کد خبر: ۴۸۸۰۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده/ مردم در انتخابات حماسه  آفریدند همین یک کلام برای حادثه سیاسی روز جمعه کافی است. امروز که با آرامش بیشتری به حوادث روز جمعه گذشته نگاه کنیم با وضوح بیشتری به عمق طرح ها و برنامه های برخی افراد و جریانات پی خواهیم برد:
 
 
1- علیرغم بمباران رسانه ای رسانه های بیگانه و همسو با ایشان رسانه های داخلی با تمام توان در حال القای کم فروغ بودن و عدم استقبال مردم از انتخابات بودند. شعار "رای بی رای" سرفصل مشترک رسانه های بیگانه داخلی و خارجی بود.
 
2- پیامرسان های داخلی نیز بعنوان سریعترین راه وصول به اخبار مورد استفاده تام و تمام جریانات استحاله طلب بود و با انواع خبرها و مواضع عجیب و غریب از درگیری مسلحانه و شهادت مرزبانان عزیز این مرز و بوم گرفته تا بروز درگیری توسط هواداران یکی از نامزدها در مراکز رای گیری در حد گسترده ای مورد توجه بود.
 
3-  استحاله طلبان با القای اقبال مردمی به غرب گرایان در هر صورتی خود را پیروز انتخابات القا می کردند به این صورت که انتخابات توسط مردم کم فروغ است و این امر نوعی اعتراض نه به دولت ناکارآمد روحانی و رئیس بانک مرکزی آن که در انتخابات در قد و قامت یک منتقد ایفای نقش می کرد که اعتراض به جمهوری اسلامی بوده است!  که شاید  مقایسه 28 خرداد با 28 مرداد ناظر به همین معنا بوده است. از ماه ها پیش برخی جریان های سیاسی بصورت مداوم این گزاره را به جامعه القا می‌کردند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و نظام جمهوری اسلامی بازنده عرصه انتخابات 1400خواهد بود.این افراد و جریان ها در روزهای منتهی به انتخابات حتی پارا فراتر گذاشته و اعلام کردند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.
 
4- وحدت پر معنای مردم از تمام اقشار: زن و مرد، پیرو چوان، با حجاب و بی حجاب، و...... حول محور یک نفر بسیار دیدنی بود و این ویژگی حتی به ایرانیان خارج از کشور نیز  کشیده شد و به درگیری میان حامیان انقلاب و ضد انقلابیون خارج نشین نیز کشیده شد. باز بینی برخی فیلم های کشورهای مختلف هم اکنون قابل دسترسی است.
 
در مجموع انتخابات ریاست جمهوری 1400 در حالی به پایان خود رسید که تمامی برآوردها و آرزوهای تحریم‌کنندگان انتخابات ایران برباد رفته است و مردم ایران با مشارکت قابل قبولی که با وجود همه موانع چون کرونا و مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی رقم خورده است، آماده عبور از مشکلات و چالش‌های کنونی کشورشان هستند. حجت الاسلام رئیسی که در این رقابت نفس گیر با رعایت اخلاق و آرامش مثال زدنی همه نگاهها را به سمت خود جلب کرد و مورد اقبال عمومی قرار گرفت. البته شایان ذکر است که این انتخابات اما و اگرهای زیادی را در پی داشت که در زمان خود باید پاسخ مسئولین ذیربط را داشته باشد لاکن بزرگی حماسه چنان وسیع بود که بدون هیچ بهانه ای فرد پیروز با قاطعیت تمام رقبا را پشت سر نهاد. حال اصلاح طلبان و اعتدالیون باید با یک نگرانی آماده خروج از ساختار قوه مجریه شوند و آن این که این زلزله سیاسی با مشخص شدن نتیجه آرای شوراهای شهر و روستا و  میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به اوج خود خواهد رسید و شاید یکبار دیگر روند واگذاری قدرت مانند اوایل دهه 80 تکرار با شدت و در گستره زمانی طولانی تری تکرار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها