أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۹۴۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۸ تير ۱۴۰۰
بهای طلای سیاه در پی توافق اعضای گروه اوپک پلاس برای افزایش سطح تولید، بیش از یک درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهای نفت در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

بر این اساس، امارات متحده عربی در دوره قبلی مذاکرات اعضای گروه اوپک پلاس با افزایش میزان تولید نفت مخالفت کرده بود، اما این بار اعضای این گروه بالاخره توانستند در زمینه افزایش تولید به توافق برسند؛ اتفاقی که موجب شد قیمت نفت در ساعات نخستین بامداد امروز بیش از ۱ درصد کاهش یابد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با کاهشی معادل ۱ دلار و ۴ سنت،  ۷۲ دلار و ۵۹ سنت داد و ستد شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۹۴ سنت کاهش (معادل ۱.۳ درصد) به بشکه‌ای ۷۰ دلار و ۸۷ سنت رسید. بهای نفت آمریکا نسبت به هفته گذشته ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اعضای گروه اوپک پلاس روز گذشته در جلسه‌ای توافق کردند از اوایل ماه آتی میلادی (اوت) میزان تولید و عرضه جهانی نفت را افزایش دهند. این گروه که شامل اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهایی مانند روسیه است، توافق کردند از ماه می‌سال ۲۰۲۲ میلادی دوباره درباره میزان عرضه تصمیم گیری کنند.

اعضای اوپک پلاس همچنین با افزایش تولید نفت سایر اعضای گروه از جمله امارات، عربستان، روسیه، کویت و عراق از ماه می‌سال آینده میلادی موافقت کردند.

این گروه سال گذشته و در پی شیوع همه گیری کرونا در جهان و کاهش میزان تقاضا برای خرید نفت، تولید خود را تا میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش داد که رکوردی بی سابقه در جهان در این زمینه به ثبت رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها