کد خبر: ۴۸۹۷۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، بیش از ۱.۵ میلیون کودک در سراسر جهان به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ والدین، پدربزرگ، مادربزرگ یا سرپرست خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، بیش از ۱.۵ میلیون کودک در سراسر جهان به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ والدین، پدربزرگ، مادربزرگ یا سرپرست خود را از دست داده‌اند.

«سوزان هیلیس»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، می‌گوید: «از هر دو مرگ کرونایی در سراسر جهان، یک کودک با مرگ پدر یا مادر یا سرپرست خود روبرو می‌شود. تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱، ۱.۵ میلیون کودک با این پیامد غم‌انگیز مواجه شدند و این تعداد با پیشرفت پاندمی افزایش خواهد یافت».

محققان CDC و امپریال  کالج لندن این برآورد را بر اساس آمار مرگ و میر حاصل از ۲۱ کشور انجام دادند؛ در ایالات متحده بیش از ۱۱۰ هزار کودک والدین یا سرپرست اصلی خود را از دست داد‌ه‌اند.

محققان می‌گویند حمایت فوری برای این کودکان که با خطرات بالاتری برای سلامتی و ایمنی روبرو هستند، ضروری است؛ براساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از یک میلیون کودک یک یا هر دو والدین خود را از دست داده و نیم میلیون کودک دیگر مراقبان اصلی خود را از دست داده‌اند.با بیش از چهار میلیون مرگ در سراسر جهان، بسیاری از کودکان والدین، ​​پدربزرگ و مادربزرگ و دیگر بزرگسالان مهم خود را در اثر ابتلا به ویروس از دست داده‌اند.

کودکان یتیم بیشتر با مشکلات بهداشت روانی، فقر و خشونت جسمی، عاطفی و جنسی روبرو می‌شوند. آنها همچنین ممکن است دچار بیماری‌های مزمن شوند و بیشتر در معرض خطر HIV / AIDS و سایر بیماری‌ها هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها