أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۳۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
در ادامه ناآرامی های کابل، صبح امروز چند راکت به اطراف فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی اصابت کرد. به گفته مقامات آمریکایی این حادثه تلفات جانی نداشته است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، بامداد امروز دوشنبه «8 شهریور» چندین راکت که در یک خودرو جاسازی شده بود، به سمت  فرودگاه کابل شلیک شد.

آماری از تعداد دقیق راکت‌ها مشخص نیست،اما مردم محلی می‌گویند ،سه راکت که در یک خودروی کرولا جاسازی شده بود از منطقه لب جر خیرخانه بالای فرودگاه کابل شلیک شده است.

تاکنون تلفات برخواسته از اصابت و محل دقیق برخورد راکت‌ها مشخص نیست،اما گفته می‌شود که توسط سیستم دفاعی فرودگاه منحرف و به اطراف فرودگاه کابل اصابت کرده است.

این درحالی است که در نتیجه حمله راکتی شب گذشته آمریکا به منزلی مسکونی در شمال کابل، 9 غیرنظامی از جمله 4 کودک جان باختند. آمریکا مدعی شده این حمله در راستای مبارزه با داعش صورت گرفته است.

ناآرامی‌های کابل از روز پنجشنبه هفته گذشته با وقوع یک انفجار قوی مقابل یکی از دروازه‌های فرودگاه کابل جایی که مردم زیادی در آنجا تجمع کرده بودند، آغاز و منجر به کشته و زخمی شدن 170 تن شد.

در این میان 13 نظامی آمریکایی نیز بر اثر این انفجار کشته شدند.

پس از این انفجار، رئیس جمهور آمریکا گفت که فرماندهان آمریکایی به وی اطلاع داده‌اند که احتمال حمله در 24 تا 36 ساعت آینده در افغانستان بسیار بالا خواهد بود.

تاکنون مسولیت این حملات را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته و نیز تلفات دقیق از این حمله اطلاعی در دست نیست.

یک مقام آمریکایی اما به رویترز گفته پنج راکت به سمت فرودگاه کابل شلیک و توسط یک سامانه پدافندی رهگیری شد اما مشخص نیست همه راکت‌ها توسط این سامانه منهدم شده باشد. او گفته گزارش‌های اولیه حاکی از آن است به آمریکایی‌ها آسیبی نرسیده اما این اطلاعات ممکن است تغییر کند.

 

 

 

 

انتهای پیام/ ر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها