کد خبر: ۴۹۳۳۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۰ مهر ۱۴۰۰
یک مدرس دانشگاه تشریح کرد:
یک مدرس دانشگاه گفت: بحران ویروس کرونا (کووید ۱۹) باعث کاهش درآمدها شده است که برای جبران آن باید از پس‌اندازها استفاده کرد و مدیریت پول انجام داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سمیه صائب نیا اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه در حال حاضر که در خانه دورکاری انجام می‌شود، بخشی از هزینه‌ها نیز مانند حمل‌ونقل، لباس برای سرکار و سایر موارد حذف می‌شود که این کار موجب می‌شود تا به‌سرعت هزینه‌ها را کاهش داده و این مبالغ به پس‌انداز اضافه شود.

وی با بیان اینکه تورم یک موضوع بسیار مهم بوده و تحقیقات بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: نرخ تورم باعث کوچک‌تر شدن سفره‌های مردم شده است و در موضوعاتی مانند مواد غذایی، دارو، پوشاک و اجاره مسکن با افزایش قیمت مواجه بوده است زیرا نرخ این اقلام نسبت به کالاهای دیگر برای مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

صائب نیا اضافه کرد: برای محسوس شدن کاهش نرخ تورم در اقتصاد، دولت باید با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی و همچنین اعمال نظارت جدی قیمت کالاهایی مانند مواد غذایی، پوشاک، هزینه درمان و دارو و اجاره مسکن را به طور ویژه کنترل کند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه بــررســی هـزینــه و درآمد خانــوار (بودجه خانوار) باهدف ارزیابی وضعیت هــزینــه‌ها و در آمد خانوارها انجام می‌شود، ادامه داد: شناسایی الگوها و عادات مصرفی خانوار و مطالعه در مورد روند تغییرات آنها در اثر تحولات اقتصادی و اجتماعی، ارزیابی اثرات اقتصادی و اجتماعی برنامه‌های دولت در وضع زندگی خانوارها از نظر ترکیب هزینه‌های مصرفی آنها، محاسبه حساسیت درآمدی تقاضا، میل نهایی به مصرف و میل نهایی به پس‌انداز در جامعه از مهم‌ترین اهداف بررسی بودجه خانوار است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش منتشر شده سال گذشته هر خانوار شهری ۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان درآمد کسب و ۴۷ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان هزینه کرده است و خانوار روستایی نیز برابر ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان درآمد داشته و ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرج کرده است.

صائب نیا ادامه داد: درآمد خانوارهای شهری در سال ۹۸ نسبت به سال قبل آن ۲۴ درصد و هزینه‌ها ۲۰ درصد رشد داشت که این خود نشان می‌دهد درآمد و هزینه‌ها تا حدودی با هم برابری ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها