أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۰۳۴
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
با رسیدن دو محموله جدید به کشورمان؛
با واردات دو محموله جدید واکسن در ساعات اخیر، میزان واکسن وارداتی کشورمان به حدود ۱۷ میلیون رسید.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از «تابناک»، واپسین ساعات روز گذشته، هواپیمایی از مبدا مسکو به تهران رسید که حاوی دهمین محموله واکسن اسپوتنیک وی بود؛ محموله‌ای کوچک شامل صد هزار واکسن که به نوعی تداوم بخش روند ناامیدکننده واردات واکسن از این کشور است، هرچند واردات از دیگر مبادی با قوت ادامه دارد و نگرانی‌ها در خصوص تداوم برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ را مرتفع کرده است.

از جمله واردات امیدبخش، محموله‌ای است که ساعاتی قبل به تهران رسید؛ محموله‌ای شامل یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن آسترازنکا تولید ژاپن که اهدایی دولت و مردم این کشور به ایرانیان است. هدیه‌ای ۲.۹ میلیون دُزی که به رغم برگزاری مسابقات المپیک در آن کشور، تا کنون نزدیک ۲.۲ میلیون دُز آن تحویل کشورمان شده و قرار است در ادامه آن، با فروش واکسن به کشورمان ادامه پیدا کند.
 
مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۱۷ میلیون دوز رسید

بدین ترتیب، مجموع واکسن وارده به کشورمان به ۱۶ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۶۷۰ دز رسید؛ واکسن‌هایی که تاکنون نزدیک ۱۲ میلیون دُز از آن‌ها به گروه‌های اولویت دار در کشورمان تزریق شده و مابقی یا در شبکه بهداشت کشور توزیع شده اند و یا در صف کدگذاری و توزیع قرار دارند. این در حالی است که مقادیری از واکسن‌های ایرانی کووایران برکت و پاستوکووک هم توزیع و تزریق شده است.

البته نیاز کشور به واکسن در حال حاضر بسیار بیشتر از تولید داخلی است و از این روی، تداوم واردات واکسن بسیار ضروری است. اتفاقی که به نظر می‌رسد در حال وقوع است؛ این را می‌شود از واردات پنج محموله در ماه اخیر دریافت که شامل حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن بوده، در حالی که در سال ۱۳۹۹ تنها پنج محموله واکسن به کشورمان وارد شده بود که شامل کمتر از ۷۰۰ هزار دُز واکسن بود.

تغییر روندی که یکی از دلایل شکل گیری آن، همکاری شرکت حمل و نقل بین المللی DHL است؛ نکته‌ای که سخنگوی سازمان غذا و داروی کشورمان بر آن تاکید دارد و از دیگر دلایلش، تغییر رویه کشور‌های دیگر جهان در فروش واکسن به ایران است، که به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، بعد از دستیابی کشورمان به واکسن حاصل آمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها