کد خبر: ۴۹۰۸۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
ثبت نام خادمین ستاد اربعین حسینی قرارگاه شهید علم الهدی سازمان بسیج دانشجویی استان قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه 598، دانشجو رضا لرستانی دبیر قرارگاه دانشجویی اربعین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری .... با اشاره به بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از موکب داران عراقی که ملت ایران و عراق را دو ملتی که جان و تن آنها به سبب ایمان به خداوند متعال و عشق به امام حسین (علیه السلام) یکی دانستند گفت: در راستای نشر فرهنگ ناب اسلامی و بلند عاشورا و اربعین حسینی بسیج دانشجویی استان قم برای سفر اربعین امسال آماده خواهیم شد تا دانشجویان استان قم را برای خدمت خادمی حرم مطهر امیرالمومنین علی (علیه السلام) تا کربلا معلی؛حرم حضرت عباس (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) اعزام نماییم.

وی افزود: در این سفر با استفاده از امکانات دانشگاه ها و با بهرگیری از دانشجویان و اساتید، ستاد اربعین امسال را تشکیل خواهیم داد. با توجه به ابلاغیه و تمهیدات صورت گرفته درحال تشکیل کمیته های ده گانه ستاد که کمیته نخبگان اربعین حسینی، شناسایی مواکب استانی، مواکب خدمات بهداشتی استان، مراسمات، خواهران، رسانه و فضای مجازی، نظارت و ارزیابی، بین الملل، مالی، محتوایی و آموزش و خادمین هستیم.

رضا لرستانی با اشاره به ظرفیت خیرین استانی و دانشگاه ها و استفاده از تجربیات مسولین سال گذشته ستاد اربعین دانشجویی خاطر نشان کرد: امسال از رهنمود ها و بیانات امام خامنه ای (مدظه العالی) و علما پیروی خواهیم کرد. برای ما در این سفر سلامت زائرین و خادمان از اهمیت بالایی برخوردار است به همین سبب منتظز دستورات ستاد ملی کرونا و رده های بالا تر خواهیم ماند.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قم سخنان خود را اینگونه تصریح بخشید: با توجه به گسترش ویروس منحوس کرونا در ایران و عراق پیگیر تزریق واکسن برای زائرین و خادمان هستیم. برنامه بکارگیری خادمین به این ترتیب است که تعدادی از خادمین در موکب کریمه اهل بیت علیهم السلام استان قم و برخی دیگر در مواکب ایرانی ها در مرز ایلام داریم که باقی خدام برای ستاد عتبات عالیات کاظمین، نجف و کربلا خواهد بود.

لرستانی با بیان اینکه این سفر زیارتی مختص دانشجویان دانشگاه های قم خواهد بود گفت: درحال حاضر ثبت نام 50 دانشجو را آغاز کردیم که با توجه به تجربیات سال های گذشته در صورت علاقه مندی بیشتر پیش بینی می شود تا 200 نفر افزایش پیدا کند. اعزام خادمین در بازه زمانی 9 روزه از 20 شهریور الی 8 مهر ماه خواهیم داشت. کاروان زائرین برادران ما به صورت گروه های 5 نفره و خواهران ما کاروان های خانوادگی خواهد بود.

دانشجویان استان قم می توانند برای ثبت نام برای خادمی یا زیارت وارد لینک

https://survey.porsline.ir/s/rQxZwcY

شوند و ثبت نام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها