أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۰۳۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۰     ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۶۶۱ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۱۹۷ میلیون و ۳۸۴ هزار نفر رسید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۹۷ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۴۷ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۹۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۷۸ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۸۸ نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۹۲ هزار و ۴۸۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۵ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۲۷۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۲۸ هزار و ۴۹۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۴ هزار و ۶۷۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۱ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۳۴۴ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۲۳ هزار و ۲۴۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۴۱ هزار و ۸۵۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۹ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۳۶۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۵۴ هزار و ۶۲۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۵۰۲، ۶ میلیون و ۷۹ هزار و ۲۳۹، ۵ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۵۶۱، ۵ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۶۳۰ و ۴ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۲۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با ۴ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۸۲۹ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۲۹۱ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۰ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۹۷۲، ۲۹ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۷۴۴ و ۱۸ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۹۹۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

آمار جدید مبتلایان به کرونا در جهان تا صبح امروز 8 مرداد + جدول

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها