کد خبر: ۴۹۱۰۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
دکتر حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، بیان داشتند همراه اول در طی سال‌های اخیر، مسیری هدفمند در راستای ارتقای توانمندی بومی در اکوسیستم نوآوری ترسیم نموده و به واسطه آن، حمایت جدی خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور این حوزه را آغاز نموده است.

به گزارش پایگاه 598، دکتر حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، بیان داشتند همراه اول در طی سال‌های اخیر، مسیری هدفمند در راستای ارتقای توانمندی بومی در اکوسیستم نوآوری ترسیم نموده و به واسطه آن، حمایت جدی خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور این حوزه را آغاز نموده است.

ایشان افزودند جهت‌گیری صحیح در راستای تحقق این هدف، نیازمند شناسایی و حل معضلات اساسی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) است. یکی از رویکردهای شناسایی معظلات با بهره‌گیری خرد جمعی، برگزاری رویدادهای فناورانه و نوآورانه است. رویداد «جایزه سال هوشمندسازی» که با کارگزاری فروم اینترنت اشیاء ایران برنامه‌ریزی شده است، در راستای شناسایی مسائل روزی است که با بهره‌گیری ظرفیت افراد توامند حوزه ICT قابل بررسی و حل شدن دارند. گروه همراه اول تجربه مشابهی را در حوزه بومی‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب برنامه‌ریزی و ایجاد مرکز تحقیق و توسعه داشته که به حمدالله نتایج موفقی هم داشته است.

حمایت همراه اول از بکارگیری ایده های نو برای حل معضلات قدیمی کشور

دکتر بهروزی همچنین اشاره داشت که یکی از عایدات حاصل از برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی، فراهم‌سازی بستر حمایت از افراد خلاق و علاقمند، شرکت‌های نوپا و برخواسته از دانشگاه­ها و در وهله بعدی، همه مجموعه‌های فعال در اکوسیستم ICT کشور است که به نحوی می‌توانند در حل معضلات کشور موثر واقع شوند. وی افزود که در نهایت گروه همراه اول قصد دارد تا با شناسایی تیم­ها و صاحبان ایده‌های برتر، معضل یا معضلات اساسی کشور را بار دیگر به دقت بررسی نموده و ضمن ارائه راهکار جامع و موثر، از طریق انعقاد قرارداد‌های بلندمدت زمینه حل آن را فراهم آورد. این فعالیت همراه اول، به نحوی گام برداشتن در راستای اهداف توسعه پایدار ترسیم شده در نهاد ITU (اتحادیه بین‌المللی مخابرات) نیز می‎باشد.

وی همچنین اشاره داشت که شکل­گیری مکانیزمی برای حل معضلات اساسی کشور از برکات بلندمدت برگزاری این دست رویدادها است. شایان ذکر است که در حال حاضر نیز اقداماتی در راستای حل برخی معضلات در مناطقی از کشور با حمایت نهادهایی همچون همراه اول، شهرداری­ها و صدا و سیما در حال انجام است. در کنار نهادهای حاکمیتی، برخی شرکت­های دانش­بنیان و فناور نیز در زمینه حل برخی معضلات خاص در کشور ورود کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها