أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۶۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۳ تير ۱۴۰۰
هم اکنون دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و هم بدهکار است و دولت جدید با چالش جدی مواجه است و در کشور تا بازار سرمایه، بورس و بانک را جهت ندهیم نمی توانیم بر بازار تسلط داشته باشیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از حوزه، دکتر رفیعی آتانی قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی رئیس موسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت علیهم السلام، راه های همکاری این دو مرکز علمی پژوهشی و ظرفیت های آن را بررسی کردند.

 بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین نظری با بیان گزارشی از فعالیت های انجام شده  گفت: در اقتصاد باید از مباحث ذهنی خارج شد و معطوف به میدان فعالیت نماییم، ساختار بانک در ایران دارای مشکلاتی است و معاونت اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس با کمیته تخصصی دفتر قم مرکز پژوهش ها لازم است با موسسه پولی و بانکی بانک مرکزی ارتباط داشته و با اخذ مسایل از بانک مرکزی بتوانند چالش های کشور را حل کنند.

وی با بیان این که در آن صورت است که فعالیت های و تحقیقات کارشناسی مرکز پژوهشی ها وقتی به نمایندگان ارائه بشوند عینی تر و میدانی تر خواهد شد افزود: ساختار بانک در کشور باید تغییر کند، زیرا که ما ساختار را از جای دیگر آورده ایم و عقود اسلامی را به آن تحمیل کرده ایم و نتوانستیم حل مشکل کنیم.


رئیس موسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت علیهم السلام بیان داشت :در زمینه نرخ های بانکی فروش اقساطی و عقد مشارکت با مشکلاتی روبرو هستیم و در حال حاضر به صورت منسجم در بازار سرمایه، بورس، نظام مالی دولت و بانک مرکزی سیستم فکری منسجم نداریم،  هم اکنون دولت  ۶۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و هم بدهکار است و دولت جدید با چالش جدی مواجه است و در کشور تا بازار سرمایه، بورس و بانک را جهت ندهیم نمی توانیم بر بازار تسلط داشته باشیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: دولت به خاطر کسری بودجه اجازه داد که شبکه های دولتی در بورس فعال شوند و این امر آسیب های جدی به بورس وارد کرد در حال حاضر بحث افزایش حقوق مطرح است که اقدامی اشتباه است، زیرا  افزایش حقوق غیر از ایجاد تورم هیچ فایده ی دیگری ندارد، بجای افزایش حقوق باید تثبیت حقوق نمود و به جای آن باید کارتهایی را به افراد داد ‌و از لیست کالاهای ایرانی اجازه خرید به آن کارتها  داده بشود و اصل پول به تولید کننده برسد و در این صورت است که اقتصاد آرام آرام رشد بکند.


در ادامه دکتر رفیعی اتانی ضمن اظهار امیدواری نسبت به همکاری مرکز پژوهش های مجلس با موسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت علیهم السلام بیان کرد: در مرکز پژوهش های مجلس، شصت گروه علمی فعال هستند و به دنبال آن هستیم همه شصت گروه فعال در مرکز را در دفتر قم مرکز پژوهش ها فعال نماییم.

دولت جدید با چالش جدّی مواجه است/ ساختار بانک در کشور باید تغییر کند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها