يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۹۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۳۹     ۱۹ تير ۱۴۰۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت روحانی در این چند سال کشور را با انتشار اوراق قرضه اداره و عملا بودجه چند سال آینده کشور را هم پیش‌خور کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه روحانی زمین سوخته را تحویل دولت بعدی می‌دهد، اظهار داشت: تعبیر «زمین سوخته» برای زمانی است که آنچه روی زمین بوده، کاملاً نابوده شده است و فقط یک مخروبه به آیندگان تحویل داده می‌شود. بنده معتقدم روحانی اصلاً زمینی را باقی نگذاشته است که بخواهد به دولت بعدی تحویل دهد.

روحانی زیرساخت‌های کشور را با سو مدیریت خود از بین برد

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور تمام زیرساخت‌ها را در این هشت سال با سو مدیریت خود از بین برده است، گفت: برای مثال، در حال حاضر ما با کمبود نهاده‌های دامی مواجه هستیم و به دلیل کمبود این نهاده‌ها، دام‌های مولد در آستانه نابود شدن هستند. یکی دیگر از مشکلات دامداران این است که در صورت وجود نهاده‌های دامی، قیمت آن به حدی بالاست که نگهداری دام برای دامداران مقرون به صرفه نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مشکلات فقط برای این چند ماه اخیر نیست و دولت روحانی مدت‌هاست که زمین سوخته را ایجاد و مشکلات انبوهی را برای کشور با ناکارآمدی خود به وجود آورده است. همه همت دولت آینده باید برای جبران مشکلاتی که دولت تدبیر و امید به وجود آورده، به کار گرفته شود.

دولت آینده با مشکلات جدی بودجه‌ای روبرو می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت روحانی در این چند سال کشور را با انتشار صدها هزار میلیارد تومان اوراق پیش فروش و اوراق قرضه اداره کرد. این مسئله به این معناست که آنان بودجه چند سال آینده کشور را هم پیش خور کردند و دولت آینده از لحاظ بودجه‌ای هم با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

ذوالنوری ضمن انتقاد از ادعای اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما کشور را با رشد اقتصادی مثبت به دولت آینده تحویل می‌دهیم، گفت: مردم بعد از هشت سال رئیس‌جمهور را به خوبی شناخته و می‌دانند که باید به چه نحوی صحبت‌های روحانی را مورد ارزیابی قرار دهند. زمانی که روحانی درباره موضوعی به صورت مثبت صحبت کند، مردم می‌دانند که واقعیت و اصل ماجرا برخلاف مباحثی است که وی مطرح می‌کند و حرف‌ها و آمارهای او را نمی‌پذیرند.

روحانی به وعده‌های انتخاباتی خود عمل نکرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم کاملاً به این مسئله واقف شده‌اند و برداشت‌شان از صحبت‌های رئیس‌جمهور، کاملاً برخلاف آمار و اطلاعاتی است که ارائه می‌دهد. مردم از یاد نمی‌برند که رئیس‌جمهور در زمان تبلیغات انتخاباتی خود چه وعده‌هایی داد اما این وعده‌ها را عملیاتی نکرد و همه دیدند که عملکرد وی هیچ انطباقی با وعده‌هایی که به مردم در زمان انتخابات داده بود، ندارد.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه کشور درگیر مشکلات بسیار زیادی است، به نظر شما دولت آینده در چه بازه زمانی می‌تواند این مشکلات را مرتفع کند، گفت: دولت روحانی در این هشت سال به گونه‌ای عمل کرد که باعث شد کار دولت آینده بسیار سخت شود.

باید با اقدامات جهادی، ضعف دولت روحانی را جبران کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید با تلاش مضاعف و کار جهادی عملکرد ضعیف دولت روحانی و خسارت‌هایی را که آنان به کشور وارد کردند، جبران کند، افزود: رفع مشکلات بسیار زیاد کشور نیازمند کار جهادی و همت مضاعف است.

ذوالنوری با بیان اینکه ناکارآمدی شخص رئیس‌جمهور در این هشت سال مشکلات زیادی را برای کشور و مردم ایجاد کرد، گفت: درست است که عملکرد اعضای دولت و کابینه روحانی هم خیلی قابل قبول نبود، اما بنده معتقدم اگر ما در این هشت سال رئیس‌جمهور دیگری داشتیم، قطعاً می‌توانست سه برابر کاری را که در این دولت انجام شده است، انجام دهد و حتی قادر بود از همین کابینه موجود نهایت استفاده را ببرد و برای رفع مشکلات، از آنان حسابی کار بکشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین، با تغییر رئیس‌جمهور و دیگر تغییراتی که در دستگاه اجرایی کشور اتفاق خواهد افتاد، قطعاً ما در کوتاه مدت آثار رفع مشکلات را خواهیم دید.

دولت آینده باید مانع وخیم‌تر شدن شرایط کشور شود

وی با بیان اینکه البته ممکن است وضعیت کشور به صورت کامل بهبود نیابد، ادامه داد: برای رفع مشکلات متعدد کشور ما دو مرحله پیش‌رو داریم؛ در وهله اول باید دولت سیزدهم وضعیت موجود را تثبیت کند تا شرایط وخیم‌تر نشود و در گام بعدی هم آنان باید به صورت جدی و جهادی، بهبود وضعیت کشور را در دستور کار قرار دهند.

ذوالنوری در ادامه درباره تماس‌های دفتر رئیسی با فعالان اصلاح طلب جهت دریافت پیشنهادات آنان برای اداره بهتر کشور، اظهار داشت: قبل از اینکه سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه انتخاب شود، برخی افراد حملات و تهمت‌های زیادی به وی می‌زدند و می‌گفتند که وی اهل تعامل نیست. اما نوع برخورد رئیسی در کسوت ریاست دستگاه قضا، به همه اثبات کرد که قضاوت این افراد و جناح‌ها درست نبوده است. رئیسی برخورد با فساد را از درون خود قوه قضائیه آغاز کرد و به هیچ وجه جناح بندی ها برای وی مهم نبود.

رئیسی از ظرفیت همه جناح‌های سیاسی در دولت استفاده می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تماس‌های تلفنی با اصلاح‌طلبان نشان می چ‌دهد که ملاک رئیسی شایسته‌گزینی است و قطعاً با شروع کار دولت هم این رویه را ادامه می‌دهد، تصریح کرد: رئیسی در دولت آینده به همه ثابت می چ‌کند که از بضاعت و ظرفیت همه افراد و جریان‌های سیاسی به شرط شایسته بودن، برای بهبود وضعیت کشور استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشور برای همه مردم است و باید از توانمندی همه افراد برای اداره صحیح کشور استفاده کرد، گفت: افراد شایسته و توانمند هم نباید از در اختیار قرار دادن توانمندی‌های خود برای رفع مشکلات کشور دریغ کنند و از سوی دیگر، در دولت آینده هم باید از بضاعت همه افراد و جریان‌های سیاسی کشور که برنامه‌ای برای ارتقا و تعالی کشور دارند، استفاده کرد که رئیسی چنین روحیه‌ای دارد و این موضوع را مورد توجه قرار خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها