يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۲۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۱۰ مهر ۱۴۰۰
درگیری جوانان زیر ۳۰ سال؛
مقامات بهداشتی کانادا اعلام کردند، شمار موارد التهاب قلبی پس از تزریق واکسن مدرنا بیشتر از واکسن فایزر/بیوان‌تک بوده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از رویترز، مقامات بهداشتی کانادا روز جمعه اعلام کردند داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد موارد گزارش شده عارضه نادر التهاب قلبی پس از تزریق واکسن مدرنا بیشتر از واکسن فایزر/بیو‌ان‌تک بوده است. 

داده‌ها همچنین نشان داد که التهاب قلبی بیشتر در نوجوانان و بزرگسالان زیر ۳۰ سال و بیشتر در مردان رخ داده است؛ در بیانیه آژانس بهداشت عمومی کانادا آمده است که اکثر افراد مبتلا بیماری نسبتا خفیفی را تجربه کرده و به سرعت بهبود یافته‌اند.

سازمان غذا و داروی آمریکا، نهاد وابسته به وزارت بهداشت این کشور ماه گذشته گزارشی را منتشر کرد که براساس آن  واکسن کووید ۱۹ مدرنا با افزایش خطر التهاب قلبی در مردان جوان مرتبط بود.

این سازمان، اوایل تیرماه بعد از دریافت گزارش‌های متعدد در این خوصوص، هشدارهای مربوط به التهاب نادر قلب را به واکسن‌های کرونای فایزر و مدرنا اضافه کرد.طبق اعلام این مرکز، که بیش از ۱۲۰۰ نفر از کسانی که واکسن فایزر یا مدرنا زده‌اند دچار میوکاردیت یا التهاب عضله قلب شده‌اند.این وضعیت در مردان بیشتر از زنان مشاهده شده و پس از دریافت دوز دوم بیشتر از دز نخست بروز پیدا کرده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده در نسخه جدیدی اعلام کرد، برای هر واکسن، برگه واقعیت واکسن ارائه دهنده خدمات بهداشتی (ارائه دهندگان واکسیناسیون) اصلاح شده است که شامل هشدار در مورد میوکاردیت و پریکاردیت است.

واکسن مدرنا توسط موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی و شرکت مدرنا ساخته شده‌ و با دو دز نیم میلی‌لیتری به‌صورت تزریق عضلانی با فاصله ۲۹ روز تجویز می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها