته‌اید؟!

2- بهزاد نبوی در جای دیگری چنین می‌گوید: در هر انتخاباتی که مردم حضور پیدا نکرده‌اند قبلاً هم شکست‌خورده‌ایم و الآن اگر مردم حضور پیدا نکنند شکست خواهیم خورد. این سؤال به ذهن می‌آید در کدام انتخابات مردم نیامده و شکست‌خورده‌اند آن‌گونه که ما به یاد داریم در تمامی انتخابات‌ها درصد شرکت مردم در انتخابات تاکنون بالای 50 درصد بوده است و تنها در انتخابات مجلس یازدهم بود که اصلاح‌طلبان با شکست سنگین مجلس را از دست دادند لذا این سخن نبوی نیز ناظر به همین انتخابات بوده که ترس از تکرار آن، وی و اصلاح‌طلبان را به فراخوانی انتخاباتی با رأی دادن به کاندیدای موردنظر خود کشانده است.

رضایی: رای مردم نه پوشش است، نه روکش است بلکه رویش است /رییسی: تورم ۳۲۰  درصدی در هشت سال قابل قبول نیست/زاکانی: علاوه بر حقوق‌های نجومی، پررویی  نجومی هم اضافه شده است! /

3- البته به یاد داشته باشیم که بقول یکی از نظران و منتقدان سیاسی کشور همین کاندیداهای دوگانه و در حقیقت تک کاندیدای اصلاح‌طلبان یعنی عبدالناصر همتی نیز در مناظرات خوب و مقبول ظاهر نشد. آن‌هم از زمانی که دکتر زاکانی در طول مناظرات اول تا سوم با خلق کلیدواژه‌هایی همچون «نوبل شیمی»، «کاندیدای روکشی» و «پررویی نجومی» و سپس با بی‌اعتبار سازی او با برملا کردن مواضع متناقضش در قضایای «گرانی بنزین» و «اف ای تی اف» و نهایتاً با به هم ریختن و منفعل کردن و در موضع پاسخگو کردن او در مناظرات بیشترین ضربه را به همتی زد.

4- بهزاد نبوی به‌خوبی به جایگاه متزلزل اصلاح‌طلبان واقف است و نگرانی خود را پنهان‌ هم نمی‌کند اما مجبور است با زیر سؤال بردن سلامت انتخابات این نگرانی و شکست احتمالی را ماله‌کشی نماید کاری که کمیته صیانت از آرای سال 88 اصلاح‌طلبان آن کلید فتنه بزرگ را زدند و آن‌همه خسارت زدند و خون مردمان بی‌گناه را ریختند بخوانید وی در بخش دیگری می‌گوید: اگر مردم در صحنه آمدند هم در انتخابات شوراها برنده‌ایم و هم در انتخابات ریاست جمهوری مانع تحقق سناریویی طراحی‌شده خواهیم شد. منظور از حضور مردم در انتخابات قطعاً آرای خاکستری و اقشاری است که هنوز تصمیم به حضور نگرفته‌اند لیکن آرایشان تعیین‌کننده خواهد بود.

نتیجه اینکه به نظر را قم بین محمد خاتمی و جریان حامی همتی در درون اصلاحات اختلافات شدیدی در جریان است که دخالت بهزاد نبوی هم می‌تواند نگرانی سر دسته اصلاحات را برای هزینه کردن خود برای همتی که بسیاری از اصلاح‌طلبان او را در تراز خود هم نمی‌دانند باشد و هم بروز اختلافات شدید. لذا در این زمان‌حساس بهترین موضع‌گیری برای خاتمی سکوت و برای بهزاد نبوی حمایت از همتی بوده است.

* رضا احمدزاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها