أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۹۱۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۲۲ تير ۱۴۰۰
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛
کتاب «ترجمه و شرح فصوص الحکم محیی الدین ابن عربی» نوشته استاد اسماعیل منصوری لاریجانی به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «ترجمه و شرح فصوص الحکم محیی الدین ابن عربی» نوشته استاد اسماعیل منصوری لاریجانی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۶۲۴ صفحه انتشار یافت.

کتاب «ترجمه و شرح فصوص الحکم محیی الدین ابن عربی» منتشر شد
«فصوص الحکم» از بین چهارصد اثر جناب محیی الدین ابن عربی که خود نیز آن را زبده آثارش معرفی نمود، علی رغم نقدها و تحلیل های گوناگون بعضی شارحین، اقتدار خود را چونان بارزترین و برجسته ترین پژوهش در حوزه عرفان اسلامی حفظ کرده است.
ابن عربی معتقد است آنچه از رسول خدا(ص) دریافت کرده، اسرار رسالت و نبوت انبیای الهی است که آن ها را در ۲۷ فصل تنظیم نموده و در سه حوزه خداشناسی و هستی شناسی و انسان شناسی، حقایق و دقایقی را به اصحاب معرفت و تشنگان حقیقت عرضه کرده است.
پیش فرض و پس فرض اصلی فصوص الحکم اثبات نظریه وحدت وجود است که ابن عربی حکمت های تخصیص یافته در هر نبی را مؤید و مبین این نظریه معرفی می کند. گاهی برای حفظ ساختار تحلیل های خود به تأویل روی می آورد تا آنچه مراد اوست، در پایان هر فص محقق گردد و در این راستا از به کار گیری ایات و روایات با نگرش بر تأویل و تحلیل ابائی ندارد و شجاعت و صداقت او در بیان یافته های شهودی ستودنی است.
در اثر پیش رو، پس از متن و ترجمه آن، نکاتی حکمی و تفسیر متن، تحت عنوان «شرح بیان» ارائه شده است.
همانطور که پیش تر گفته شد، این اثر در ۲۷ فصل تهیه و تدوین شده است که از جمله این فصوص می توان به فصل حکمه الهیه فی کلمه آدمیه، فصل حکمه نفثیه فی کلمه شیثیه، فصل حکمه سبوحیه فی کلمه نوحیه، فصل حکمه قدوسیه فی کلمه ادریسیه، فصل حکمه مهیمیه فی کلمه ابراهیمیه، فی حکمه حقیه فی کلمه اسحاقیه، فصل حکمه علیه فی کلمه اسماعیلیه، فصل حکمه روحیه فی کلمه یعقوبیه، فصل حکمه نوریه فی کلمه یوسفیه، فصل حکمه احدیه فی کلمه هودیه، فصل حکمه فتوحیه فی کلمه صالحیه، فصل حکمه قلبیه فی کلمه شعیبیه، فصل حکمه ملکیه فی کلمه لوطیه، فصل حکمه قدریه فی کلمه عزیریه، فصل حکمه نبویه فی کلمه عیسویه، فصل حکمه رحمانیه فی کلمه سلیمانیه اشاره کرد.
علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها