أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۷۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مدیر درگاه یکپارچه مجامع شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از برگزاری 90 درصد مجامع عمومی شرکت‌های بورسی به صورت پخش زنده خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، در مورد برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های بورسی و فرابورسی در شرایط کرونایی و به روش الکترونیک گفت: مجامع شرکت‌های مختلف هم از طریق سامانه الکترونیکی مجامع شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و هم از طریق سامانه‌های دیگر به صورت الکترونیکی و آنلاین برگزار می‌شود. 90 درصد مجامع به صورت پخش زنده انجام می‌شود تا سهامداران شرکت‌ها بتوانند از تصمیمات مجامع به صورت زنده خبردار شوند.

وی گفت: به دلیل شرایط کرونایی و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی 90 درصد مجامع به صورت پخش زنده برگزار می‌شود و اکثر این مجامع در بستر اینترنت و با نرم‌افزارهای مختلف پخش زنده انجام می‌شود، همچنان که مسابقات فوتبال هم پخش زنده دارد، برگزاری مجامع هم پخش زنده دارد و نیازی به احراز هویت ندارد، اما اگر مجامع بخواهند سهامداران آنها حق رأی داشته باشند، باید احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شود.

مدیر درگاه یکپارچه مجامع شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار داشت: سامانه دیما درگاه یکپارچه مجامع الکترونیکی شرکت‌ها این امکان را فراهم کرده است که شرکت‌های بورسی و فرابورسی بتوانند از این طریق ضمن احراز هویت سهامداران خود امکان اعمال حق رأی از طریق مجازی به آنها بدهند و مجامع به صورت الکترونیکی برگزار شوند و همزمان این امکان وجود دارد که مجامع 10 شرکت به صورت الکترونیکی در سامانه دیما برگزار شود.

خاوری اضافه کرد: به عنوان مثال مجمع عمومی شرکت بورس تهران هفته پیش برگزار شد که 2800 نفر به صورت آنلاین در آن شرکت کردند یا در سه شنبه گذشته مجمع شرکت سرامیک اردکان با مشارکت 1900 نفر به صورت آنلاین برگزار شد.

وی افزود: اگر شرکت‌ها بخواهند مجامع الکترونیکی را به صورت آنلاین همراه با حق رأی سهامداران خود برگزار کنند که سهامدار بتواند از خانه یا محل کار خود در مجمع شرکت کرده و حق رأی داشته باشد، باید احراز هویت صورت گیرد و نرم‌افزار درگاه یکپارچه مجامع این امکان را برای آنها فراهم می‌کند.

مدیر درگاه یکپارچه مجامع شرکت سپرده‌گذاری مرکزی این نکته را هم تاکید کرد: البته هیچ انحصاری وجود ندارد و شرکت‌ها می‌تواند از طریق درگاه‌های دیگر هم مجامع الکترونیکی با حق رأی برگزار کنند فقط باید احراز هویت افراد رأی دهنده مشخص شود.

به گفته خاوری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مربوط به سهام عدالت هم امسال به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه سامانه دیما برگزار شد.

برگزاری 90 درصد مجامع شرکت‌ها به صورت الکترونیکی

با توجه به شرایط کرونایی و لزوم فاصله گذاری اجتماعی مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی بهتر است مجامع خود را از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام دهند تا سهامداران خرد مجبور نشوند، در شرایط کرونایی در یک سالن دور هم جمع شوند و از طرفی با فراهم کردن شرایط اعمال رأی و اعمال حق سهامداران به راحتی می‌توانند رأی خود را ارائه کرده و همچنین اگر سودی برای سهام در این مجامع تصویب شد، سود سهامداران خرد را هم به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه‌های جامع اطلاعات مشتریان به حساب ذی نفعان واریز کنند.

از سال گذشته با افزایش تعداد سهامداران خرد در بازار سرمایه شرایط اقتضاء می‌کند، هم مجامع به صورت الکترونیکی برگزار شود و هم سود مجامع به صورت غیرحضوری و متمرکز از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها