أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۹۷۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
در حاشیه نقره داغ کرونایی ۴۷۴ هزار راننده در تعطیلات اخیر؛
جانشین پلیس راهور ناجا از اعمال قانون و ثبت جریمه تردد غیرمجاز کرونایی ۴۷۴ هزار راننده خودرو تا این لحظه خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، سردار سید تیمور حسینی از اعمال قانون و ثبت جریمه تردد غیرمجاز کرونایی ۴۷۴ هزار راننده خودرو تا این لحظه خبر داد.

جانشین پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که تردد به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه را به دنبال دارد از اعمال قانون و جریمه ۴۷۴ هزار خودرو تا این لحظه به علت تردد غیرمجاز « از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد.

بفرمایید شمال از تعطیلات لذت ببرید

بر اساس شنیده های خبرنگار ما در تعطیلات اخیر بر خلاف گفته های مسئولین که درخواست برگشت ماشین ها را داشتند، در برخی محورها راهور صرفا به جریمه و اعمال قانون روی آورده و خبری از برگشت ماشین ها نبود و با جریمه راه را برای ماشین ها باز گذاشتند.

محسن پور عرب خبرنگار در توئیتر خود نوشت: سرپرست پلیس راه مازندران گفته است طی ۲۴ساعت گذشته پلیس راهور مازندران ۲۲۹خودرو غیر بومی رو بازگردانده و ۲هزار و ۵۴۱خودرو رو هم اعمال قانون(جریمه) کرده.

این یعنی جرایم بازدارنده نبوده و اکثریت مسافران شمال ترجیح داده‌اند که جریمه شوند اما به سفر بروند!

با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر شهرهای کشور قرمز می باشند و با یک حساب کتاب ساده میتوان به این نتیجه رسید که درآمدی که دولت به واسطه اعمال قانون و ثبت جریمه 474 هزار راننده از تعطیلات اخیر کسب کرد مبلغی حدود 500 میلیارد تومان می‌باشد! رقمی که چشمگیر می باشد.

همانگونه که تجربیات گذشته نشان داده بود، تعطیلی و اعمال محدودیت و جریمه برای سفرهای بین شهری به خاطر کرونا، در عمل تاثیر چندانی بر روی بسیاری از شهروندان نداشته است.

تعطیلی بی فایده و پرضرر!

این در حالی است که علیرضا وهاب زاده مسئول فضای مجازی ستاد مقابله با کرونا در انتقاد به تصمیم دولت در خصوص تعطیلات اخیر در توئیتر خود نوشت:

"‏تعطیلی بی فایده و پرضرر!!

‏وقتی تمام جاده‌ها و رستوران‌ها و پاساژها باز است!

‏تعطیلاتی که قرار بود کمک کند تا پیک جدید کنترل شود،

‏قطعا باعث موجی بلندتر و درگیری طولانی‌تر خواهد شد.

‏ظرفیت بیمارستان‌ها رو به تکمیل شدن است و با ادامه این روند قطعاً مشکل تأمین تخت هم خواهیم داشت. "

تعطیلات موج  کرونا را بلندتر و درگیری را طولانی تر کرد

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها