أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۳۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۵ تير ۱۴۰۰
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت کشف مواد مخدر توسط ایران در سال‌های اخیر دو برابر شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، اسکند مومنی در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ضمن اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان گفت: این افزایش تولید با حمایت‌های کشورهای فرامنطقه‌ای و با دادن تکنولوژی نوین در ساخت مواد مخدر و حمایت‌های دیگر که موجب افزایش تولید مواد مخدر شده، صورت گرفته است.

وی با بیا اینکه درست است این تولیدات زیاد در همسایگی ما ایجاد شده، اما دامن همه کشورها را گرفته است گفت: جمهوری اسلامی ایران سکاندار مبارزه با مواد مخدر در دنیا است. علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و شرایط کرونایی و افزایش تولید، سالی بی‌سابقه را در عرصه مبارزه با مواد مخدر داشتیم به طوری که سال 99 سال ویژه‌ای بود و حدود 1200 تن مواد مخدر کشف شد.

مومنی گفت: قدرت کشف مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی در سالهای اخیر به دو برابر افزایش یافت و مفهوم آن کم شدن عبور و ترانزیت مواد مخدر به سمت اروپاست. 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: همانطور که سازمان ملل رسما اعلام کرد این آمارها حاکی از تلاش مجاهدانه ایران است. دیدید که گفتند بیش از 90 تریاک جهان، 70 مورفین جهان و 20 درصد هرویین جهان به تنهایی توسط ایران کشف می‌شود و جا دارد از تمام نیروهای دخیل در این راه به ویژه نیروی انتظانی تقدیر کنیم. در همین سال 99 ایران 9 شهید و ده‌ها جانباز تقدیم کرد که یکی از فرزندان برومند این شهدا در جلسه حضور داشتند و حرف آخر را زدند. جمهوری اسلامی ایران قاطعانه و صادقانه با انواع مخدر برخورد می‌کند و فرقی نمی‌کند این مخدرها در ایران توزیع می َشود یا کشوری دیگر، جوان ایرانی آن را مصرف می‌کند یا جوانی غربی.

مومنی ادامه داد: اما چالش بزرگ جهان امروز در مبارزه با مواد مخدر، عدم هماهنگی و اجرای مسئولیت مشترک توسط همه کشورهاست. ایران پایبند همه قوانین و کنوانسیون‌هاست اما بسیاری از کشورها که توانمندی بالایی هم دارند به اصل مسئولیت مشترک پایبند نیستند و اگر کمکی هم نمی‌کنند، در مقابل ترویج هم می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در عرصه کاهش تقاضا طرح "یاریگران زندگی" را برگزار کردیم که غیر از دستگاه‌های دولتی، با کمک همه مردم و گروه‌های مرجع از این بلیه شوم پیشگیری کنیم. این طرح در 40 هزار مدرسه اجرا شد و بیش از 8 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند تا قدرت "نه گفتن" به تعارف مواد مخدر را کسب کنند. این 4 حوزه مقابله‌ پیشگیری، درمان و توانمندسازی در اولویت ایران قرار دارند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها