کد خبر: ۴۹۰۶۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
بیانیه مهم جامعه داروسازان کشور به رییس جمهور؛
توزيع سرمهاي وارداتي هنوز انجام نشده و دليل انرا بيان نكرده اند كه البته جاي بررسي دارد چرا تعطيلي يك كارخانه توليد سرم در كشور دقيقا در همين زمان بايد اتفاق بيفتد.

به گزارش پایگاه 598، جامعه داروسازي كشور با ١٣ هزار سنگر مقاومت در مقابل اين ويروس منحوس در اين مدت شبانه روز خدمت خود را در عرصه توليد و توزيع ارائه كرده است ... با صراحت اعلام ميكنيم كمبودهاي دارويي در اين ٦ ماهه اخير و عدم حصول مطلوب در درمان مردم يك علتش نتيجه سوء مديريت و نبود تدبیر لازم در سازمان غذا و دارو است، كه شائبه عمدي بودن اين اتفاقات نيز قابل بررسي می باشد!

بی توجهی مدیران سازمان به حضور در جلسات ستاد کورونا و عدم پاسخگویی با مشکلات گواه آن است.

اين سازمان از همان روز اول شيوع كرونا با صدور بخشنامه اي غير منتظره در مورد توزيع ماسك و الكل، خدمت جامعه داروسازي كشور را مخدوش كرد و اگر تحقيق و تفحصي از عملكرد انها باشد در روزهاي پاياني دولت قبل به جاي پرداختن به تامين داروي مردم به مسائل كاملا حاشيه اي و غير ضرور پرداخته است.

عمده مشكلات بحراني نبود داروهای کورونا در اين روزهابه خاطر عدم توجه به فرمايش مقام معظم رهبري در رفع موانع توليد و عدم ترخيص بموقع مواد اوليه داروي ضدكرونا از گمرك بوده است.

برخي دلايل فوت بي سابقه هموطنان توسط اين ويروس منحوس نتيجه تحريم نيست و دلایل داخلی دارد! و علت آن خود تحريمي مديران است كه مبارزه با اين ويروس را در سرلوحه كار قرار ندادند و حتي برنامه اي ساده براي توزيع غير متمركز دارو به غير از داروخانه هاي دولتي در ١٣ هزار داروخانه كشور نداشته و بخش خصوصي و ظرفيت عظيم خدمت انرا عمدا ناديده گرفته اند!

سوال اینجاست که چرا مواد اولیه یکی از داروهای موثر در درمان سرپایی کورونا نباید به موقع از گمرک ترخیص گردد تا کاهش تولید و عرضه آن، مردم را سردرگم و هراسان کند؟

با تجمع مردم فقط در يك يا دو داروخانه در تهران کشور را ناتوان جلوه مي دهند تا خوراک رسانه های بیگانه فراهم گردد.

توزيع سرمهاي وارداتي هنوز انجام نشده و دليل انرا بيان نكرده اند كه البته جاي بررسي دارد چرا تعطيلي يك كارخانه توليد سرم در كشور دقيقا در همين زمان بايد اتفاق بيفتد در حالیکه از اسفند سال ۹۹ میدانستند که یکی از کارخانجات تولیدی سرم به جهت تعمیرات در تابستان تعطیل خواهد شد و متاسفانه اقدامی نکرده اند...آنچه که مسلم است و دغدغه رهبری نیز میباشد توزیع نامناسب دارو در سطح کشور است نباید توزیع دارو در برخی داروخانه های خاص و منتخب خلاصه شود.صفی دیروز مشاهده نمودید نمونه ناکارآمدی سازمان غذاودارو میباشد؛ میشد این داروها را در سراسر کشور بین ۱۳۰۰۰ داروخانه توزیع کرد تا مردم سرگردان بدنبال دارو نباشند و از طرفی رانت ایجاد نشود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها