أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۹۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
سرمربی جدید تیم ملی هندبال:
سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: تیمی که من مربی آن باشم قطعا بازیکن سالاری نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال کشورمان در نشست خبری اظهار داشت: در این مدت که وارد ایران شده‌ام بازی‌های کمی را دیدم البته تیم ملی ایران را خوب می‌شناسم. باید بازیکنان را بررسی کنم.

وی در ادامه در خصوص لیگ برتر هندبال گفت: لیگ سطح خوبی داشت و بازیکنان جوان و خوبی در تیم‌ها حضور دارند. باید دور دوم لیگ را هم ببینم تا اطلاعات بیشتری بدست بیاورم. اما نکته ای که باید بگویم این است از سطح لیگ ایران و بازیکنانش سورپرایز شدم.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان تاکید کرد: احساس خوشحالی و افتخار می‌کنم که توانستم در بین جامعه هندبال ایران باشم و امیدوارم بتوانم به این رشته در ایران کمک کنم. من در این مدت رفتارهای مهربانانه‌‌ای دیدم.

فرناندز در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص شرایط لژیونرهای هندبال ایران، یادآوری کرد: این مطلب را بدانید که زمانیکه یک مربی 6 هزار کیلومتر از خانه خود دور می‌شود و به کشور دیگری می‌رود قطعا پتانسیل بالایی در آن کشور دیده که تصمیم به چنین اقدامی گرفته است.من هم می‌دانستم هندبال ایران پتانسیلی خوبی دارد و به دنبال پیشرفت است. من از بازیکنان لژیونر هندبال ایران شناخت دارم.

وی افزود: این موضوع مهم نیست بازیکنی در لیگ داخلی خودش بازی می‌کند یا هر جای دیگر، بلکه آنچه مهم است این است که آن بازیکن با تمام توان خودش تلاش کند. مطمئن باشید که همه بازیکنان می‌خواهند در تیم ملی کشورشان باشند و همین موضوع باعث می‌شود که آنها سخت تلاش کنند. من برای حضور در ایران با رافائل مشورت کردم و می‌دانم که او‌ چقدر زیاد برای هندبال ایران زحمت کشید.

فرناندز: مربی که تنها دنبال بحث مالی باشد محکوم به شکست است

فرناندز درخصوص برخی بی اخلاقی‌ها در جریان رقابت‌های لیگ برتر بیان کرد: بازی‌های کمی دیده‌ام و نمی‌توانم قضاوت دقیق درباره رفتار حاشیه‌ای بازیکنان داشته باشم. این موضوع من را نگران نمی‌کند. این بخشی از کار من است که بتوانم بازیکن را در کنترل خودم داشته باشم و هرگز چنین اتفاق و حاشیه‌ای نخواهد داشت.‌ آنچه مهم است این است که باید بازیکنان را تحت کنترل داشته باشم و اطمینان داشته باشید که با حضور من شاهد هیچ‌گونه حاشیه‌ای در تیم ملی نخواهید بود.

وی گفت: تیم ملی ایران را خوب می شناسم. از سال 2013 کارم را در تیم قطر شروع کردم. تیم ایران را بررسی کردم و از سوابق تیم ایران آگاه هستم و با اطمینان می‌گویم که از این تیم و بازیکنانش شناخت کافی دارم. بازی لژیونرهای ایران را دیده‌ام و اگر نیازی به آنها باشد حتما دعوتشان می‌کنم. با بازیکنان لژیونر در ارتباط هستم و آنها این آمادگی را دارند که از نام ایران دفاع کنند.

فرناندز یادآوری کرد: من همیشه به نیمکت خودم احاطه کامل دارم و معتقدم که هندبال رشته ای است که باید با کنترل بازی کرد.

سرمربی تیم ملی هندبال تاکید کرد: قضاوتی در مورد بازیکن سالاری قضاوتی در گذشته ندارم. در این رابطه قوانین خاصی دارم. تیمی که من مربی آن باشم قطعا بازیکن سالاری نخواهد داشت.

وی در مورد اینکه به دلیل مسائل مالی هدایت تیم ایران را برعهده گرفتید، گفت: در این خصوص رک سوال کردید. من شرایط مالی خوبی دارم. استاد تمام دانشگاه هستم و هیچ نیاز مالی ندارم و اگر بحث مالی بود قطعا در ایران نبودم. مربی که حضورش تنها بحث مالی باشد محکوم به شکست است.

فرناندز در ادامه یادآوری کرد: اولین اردوی ما در آگوست برگزار شد که بیشتر برای شناخت بازیکنان بود. قرار است اردوی بعدی در سپتامبر باشد. در ماه بعدی که تعطیلات فدراسیون جهانی است می‌توانیم از همه بازیکنان استفاده کنیم و می‌توانیم تیم را ببندیم. ما چند بازی دوستانه داریم اما بیشترین زمان آمادگی ما در ایران خواهد بود.به طور کلی در دو فاز کلی صحبت می‌کنیم یعنی دفاع و حمله. دنبال بازیکنی هستم که ابتکار عمل داشته باشد.در کنار آن باید در دفاع قوی باشیم و نباید بگذاریم تیم مقابل بازی را بدست گیرد. در مورد حمله اعتقاد به کار تیمی دارم. همه با هم مشارکت دارند و استراتژی‌ها براساس توانایی بازیکنان است. من می‌خواهم همه بازیکنان احساس کنند که در تیم من موفق هستند و در مسیر موفقیت قرار دارند.

وی با اشاره به انگیزه زیاد بازیکنان ایرانی افزود: من مطمئن هستم بازیکنان تمام توان خود را به کار می‌گیرند. خوشبختانه هندبال ایران در بحث حمله بازیکنان خوبی دارد.

فرناندز: مربی که تنها دنبال بحث مالی باشد محکوم به شکست است

سرمربی تیم هندبال کشورمان در خصوص انتخاب کادر ایرانی و دلیل این تصمیم گفت: آنها به ایده‌های من نزدیک‌تر هستند. همه آنها مربیان شناخته شده ایرانی هستند و تیم‌های زیادی را هدایت کردند. نقطه ضعف من تنها در این است که بازیکنان ایرانی لیگ را خیلی نمی‌شناسم. به نظرات مربیان ایرانی احترام گذاشتم چون آنها بازیکنان را خوب می‌شناسند.

وی درخصوص شانس هندبال ایران برای حضور ایران در المپیک پاریس تصریح کرد: در خصوص المپیک باید بگویم که کار خیلی سختی داریم. دلیلش تعداد تیم‌های مدعی و محدودیت سهمیه‌هاست. اگر اکنون به کسب سهمیه فکر کنم، هدف دور دستی را دنبال می‌کنیم و شاید این موضوع اشتباه باشد. باید قدم به قدم پیش برویم و اولین هدف ما کسب سهمیه در مسابقات قهرمانی آسیا است. حضور در المپیک رویایی است که نباید فراموش شود اما از دشواری‌های آن هم نباید غافل شد. در دو المپیک حضور داشتم و می‌دانم که چقدر این هدف دشوار و دوردست است. باید مبارزه کرد و ایمان داشت و کار و تلاش کرد. برای هدف گذاری المپیک ابتدا باید دنبال آن باشیم که قدم به قدم پیشرفت کنیم در این صورت هدفمان قابل دسترس است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها