أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۹۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۹ تير ۱۴۰۰
اختلافات میان عربستان و امارات در یمن روزبه‌روز بیشتر می‌شود و همزمان نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن مهیای حمله به شهر «زنجبار» مرکز «ابین» برای غلبه بر نیروهای وابسته به امارات میشوند

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، «یاسر الیمانی» از سیاستمداران یمنی در توئیتی با اشاره به اختلاف سعودی و امارات اعلام کرد که این اختلافات بر سر منافع در یمن است.

وی نوشت: سعودی و امارات بر سرمنافع در یمن و اینکه بتوانند در استان‌های جنوبی یمن دست به غارت بیشتر بزنند و جزایر و بنادر و فرودگاه‌ها را به چنگ خود بیاورند به جان هم افتاده‌اند. اختلافات آنها در اوپک ظاهر شد اما در حقیقت اختلافات در یمن است.

اعتراضات در عدن تحت کنترل ائتلاف سعودی

منابع یمنی از اعتراضات گسترده در عدن در جنوب یمن که تحت کنترل ائتلاف سعودی قرار دارد، خبر دادند و اعلام کردند: معترضان با آتش زدن لاستیک و گذاشتن سنگ، خیابان‌ها را بستند و شعارهایی علیه عوامل امارات، دولت هادی و ائتلاف سعودی سردادند و آنها را مسئول وخامت اوضاع معیشتی و اقتصادی خود دانستند.

ارسال تجهیزات نظامی جدید از سوی دولت «هادی» به ابین

منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای «هادی» اقدام به ارسال تجهیزات نظامی سنگین به استان ابین برای مقابله هر تحرک نیروهای وابسته به امارات کردند.

این منابع بیان کردند: نیروهای دولت «هادی» توپخانه و تانک و نفربر به شهر «شفره» در ساحل شرقی ابین وارد کرده‌اند و قرار است که این تجهیزات به دست نیروهای آنها در جبهه‌های «وادی سلا» و «قرن الکلاسی» برسد.

   

تشدید جنگ عربستان و امارات در یمن

 

همچنین نیروهای زیادی به خطوط درگیری در شرق زنجبار با نیروهای شورای انتقالی اعزام شده‌اند.

منابع یمنی این تحرکات را با چراغ سبز آمریکا به نیروهای «هادی» دانستند که تهدید به مجازات شورای انتقالی به علت اقداماتش در جنوب یمن کرده است.

این منابع فاش کردند: نیروهای هادی به دنبال حمله به شهر «زنجبار» مرکز استان ابین و تسلط بر آن یک هفته پس از تسلط بر شهر لودر هستند.

رهبر شورای انتقالی: باید با حوثی‌ها متحد شویم

«سلیم النهدی» از رهبران شورای انتقالی جنوب یمن گفت که به نفع آنهاست که با انصارالله یمن متحد شوند.

وی اعلام کرد: به نفع جنوب یمن نیست که جنگ در جنوب یمن به نفع دولت «هادی» پیروز شود. باید با حوثی‌ها متحد شویم زیرا آنها به ما نزدیکتر از سعودی هستند. به نفع جنوب یمن نیست که جنگ به نفع سعودی تمام شود.

النهدی گفت: اگر ما را میان تفاهم با سعودی یا حوثی‌ها مخیر کنند ما حوثی‌ها را انتخاب کنیم.

تظاهرات علیه نیروهای هادی در استان تعز

صدها نفر در خیابان جمال در مرکز شهر تعز تحت کنترل نیروهای هادی دست به اعتراض علیه دولت دست نشانده ریاض در یمن زدند.

معترضان خواستار عزل «نبیل شمسان» استاندار تعز و  شعارهایی در محاکمه او و نیز علیه مفسدان سر دادند.

شهر تعز یمن طی هفته‌های گذشته شاهد تظاهرات مردمی علیه سیاست‌های ائتلاف و دولت «هادی» است که عامل نابسامانی اوضاع اقتصادی آن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها