أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۲۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۰۵ تير ۱۴۰۰
چه کسانی باید جوابگوی این مصیبت بزرگ در فوتبال گچساران و سقوط نماد ورزش این شهر به لیگ دسته سوم فوتبال کشور باشند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس از گچساران؛ خبر سخت نگران کننده بود؛ تیم فوتبال صنعت نفت و گاز گچساران به لیگ دسته سوم فوتبال کشور سقوط کرد تیمی که آبروی فوتبال جنوب غرب کشور و یکی از ریشه دارترین تیم های فوتبال کشور کشور بود که در نیم قرن اخیر در جنوب کشور جز شناخته شده‌ها و شناسنامه‌دارها بود.

هوادار داشت عاشق واقعی داشت تیمی که هویت داشت در صورت حمایت از سوی مسئولان اکنون باید در لیگ برتر فوتبال ایران به همراه تیم های مطرح کشور در سطح اول فوتبال هنرنمایی می‌کرد.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران اگر به اشتباه نگفته باشیم اسیر بی‌تدبیری دولت تدبیر و امید شد که امید جوانان گچسارانی را به ناامیدی و یاس مبدل کرد.

تحقیر فوتبال گچساران در پایان دولت تدبیر و امید!

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در تاریخ چند دهه‌ای خود تا این حد تحقیر نشده بود فوتبال گچساران در حالی تحقیر شد که از نظر امکانات هیچ کم و کاستی نداشت تیمی که زمین بازی محل اقامت بودجه و اعتبارات برای مسافرت ها و همه و همه را داشت اما گرفتار بی تدبیری و سوء مدیریت شد.

مردم گچساران به عشق تیم فوتبال نفت و گاز است هر روز و هفته را سپری می‌کردند و لحظه‌ای از این تیم و سرنوشت آن غافل نبودند مردم شهر گچساران فوتبال را بهتر از هرکسی می فهمند و البته بی تدبیری و سوء مدیریت را بهتر از همه احساس کردند.

شهری که از سیاست تا فوتبال همه دچار حاشیه شد

در ۸ سال اخیر گچساران دچار حاشیه‌های فراوانی شد به گونه‌ای که بسیاری ادارات و دستگاه‌ها در این شهرستان به جای خدمت صادقانه و بدون حاشیه در گرداب و مرداب حواشی غلطیدند.

دخالت های بیجا و حکمرانی مطلق و یکطرفه نه تنها به گچساران بلکه به کل استان کهگیلویه و بویراحمد ضربه وارد کرد تیم فوتبال نفت و گاز گچساران هم از این حاشیه ها در امان نبود حاشیه‌های بر گرفته از حکمرانی مطلق فردی در گچساران موجب شد مسائل اولویت‌دار این شهرستان مهجور بماند و همه به جای رسیدگی به مشکلات و رفع موانع از جمله مشکلات و موانع تیم فوتبال نفت و گاز گچساران دنبال موضوعات دیگری باشند.

به دنبال متهم کردن یک طرفه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و بردن آن به مسلخ نیستیم چرا که این دستگاه نیز به اندازه خود از تیم نفت حمایت کرد اما حاشیه ها در گچساران به قدری زیاد شده بود که از هوادار گرفته تا دستگاه متولی و هیئت فوتبال و اداره ورزش همه و همه به تیم نفت و گاز توجهی نمی‌کردند.

هوادار از فاجعه سخن می‌گوید

در همین خصوص به سراغ برخی هواداران نفت رفتیم تا نظر آنها را درباره این سقوط و فاجعه فوتبالی در استان جویا شویم که شرافتی از هواداران فوتبال در گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه باید عزای عمومی در گچساران اعلام شود خاطرنشان کرد: تیم فوتبال نفت و گاز گچساران هویت این شهر بود اگر مسئولان به فکر هویت شهرشان بودند چنین اتفاقی نمی افتاد.

وی با بیان اینکه نباید دلیل این مشکل را تنها به شرکت نفت و گچساران ربط داد و دیگران هم دخیل در این فاجعه هستند هر چند شرکت نفت هم کوتاهی و قصوری داشت یادآور شد: وضعیت فوتبال در استان چنین شده و همان روزی که تیم شهرداری یاسوج از صفحه روزگار محو شد باید به فکر این روز می‌بودیم چرا که با رفتن تیم فوتبال شهرداری همه بار فوتبال به دوش نفت و گاز گچساران افتاد و این تیم نتوانست در برابر مشکلات مقاومت کند.

شاهرگ ورزش گچساران زده شد

نظری دیگر هوادار تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با بیان اینکه سقوط تیم نفت گچساران یکی از ارمغان‌های دولت تدبیر و امید به شمار می رود که آخرین هدیه این دولت به مردم استان و گچساران بود یادآور شد: گچساران یکی از قطب‌های ورزش جنوب کشور است که با سقوط تیم فوتبال نفت و گاز شاهرگ آن زده شد و باید فاتحه ورزش این شهر را بعد از سقوط نفت و گاز بخوانیم.

به سراغ پیشکسوتان فوتبال استان هم رفتیم؛ جواد رضایی پیشکسوت فوتبال در یاسوج در گفت‌وگو با فارس یادآور شد: همانگونه که قبلا هم گفته‌ام دولت تدبیر و امید همه چیز را نابود کرد که فوتبال هم بخشی از آن بود.

به گفته رضایی در این هشت سال دولت روحانی بیشتر ورزشکاران از میادین ورزشی خداحافظی کردند و دیدید که چه بلایی بر سر باشگاههای ورزشی در استان و در کل کشور رفت.

وی گفت: تیم نفت و گاز گچساران چوب سیاسی‌کاری و تبلیغات فردی افراد خاص را خورد که چوب حراج به این تیم زدند.

رضایی ادامه داد: قبل از انتخابات ها مسئولان از فرماندار گرفته تا دیگران در ورزشگاه حاضر می‌شدند اما بعد از این که انتخابات به کام آنها تمام می‌شد دیگر خبری از آنها در ورزشگاه و حمایت از نفت و گاز گچساران نبود.

مرثیه پیشکسوت کهگیلویه‌ای برای تیم نفت گچساران

اما ابوصالح دانشفر پیشکسوت فوتبال شهرستان کهگیلویه هم مرثیه‌ای برای تیم فوتبال نفت و گاز گچساران سروده است.

سید ابوصالح دانشفر پیشکسوت فوتبال کهگیلویه طی یادداشتی در مرثیه سقوط تیم فوتبال نفت و گاز گچساران چنین آورده است: ناقوس مرگ در فوتبال گچساران سقوط نفت و گازبه دسته سه*چشم مسئولان گچساران روشن* فوتبال گچساران از نایب قهرمانی ایران تا سقوط به لیگ دسه ۳* سقوط از نوک قله به ته دره*باورکردنی نیست*مهد فوتبال خطه جنوب کشور را چه شده است؟*نفت و گاز گچساران را چه شده است*چه کسانی جوابگوی این فاجعه خواهند بود.

تیمهای فوتبال گچسارانی زمانی سرآمد بودند و هزاران نفر را به استادیوم‌ها می‌کشاندند نسل برزو نظرپورها، شاهرخ شریعتی‌ها، حسین قیالی‌ها، فولادی‌ها، اشکبوسبی‌ها، بهادری‌ها، قنواتی‌ها، کارگرها ششبلوکی‌ها، پرهون‌ها، داراپورها، کیامرثی‌ها و احمدزاده‌ها و پورالحسینی‌ها، ناظری‌ها، اکبری‌ها و زمانی‌ها و کریمی‌ها چه شدند؟.

زمانی تیمهای بزرگ کشوری همچون دارایی تهران صنعت نفت آبادان تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز منتخب آبادان، منتخب اهواز و دیگر تیم‌های بلند آوازه ایران در استادیوم پیر و نوستالوژی گچساران با تیمهای گچسارانی رقابتهای داغ و دیدنی و تماشایی داشتند.

مدیریت‌های بی‌نظیر حیدری‌ها فولادیها شرافتی‌ها پناهپوری‌ها وردیانی‌ها خصال‌ها صفی‌خانی‌ها نظری‌ها شریفی‌ها قیالی‌ها قاضی‌فرها بر مسندفوتبال گچساران اکنون به کجاکشیده است؟.

کجایند تیم‌های جم و مهرگان و زاگرس و ایران 57 و امروز نفت گچساران

تیمهای بلنداوازه و آفتخارآفرین پرسپولیس و استقلال بابک زاگرس جم مهرگان پاس شاهین بنیاد مهاجرین ایرانجوان ایران۵۷ چه سرنوشتی پیداکردند؟

داوران خوشنام و شایسته همچون کارگرها بهزادزاده‌ها رحیم دشتی‌ها رودنیل‌ها مرادی‌ها اکبری‌ها معماری‌ها شیخ مموها برنجانی‌ها چه شدند؟

متاسفانه کسب اطلاع کردیم تیم فوتبال باشگاه نفت و گاز گچساران که چند سال پیش تا نزدیکی صعود به لیگ برتر ایران و همچنین دسته یک کشور شانس راهیابی داشت سرانجام بدلیل ضعف شدید مدیریتی و عدم توجه مسئولین و عدم پشتیبانی مالی و معنوی به لیگ دسته سه کشور سقوط نمود و باعث سرازیر شدن اشک هزاران جوان و علاقمند ورزش فوتبال گچساران از گونه هایشان گردید و غمی اندوه و مصیبتی بس عظیم دامنگیر خانواده فوتبالی گچساران و حتی استان گردید.

گچساران مهد فوتبال استان و خطه جنوب کشور است و بهترین بازیکنان و نخبه‌های فوتبالی استان و حتی خطه جنوب کشور از منطقه فوتبال خیز و نقت خیز گچساران از این منطقه رشد و نمو نمودند.

فوتبال گچساران سرشار از نخبه ها و استعدادهای بسیار درخشان و ممتاز بود و زمانی موفق گردید به مقام نایب قهرمانی فوتبال ایران دست یابد و در فوتبال گچساران مدیرانی بسیار قوی و کارامد و برنامه ریز بازیکنانی بسیار تکنیکی و فنی و توانمند و داورانی بسیار شجاع و منصف و مسلط پدیدار شدند و سالها شاهد هنرنمایی و ظهور قدرتمند بزرگان گچساران در استان و خطه جنوب کشور و ایران بودیم.

زمانی سطح رقابتهای فوتبال گچساران بدلیل حضور بازیکنان بسیار باکیفیت مربیان بسیار لایق و مجرب و کاردان مدیران قوی و برنامه ریز داوران بسیار خوب و صد البته حضور تیمهای پرستاره و قوی و حمایت هزاران تماشاگر عاشق پیشه و خونگرم باور کنید بهتر از کیفیت کنونی لیگ برتر ایران بود و چه تماشاگران و بازیکنانی بودند که شبها خواب به چشمشان نمی‌آمد و بی‌صبرانه منتظر طلوع خورشید و آغاز رقابتهای داغ و دیدنی فوتبال گچساران همراه با رفاقت‌های به یاد ماندنی بودند و صدای فریاد و غریو هزاران تماشاگر گچسارانی در استادیوم تختی گچساران کل فضای گچساران را تحت تاثیر قرار می‌داد و در چمن سبز و زمردین استادیوم تختی گچساران و استادیوم نفت گچساران صدها بازیکن و ستاره توانمند گچسارانی با هنرنمایی خود چشمهای تماشاگران خونگرم و عاشق را خیره می‌کردند.

مسابقات باشگاهی گچساران و باشگاهی استان و منتخب استانی و لی‌گهای کشوری تنور فوتبال گچساران را همچون دهانه اتشفشان داغ می‌کرد و بهترین سرگرمی مردم گچساران و جوانان شهر تماشای اوج رقابتهای فوتبال در گچساران بود.

یاد باد آن روزگاران یاد باد

در مسابقه شاهین و بنیاد مهاجرین و یا بابک و زاگرس و یا استقلال و پرسپولیس جای سوزن انداختن نبود و در مسابقه دارایی تهران و نماینده گچساران در لیگ کشوری عبدالصمد مرفاوی و سعیدمراغه چیان و محمودی دروازه بان بلند بالای دارایی در استادیوم تختی گچساران نمایش دلپذیر با نماینده گچساران داشتند و یا در جام چهارجانبه وحدت گچساران تیم خوب وحدت تهران با بزرگانی همچون محمدحسین ضیایی مجیدجلالی مصطفی سفال منش اردستانی علمایی سید مهدی ابطحی در برابر تیم منتخب گچساران یک مسابقه داغ و دیدنی برگزار نمودند که تماشاگران لذت بردند.

اما اکنون سالهاست که استادیوم نوستالوژی گچساران را سکوتی مرگبار فرا گرفته و امروزه شاهد پرواز کلاغها و گنجشکها و رقص گربه‌ها بجای هنرمندی فوق ستاره‌های فوتبال گچساران هستیم و تنها تیم بازمانده از آن فوتبال قدرتمند گچساران یعنی نفت و گاز گویا در خانه غریب و میهمان می‌باشد و بدلیل همین تنها ماندن سرانجام مجبور به سقوط به لیگ دسته سه کشور شد تا شاهد مرگ و نابودی فوتبال گچساران باشیم و وامصیبت تر آنکه حتی در لیگ برتر فوتبال استان هم نماینده ای نخواهد داشت.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها