أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۸۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۶ تير ۱۴۰۰
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ثبت بیش از ۳۴۴ هزار مورد ابتلای به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان از ۱۸۵ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۸۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۵۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۹ هزار و ۲۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۶۹ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۱ هزار و ۶۱۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۶۹۰ مبتلا رسیده است. تاکنون ۶۲۱ هزار و ۵۶۱ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۳ هزار و ۹۵۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۶۵ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۰۴ هزار و ۲۴۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۶۲ هزار و ۵۰۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۸ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۱۵ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۲۷ هزار و ۱۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، روسیه, ترکیه، انگلیس و آرژانتین نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۵۸۴، ۵ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۶۷۲، ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۷۶۳، ۴ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۸۶۸ و ۴ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۴۰ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با ۴ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۸۲ مبتلا و ایتالیا نیز با ۴ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۰۴ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبود یافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۲۹ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۵۳۴، ۲۹ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۸۵ و ۱۷ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۶۴۶ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

 

عبور مبتلایان کرونا از ۱۸۵ میلیون نفر +جدول

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها