أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۰۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۰ تير ۱۴۰۰
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خسارت‌های فراوان اقتصادی، انسانی و روانی ناشی از تأخیر در واکسیناسیون، بسیار فراتر از هزینه تأمین واکسن است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، محسن هاشمی در جلسه صبح امروز شورای شهر در سخنان ابتدایی خود گفت: متأسفانه پیک پنجم کرونا در تهران در حال رشد است و آمار قربانیان کرونا در تهران به مرز صد نفر در روز نزدیک شده است که نشان می‌دهد، عدم توجه به توصیه‌های دلسوزانه مبنی بر کنترل فعالیت‌ها و دورهمی های انتخاباتی است.

وی افزود: در این شرایط از نظر مدیریت پروژه واکسیناسیون نیز با مشکلاتی مواجه هستیم و با عدم تحقق وعده‌های مکرر مسئولان وزارت بهداشت، پدیده‌های نامناسبی چون ازدحام در سفر ایرانیان به سایر کشورها برای واکسیناسیون رخ داده که در شأن نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: اگرچه واکسن تولید داخل، موضوع افتخار آفرین و مهمی است اما باید توجه داشت که این فرایند نیازمند تجهیزات ویژه، زیرساخت‌ها، مواد اولیه و فن‌آوری بالایی است که ممکن است با مشکلات متنوع و متعددی به دلیل تحریم‌ها و حساسیت ایمنی و سلامتی پروژه مواجه شود و باید در کنار حمایت از واکسن تولید داخل از سایر منابع نیز واکسن کرونا را تأمین کنیم تا در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای همسایه در واکسیناسیون از مرز ۵۰ درصد عبور کرده‌اند ما در مرز ۵ درصد نباشیم.

هاشمی بیان کرد: خسارت‌های فراوان اقتصادی، انسانی و روانی ناشی از تأخیر در واکسیناسیون، بسیار فراتر از هزینه تأمین واکسن است و ماه‌هایی که به دلیل ابهام در استراتژی و مواضع ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، در پروژه تأمین واکسن تأخیر به وجود آمده است، صدمات جبران ناپذیری به خانواده‌ها و اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع، از اصحاب رسانه انتظار داریم در موضوع کرونا و واکسن، با نگاه سیاسی برخورد نکرده و حمایت و انتقاد را در فضای کارشناسی طرح کنند تا منجر به ایجاد دوقطبی نشود و سلامت عمومی تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار نگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها