کد خبر: ۴۹۰۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
شهروندان و به ویژه کسبه محل که به دلیل مسدود شدن خیابان‌ها کسب و کارشان کساد شده است، با نصب پوستر‌ها و نگارش جملاتی به شهردار پایتخت وضعیت نا به سامان کاسبی و زندگی شهروندان این منطقه را گوشزد کردند...

جوان آنلاین، در شرایطی که همچنان عملیات عمرانی بزرگراه امام علی (ع) ادامه دارد و مشخص نیست که چه زمانی این بزرگراه به بهره برداری می‌رسد، شهروندان منطقه ۱۴ همزمان با اعلام خبر بازدید شهردار پایتخت از مراحل اجرایی این پروژه ۱۰ ساله، در اقدامی نمادین و خودجوش، مهمترین درخواست خود از شهردار پایتخت را روی کاغذ نوشته و بر شیشه مغازه‌های خود نصب کردند. شهروندان و به ویژه کسبه محل که به دلیل مسدود شدن خیابان‌ها کسب و کارشان کساد شده است، با نصب پوستر‌ها و نگارش جملاتی به شهردار پایتخت وضعیت نا به سامان کاسبی و زندگی شهروندان این منطقه را گوشزد کردند.

روز گذشته در سطح منطقه ۱۴ تهران، خبر حضور شهردار تهران برای بازدید از پروژه بزرگراه امام علی (ع) دهان به دهان در بین شهروندان نقل و به سرعت در منطقه پخش شد و کسبه محل که گویا مدت‌ها بود در انتظار چنین روزی بودند، خود را برای طرح مشکلات و دغدغه‌هایشان درباره منطقه و بزرگراه امام علی (ع) آماده کردند.

از زمانی که دو پروژه بزرگ همزمان در منطقه ۱۴ آغاز شده است، ساکنان این منطقه به ویژه در خیابان‌های پیروزی، نیکنام، زینتی افخم، کرمان و درودیان با مشکلات گوناگونی مواجه هستند. این درحالی است که به دلیل مسدود شدن بسیاری از خیابان‌ها به ویژه خیابان‌های منتهی به بزرگراه امام علی‌(ع) کسب و کار بسیاری از کسبه کساد شده است. به دلیل مسدود بودن خیابان نه تنها مشتریان قدیمی محل امکان عبور از منطقه را ندارند، بلکه بسیاری از شهروندان هم برای خرید‌های روزانه با مشکل مواجه هستند و به اجبار مایحتاج ضروری خود را از منطقه دیگری تهیه می‌کنند.

برای مثال تعدادی از کسبه در این محل در صنف تعمیرکاران اشتغال دارند و به دلیل تردد نداشتن خودرو در خیابان‌های منطقه چند ماه است که کار و کاسبیشان کساد است و هیچ درآمدی نداشته‌اند.

این وضعیت و تداوم آن با اجرای و پروژه بزرگراه امام علی (ع) و زیر گذر امیر کبیر در منطقه ۱۴ نارضایتی کسبه و شهروندان منطقه را در پی داشته است. این نارضایتی به حدی است که روز گذشته همزمان با اعلام خبر بازدید شهردار تهران از منطقه، کسبه محل در اقدامی خودجوش با آماده کردن پوستر‌ها و بروشورهایی خواستار توجه ویژه قالیباف به مشکلاتشان شدند. جالب اینجاست که در این پوسترها جملاتی نظیر«جناب دکتر قالیباف حمایت از کار و سرمایه ایرانی یادتان باشد» خودنمایی می‌کرد( تصویر درج شده در گزارش).

هر چند که با توجه به شرایط پایتخت، اجرای عملیات‌های عمرانی برای توسعه شهر برای پوست اندازی پایتخت و بهبود فضای شهری امری ضروری و غیر قابل اجتناب است، اما شایسته است که در این شرایط که تمامی هم و غم شهرداری تهران، تکمیل پروژه‌های ناتمام است، در کنار پیگیری و پشتکار برای تکمیل پروژه ها، وضعیت کسب و کار شهروندان در مناطقی که عملیات عمرانی انجام می‌شود هم مورد توجه و دقت مدیران شهری قرارگیرد. به قول کسبه منطقه ۱۴: « آقای شهردار! حمایت از کار و سرمایه ایرانی یادتان نرود».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها