يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۲۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
6 وزیر از تیم اقتصادی دولت سیزدهم در نخستین روز استقرار در محل کار خود، نخستین وعده های خود را که ناظر به معضلات فوری حیطه کاری خود بود اعلام کردند. مروری بر این وعده ها خالی از لطف نیست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خراسان، 6 وزیر از تیم اقتصادی دولت سیزدهم در نخستین روز استقرار در محل کار خود، نخستین وعده های خود را که ناظر به معضلات فوری حیطه کاری خود بود اعلام کردند. مروری بر این وعده ها خالی از لطف نیست.
 
وزارت اقتصاد به دنبال مولدسازی دارایی ها و انتشار اوراق بدهی
  
به گزارش ایسنا، خاندوزی که بلافاصله بعد از کسب رای اعتماد، به محل کار خود رفت تا کار خود را آغاز کند، با اشاره به مسئولیت اصلی وزارت اقتصاد در تأمین مالی توسعه اقتصادی و تأمین مالی دولت از روش‌های پایدار سالم و کم خطر، ابراز امیدواری کرد که با مجموعه سیاست‌ها و تدابیر مالیاتی و نیز فروش اوراق و مولد سازی دارایی‌ها مسیر جدیدی در تحول اقتصادی رقم بخورد. به گزارش خراسان، با توجه به پیش بینی کسری بودجه 300 تا 400 هزار میلیارد تومانی دولت در سال 1400 و همچنین تنگ تر شدن راه های آسان کسری بودجه از طریق فروش نفت، به نظر می رسد افزایش درآمدهای دولت از راه هایی نظیر مولدسازی دارایی های دولت که تا خرداد امسال، 100 هزار میلیارد تومان آن آماده واگذاری بوده، قابل کلید خوردن است. موضوعی که البته اجرای آن بدون مانع نیست. همچنین انتشار اوراق بدهی توسط وزارت اقتصاد نیز اقدامی است که در کوتاه مدت می تواند بخشی از مشکل کسری بودجه را جبران کند. در قانون بودجه امسال 125 هزار میلیارد تومان از محل انتشار اوراق بدهی و اسناد خزانه، منابع پیش بینی شده است که به ویژه انتظار انتشار اوراق بدهی بیشتری می رود.
 
مسکن مهر و مسکن ملی تکمیل  می شود
  
به گزارش تسنیم، رستم قاسمی ،وزیر راه و شهرسازی در نخستین اظهارات خود پس از تصدی وزارت از تقویت بخش‌های مختلف حمل‌ و نقل در مدل‌های زمینی، هوایی، دریایی و ریلی سخن گفت و اعلام کرد که تلاش خواهد کرد سهم حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی افزایش یابد. وی همچنین در حوزه مسکن، وعده تکمیل طرح مسکن مهر، ادامه مسکن ملی و ساخت مسکن محرومان و کم‌درآمدها را داد. به گزارش خراسان، آمارها نشان می دهد هم اینک حدود 100 هزار واحد مسکن مهر که 50 هزار واحد آن مشکل قضایی دارند، واگذار نشده اند. از سوی دیگر به رغم هدف گذاری دو ساله برای ساخت 530 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن ملی، در این مدت تنها 2.7 درصد از واحدهای وعده داده شده معادل 14 هزار و 312 واحد موفق به عقد قرارداد با بانک یعنی شروع عملیات ساخت شده اند.
 
وعده وزیر کار؛ توسعه مشاغل خانگی با روش نوین «کار از منزل» 
  
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده تقویت مشاغل خانگی با روش نوین «کار از منزل» را مطرح کرد. به گزارش ایرنا، حجت عبدالملکی در گفت و گویی با اشاره به تقویت مشاغل خانگی گفت: کارهای زیادی در حوزه اشتغال داریم که یکی از آن ها تقویت و توسعه مشاغل خانگی با استفاده از روش نوین با عنوان « کار از منزل» است در این طرح راهبران شغلی، کل زنجیره مشاغل خانگی را پوشش می دهند ضمن این که پیشتر این طرح با حدود هزار و ۵۰۰ راهبر شغلی انجام و منجر به ایجاد ۵۰ هزار شغل در کشور شد. وی بیان کرد: این طرح ، مدلی است که دنیا روی آن کار کرده است و ما در کشورمان بومی سازی کرده ایم از این رو طرح اشتغال خانگی را توسعه خواهیم داد. عبدالملکی همچنین با انتقاد از مظلومیت بخش تعاون در اقتصاد ایران گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید در حوزه تعاون به سهم ۲۵ درصدی می رسیدیم که امسال در سال آخر این برنامه هستیم و اکنون سهم بخش تعاون حدود 5/3 درصد است. وی افزود: بخش تعاون در ادغام وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مظلوم واقع شده است و ما باید سهم تعاون را افزایش دهیم.
 
تأمین سوخت زمستانی برای تکرار نشدن تجربه تلخ خاموشی ها 
  
به گزارش فارس، اوجی، وزیر نفت تامین سوخت زمستانی را به‌عنوان نخستین دستور کار وزارت نفت مطرح کرد و گفت: تأمین سوخت زمستانی و نیروگاه‌ها از جمله دغدغه‌های اصلی وزارت نفت است و در این خصوص از روز شنبه نشست‌هایی برای برون رفت از این مشکل برگزار می‌شود. وی ادامه داد: قرار است در آینده نشست‌هایی نیز با حضور علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو برگزار و مسئله تأمین سوخت نیروگاه‌ها به‌صورت منظم و حساب شده حل و فصل شود. به گزارش خراسان، مسئله سوخت نیروگاه ها از آن جایی اهمیت دارد که طبق گزارش سند «تراز تولید و مصرف گاز طبیعی تا افق ۱۴۲۰» که به تصویب شورای عالی انرژی رسیده و ابلاغ شده است، تراز منفی گاز کشور حتی با فرض اعمال سیاست های بهینه سازی مصرف گاز در دولت سیزدهم ادامه خواهد داشت. به این ترتیب قطعی گاز در زمستان سال‌های۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ دور از انتظار نیست. باید توجه داشت تبعات کسری گاز تنها متوجه زمستان نیست و در تابستان نیز موجب قطعی برق صنعتی و خانگی خواهد شد. موضوعی که امسال نیز به شکل حادی تجربه شد. 
 
تنظیم بازار و تحول در نظام مجوزها ،2 اقدام فوری وزارت صمت
  
فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین ساعات وزارت خود، از توجه به تنظیم بازار و رفع موانع تولید خبر داد. در حوزه تنظیم بازار، فاطمی امین بر تکمیل سامانه جامع تجارت که امکان رصد جریان تولید و توزیع کالا را  فراهم می آورد و نیز حل مسائل تنظیم بازار در تعامل با وزارت جهاد تاکید کرد. وی همچنین با بیان این که اجرای پروژه سامانه قواعد و مجوزها از هفته آینده آغاز می شود،  تصریح کرد: در قالب این سامانه تمام مجوزهای صادر شده در بخش‌های صنفی، صنعتی معدنی و تجاری بازنگری خواهند شد. به دنبال این هستیم  که تا حد امکان مجوزها را از حالت پیشینی به پسینی تبدیل کنیم و تلاش می‌کنیم از آیین نامه‌های خلق‌الساعه که محیط کسب و کار را آشفته می‌کند، جلوگیری کنیم. 
 
تأمین نهاده‌های دامی در اولویت برنامه‌های وزارت جهاد
  
اما در حوزه کشاورزی نیز وزیرجهاد، اولویت کاری خود را اعلام کرد و گفت: تأمین نهاده‌های دامی در اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در دوره پیش رو قرار دارد. به گزارش فارس، سید جواد ساداتی اظهار کرد: به زودی در وزارت جهاد کشاورزی، قرارگاه تأمین امنیت غذایی کشور تشکیل می‌شود تا بتوانیم در راستای نیل به این هدف گام مهمی برداریم. گفتنی است نهاده های دامی یکی از پاشنه آشیل های امنیت غذایی ایران به شمار می رود. آمارهای سال 99 نشان می دهد که در این سال، از مجموع 38.5 میلیارد دلار کل واردات کشور، 3.74 میلیارد دلار معادل حدود 10 درصد کل واردات به خوراک دام و طیور اختصاص داشته است. با این حال، بروز تنش ارزی در نتیجه کاهش این منابع و همچنین نارسایی های نظام توزیع این کالاها موجب شد تا در سال گذشته، کمبود و گرانی کالاهای اساسی نظیر مرغ رقم بخورد.  با این اوصاف، به نظر می رسد هنوز تدابیر بر زمین مانده زیادی برای برنامه ریزی در جهت سامان دهی واردات و عرضه و همچنین خودکفایی این محصولات پیش روی دولت سیزدهم وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها