أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۹۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
جاده دولت قبل همچنان باز است؛
شوهرم کارگر است و ماهانه کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارد؛ باید اجاره‌خانه و قسط وام بدهیم و دیگر چیزی برای خرید میوه و مایحتاج ضروری نمی‌ماند؛ حتی یک بیمار کرونایی هم در منزل داریم که با این روند گرانی‌ها چگونه به تغذیه او رسیدگی کنیم، با هویج کیلویی ۳۴ هزار تومان! از کجا بیاوریم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، تقویت سیستم ایمنی بدن به گفته پزشکان متخصص نقش مهمی در پیشگیری و مقابله با بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های ویروسی مانند کووید ۱۹ دارد.

به اعتقاد متخصصان تغذیه، افراد باید به صورت متنوع غذاها را مصرف کنند و از تمام منابع غذایی، میوه و سبزیجات، نان‌های سبوس‌دار، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها به صورت متعادل و متنوع استفاده کنند.

از جمله آنتی‌اکسیدان‌های ارزشمند برای تقویت سیستم دفاعی بدن می‌توان به ویتامین‌های A و C اشاره کرد. این ویتامین‌ها می‌توانند از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن باعث پیشگیری از سلول‌های ایمنی شوند و قدرت دفاعی بدن را بالاتر ببرند.

هویج علاوه بر داشتن ویتامین‌های A و C، منبع خوبی برای دریافت ویتامین B6 هم محسوب می‌شود از این‌رو مصرف هویج باز هم برای تقویت سیستم دفاعی بدن اهمیت زیادی دارد.

یک لیتر آب هویج، گران‌تر از یک پرس چلو کباب!

یک لیتر آب هویج، گران‌تر از یک پرس چلو کباب!

با شیوع ویروس کرونا مصارف برخی از اقلام خوراکی بیش از پیش افزایش داشته و یکی از صیفی‌جات پرمصرف در این ایام هویج است که به دلیل تقاضای بالای مصرف موجب شده تا علاوه بر کمبود در واحدهای صنفی قیمت بالایی را نیز داشته است.

مردم گرفتار بیماری کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود و به توصیه متخصصان از آب هویج استفاده می‌کنند و قیمت بالای هویج باعث شده که در تهیه آن با مشکلاتی رو به رو شوند.

برای تهیه یک لیتر آب هویج، به ۱.۵ تا ۲ کیلو هویج آب‌گیری نیاز است که با توجه به قیمت موجود در بازار اگر قیمت هر کیلو هویج را ۳۳ هزار تومان در نظر بگیریم، برای تهیه یک لیتر آب هویج بین ۵۵ تا ۶۶ هزار تومان هزینه می‌شود که این قیمت از یک پرس چلو کباب هم فراتر رفته است.

پرواز قیمت هویج در بازار

یکی از شهروندان بیرجندی از قیمت لجام‌گسیخته هویج در بازار گلایه می‌کند و می‌گوید: قیمت هویج طی روزهای اخیر چندین برابر شده و بسیاری از مردم از تهیه آن عاجر هستند.

 

رضوی با اشاره به اینکه طبق گفته متخصصان مصرف مایعات به‌ویژه آب هویج در روند درمان بیماران کرونایی مؤثر است، بیان می‌کند: یک کارگری که نه منزل شخصی دارد و نه درآمد آن‌چنانی چگونه و از کجا بیاورد یک کیلو هویج را به قیمت ۳۴ هزار تومان بخرد آن هم برای دو یا سه وعده.

نظارت‌ها کجاست؟

این شهروند با اعلام اینکه مردم در سختی زیادی هستند و تحمیل این هزینه‌ها به دور از انصاف است، مطرح می‌کند: کرونا امان مردم را درآورده و یک میوه هم که برای این بیماران تا حدودی مؤثر است به قیمت گزاف رسیده، هویجی که تا چند وقت پیش به قیمت ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شد اکنون به ۳۴ هزار تومان رسیده، چرا مسئولان هیچ‌گونه نظارتی ندارند و اقدامی برای این موضوع بر نمی‌دارند.

یک لیتر آب هویج، گران‌تر از یک پرس چلو کباب!

قیمت‌هایی که منطقی نیست

یک شهروند دیگر با بیان اینکه برای بهبود بیمار کرونایی‌مان مجبور به خرید یک کیلو هویج شدم، بیان می‌کند: یک کیلو هویج را به قیمت ۳۳ هزار تومان خریدم که این قیمت به هیچ عنوان منطقی نیست؛ ۱۰ روز گذشته قیمت هر کیلوگرم هویج در بازار ۱۰ هزار تومان بود که به ناگهان این قیمت افزایش پیدا کرد و اکنون به ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان رسیده است.

 

 

عربی با انتقاد از اینکه فروشندگان حتی به هویج‌های پلاسیده هم رحم نمی‌کنند و آن‌ها را هم به قیمت ۱۶ تا ۲۳ هزار تومان عرضه می‌کنند، مطرح می‌کند: گرانی مواد غذایی به‌ویژه میوه‌های مؤثر در روند بهبود بیماران کرونایی هر روز فشار بیشتری را به مردم تحمیل کرده و سفره‌های آنان به ویژه اقشار پایین‌تر جامعه را هر بار کوچک‌تر و محقرتر از قبل می‌کند، مردمی که حقوق ماهیانه‌شان هیچ سنخیتی با خرج و مخارج روزانه‌ آن‌ها ندارد و مجبورند به دلیل نداری از درمان هم باز بمانند.

افزایش قیمت در کنار کمیاب شدن!

شهروند دیگری در کنار افزایش قیمت هویج از کمیاب بودن هم گلایه‌مند است و می‌گوید: این روزها هویج حکم طلا را دارد، در حالی که قیمت برای ما چندین اهمیت ندارد اما برای خرید آن بسیار با مشقت رو به رو هستیم و آنچه که در واحدهای صنفی پیدا می‌شود کیفیت مناسبی ندارد.

شهروند دیگری به افزایش قیمت انواع میوه‌ها اشاره می‌کند و می‌افزاید: قیمت‌ها آن‌قدر گران است که توان خرید نداریم، در این شرایط اقتصادی خرید میوه‌هایی با این قیمت‌ برای قشر متوسط جامعه امکان‌پذیر نیست و تنها گروهی که در این موضوع ضرر می‌کنند، مردم به‌خصوص قشر ضعیف هستند.

یک لیتر آب هویج، گران‌تر از یک پرس چلو کباب!

سر به فلک کشیدن قیمت میوه‌ها

میرزایی از سر به فلک کشیدن قیمت میوه‌ها گلایه‌مند است و بیان می‌کند: در این شرایط که ویروس کرونا دوباره شیوع پیدا کرده و گونه جدید آن بسیار وحشی‌تر و کشنده‌تر شده، کارشناسان بهداشتی بر مصرف بیشتر میوه تأکید می‌کنند بسیاری از مردم قادر به خرید میوه نیستند.

وی بیان اینکه مردم توان خرید در این وضعیت گرانی را ندارند، عنوان می‌کند: شوهرم کارگر است و ماهانه کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارد؛ باید اجاره‌خانه و قسط وام بدهیم و دیگر چیزی برای خرید میوه و مایحتاج ضروری نمی‌ماند؛ حتی یک بیمار کرونایی هم در منزل داریم که با این روند گرانی‌ها چگونه به تغذیه او رسیدگی کنیم، با هویج کیلویی ۳۴ هزار تومان! از کجا بیاوریم.

در شرایطی که مردم روند درمان و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و طبق توصیه‌های پزشکان به مصرف میوه به خصوص هویج نیاز بیشتری دارند، مسئولان و متولیان امر برای جلوگیری از افزایش قیمت این اقلام فکر اساسی بکنند تا این خوراکی‌ها ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها