کد خبر: ۴۸۸۷۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۵ تير ۱۴۰۰
دو تیم تهرانی و سه تیم از جنوب کشور، اصلی‌ترین مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، لیگ دسته اول فوتبال به حساس‌ترین روزهای خود می‌رسد و دو هفته پُر تب و تاب و تعیین‌کننده پیش رو دارد. هفته‌هایی که صرف نظر از اتفاقات پشت پرده و تبانی‌های احتمالی، از قهرمان مسابقات و نیز دو تیم راه‌یافته به لیگ برتر فوتبال رونمایی خواهد شد.

اکنون سه تیم 54 امتیازی فجر سپاسی، هوادار و بادران به همراه شاهین شهرداری بوشهر و مس کرمان که به ترتیب 53 و 52 امتیاز دارند، اصلی‌ترین مدعیان صعود به شمار می‌روند. تیم‌های استقلال خوزستان و خوشه طلایی ساوه هم با 49 و 48 امتیاز از شانس صعود برخوردار هستند، اما راهیابی این دو تیم به لیگ برتر بسیار بعید است و تنها در صورتی رخ می‌دهد که پنج تیم نخست از پیروزی در دو هفته آتی بازبمانند. در واقع تیم‌های تهرانی و جنوبی اکنون در مسیر سعادت هستند و باید دید کدام دو تیم راهی لیگ برتر می‌شوند.

 

اکنون نگاهی به شرایط مدعیان صعود و دیدارهای آینده آنها خواهیم داشت:

* فجر سپاسی شیراز - 54 امتیاز

کاکوهای شیرازی با وجود نتایج پُر افت و خیز میانه‌های فصل، در هفته‌های گذشته به اوج بازگشته‌اند و در هفته سی‌ودوم با  غلبه بر هوادار، خود را به صدر جدول رساندند. پیش از این اصغر کلانتری از شرایط مالی باشگاه فجر و نیز تماس سایر مربیان با بازیکنانش انتقاد کرده بود، اما این مشکلات تاکنون مانع فجر سپاسی نشده‌اند و زردپوشان که در سال‌های 95 و 97 از صعود به لیگ برتر بازماندند، امیدوارند طلسم دوری هفت ساله از لیگ برتر را بشکنند. فجر این هفته بازی سرنوشت‌ساز دیگری مقابل شاهین پیش رو دارد که در صورت پیروزی در این مسابقه، راه خود را برای صعود هموار خواهد کرد.

هفته 33: فجر سپاسی - شاهین شهرداری بوشهر
هفته 34: گل ریحان البرز - فجر سپاسی

 

* هوادار - 54 امتیاز

شاگردان رضا عنایتی هم در میانه‌های لیگ لغزش‌های متعددی پشت سر گذاشتند، اما به نتایج مطلوب خود بازگشتند و در جمع مدعیان صعود باقی ماندند. نماینده نوپای استان تهران که در مقطعی با مشکلات مالی نیز مواجه شد و یکی از بهترین بازیکنان خود یعنی حمید کاظمی را از دست داد، این هفته دیداری شش امتیازی را به فجر سپاسی واگذار کرد و حالا کار دشواری برای صعود پیش‌رو دارد. تقابل با مس کرمان در هفته سی‌وسوم، دیگر فینالی است که هوادار می‌تواند با کسب پیروزی، طعم تلخ شکست خانگی مقابل فجر را به وسیله آن فراموش کند.

هفته 33: مس کرمان - هوادار
هفته 34: هوادار - شهرداری آستارا

 

*‌ بادران - 54 امتیاز

مدعی شش ساله صعود به لیگ برتر امسال شرایط بهتری نسبت به فصل‌های گذشته تجربه می‌کند. بادران فصل را با فرهاد کاظمی آغاز کرد، با محسن عاشوری ادامه داد و با امید روانخواه به پایان می‌رساند. این تغییرات کادر فنی اما باعث افت نارنجی‌ها نشد و آنها در فصل 1400-1399، بیش از سال‌های گذشته به صعود نزدیک شده‌اند. رقبای بادران در هفته‌های آینده بخت صعود به لیگ برتر ندارند و خطر سفت و سخت سقوط را نیز حس نمی‌کنند، اما قطعاً رایکا و ملوان در این دو هفته پا پس نخواهند کشید.

هفته 33: بادران - رایکای بابل
هفته 34: ملوان بندر انزلی - بادران

 

* شاهین شهرداری بوشهر - 53 امتیاز

شرایط شاهین اما با سایر مدعیان متفاوت است. نماینده بوشهر لیگ امسال را به عنوان تیمی انتهای جدولی آغاز کرد، اما رفته‌رفته توانست خودش را پیدا کند و به بالای جدول برسد. شاهین به دلیل بلاتکلیفی شورای شهر بوشهر مشخص نبود در مسابقات حاضر می‌شود یا خیر و کار خود را با فراز کمالوند آغاز کرد. پیوستن این مربی به استقلال و انتصاب داود مهابادی به عنوان سرمربی جدید، تیم تازه سقوط کرده به لیگ یک را به نتایج مطلوب رساند و شاهین در 10 بازی اخیر متحمل شکست نشده است. پیروزی مقابل فجر گام بلندی برای پایان دادن به غیبت یک ساله شاهین در لیگ برتر باشد.

هفته 33: فجر سپاسی - شاهین شهرداری بوشهر
هفته 34: شاهین شهرداری بوشهر - استقلال ملاثانی

 

* مس کرمان - 52 امتیاز

تیم متمول استان کرمان که این فصل از حمایت رئیس فوتبالدوست صنایع ملی مس (اردشیر سعد محمدی) هم بهره می‌برد، حاشیه امنیت زیادی با سایر مدعیان ایجاد کرده بود که نتایج ضعیف و شکست‌های متوالی، به یکه‌تازی شاگردان رضا مهاجری پایان داد. حضور فرهاد کاظمی روی نیمکت مس، نماینده پیشین ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به دو پیروزی رساند و حالا مس کرمان همچنان امید فراوانی برای صعود و تبدیل شدن به سومین تیم کرمانی لیگ بیست‌ویکم دارد.

هفته 33: مس کرمان - هوادار
هفته 34: استقلال خوزستان - مس کرمان

 

* چوکای تالش

در انتهای جدول هم چوکا در آستانه سقوط به لیگ دسته دوم قرار دارد. تیم محبوب هواداران قلعه عقاب‌ها چهار امتیاز برای فرار از سقوط فاصله دارد و باید این امتیازات را در دو هفته جبران کند، تا بتواند بالاتر از استقلال ملاثانی، قشقایی یا شهرداری آستارا بایستد. چوکای تالش فصل گذشته و پس از چندین سال به لیگ دسته اول صعود کرد، اما امسال با تغییرات مالکیتی مواجه بود. نیمکت تیم ثبات چندانی نداشت و به احتمال فراوان، بازگشت به لیگ دو تاوان این تغییرات خواهد بود. هادی شکوری، علی لطیفی، مهدی پاشازاده و فرشاد پیوس سرمربیان چوکا در این فصل بودند که هیچ یک نتوانستند نتایج مطلوبی کسب کنند.

هفته 33: چوکای تالش - قشقایی شیراز
هفته 34: آرمان گهر سیرجان - چوکای تالش

 

هفته‌های سی‌وسوم و سی‌وچهارم لیگ دسته اول فوتبال روزهای 21 و 28 تیر برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها