يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۵۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۲ مهر ۱۴۰۰
استراتژی هزار چاقو هزارزخم در قبال ایران؛
بازیگر اصلی این تنش‌ها را باید صهیونیست‌ها دانست که با توجه به راهبرد مرگ با هزاران ضربه چاقو سعی می‌کند فشار به ایران را به نقطه صفر مرزی و حتی داخل ایران بکشاند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمد زاده/ این روز‌ها حرکات نظامی و سیاسی منطقه‌ای برخی کشور‌های متخاصم که در سابقه و مواضع سیاسی شان شاهد همراهی با دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران میباشد در حال انجام است و اینبار استراتژی هزار چاقو هزارزخم رژیم صهیونیستی از سمت شمال و شمال غرب کشور در حال میدانی شدن است. یادمان هست که این استراتژی توسط نفتالی بنت در دیدار با بایدن راهبرد خود علیه ایران را با آن چیزی که مقام‌های اسرائیلی با عنوان «مرگ با هزاران ضربه چاقو» نام می‌برند مطرح کرد. راهبردی که بنت به بایدن ارائه داده شامل مقابله با ایران از طریق ترکیب اقدامات کوچک بسیار در جبهه‌های متعدد نظامی و دیپلماتیک است که این اقدامات به جای یک حمله شدید به ایران است.

در ادامه استراتژی میدانی این امر اینروز‌ها شاهد تحرکات خطرناکی در صحنه‌های نظامی و سیاسی در منطقه هستیم که به پاره‌ای از آن‌ها بشرح ذیل اشاره می‌کنیم:

۱- جنگ لفظی بین نمایندگان مجلس آذربایجان که ایران را تهدید به تجزیه و توهماتی از این دست کردند که نمایندگان انقلابی ملت ایران نیز پاسخی بجا و شایسته به این یاوه گویی‌ها دادند.

۲- آشکار کردن روابط پنهانی سیاسی – دیپلماتیکی بین شیخ نشین‌های مرتجع عربی منطقه خلیج همیشه فارس با رژیم صهیونیستی با افتتاح سفارت خانه‌ها و گشایش خطوط هوایی رژیم صهیونیستی به برخی پایتخت‌های کشور‌های عربی و...

۳- تحرکات سیاسی مسئولان دولت غاصب صهیونیستی با سفر کردن به کشور‌های عربی به منظور شکستن قبح حضور صهیونیست‌ها در کشور‌های اسلامی – عربی منطقه غرب آسیا که در اخرین نمونه ز این دست خبر‌ها سفر وزیر امور خارجه صهیونیست‌ها به بحرین بود که با تظاهرات و درگیری و سرکوب مردم در این کشور قطره‌ای همراه بود.

۴- تحرکات نظامی در اقلیم کردستان عراق با تجمع نیرو‌های تروریستی داعش و عناصر جاسوسی سازمان جاسوسی موساد در بخش‌هایی از این اقلیم که با برخورد قاطعانه جمهوری اسلامی مناطق تجمع فتنه گران مورد حملات نظامی و موشکی قرار گرفت و تعداد زیادی از عناصر اصلی حاضر در این منطقه به هلاکت رسیدند.

۵- سخنان غیر دوستانه و تحریک آمیز رئیس جمهور مادام العمر آذربایجان بر علیه ایران: الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شده است که کامیون‌های ایرانی از قبل از آن‌که کنترل منطقه قره‌باغ کوهستانی در پاییز سال گذشته از ارمنستان در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گیرد، به طور منظم به صورت غیرقانونی وارد قره‌باغ می‌شدند.

اتهام‌زنی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی در حالی مطرح شده است که پیش از این در اردیبهشت ماه سفارت ایران در باکو ارسال هرگونه کالا از سوی کامیون‌های ایران به قره باغ از مسیر لاچین را رد کرده بود و انتشار فیلم‌های منتسب به حضور کامیون‌های ایران در قره‌باغ در شبکه‌های اجتماعی را نادرست خوانده بود.

۶- از سوی دیگر سیاست خارجی ترکیه در چند سال گذشته حکایت از ارزو‌ها و توهمات بدون تعبیری در باره رجعت دوباره امپراطوری عثمانی البته در قواره‌های به روز شده دارد که می‌تواند ترکیه را درگیر مناقشات خطرناکی با کشور‌های همسایه خود کند. یادمان نرود که در آخرین مورد اردوغان در یک مراسم رژه نظامی نیات درونی خود در باره برخی مناقشات مرزی با ایران را بر زبان آورد که با برخورد ایران این موضوع در نطفه خفه شد.

اما بازیگر اصلی این تنش‌ها را باید صهیونیست‌ها دانست که با توجه به راهبرد مرگ با هزاران ضربه چاقو سعی می‌کند فشار به ایران را به نقطه صفر مرزی و حتی داخل ایران بکشاند؛ لذا درگیر کردن کشور‌های منطقه با محوریت ایران را باید در این قالب رصد کرد و مورد تحلیل قرار داد. بحران سازی حشد الشعبی در عراق، طالبان در افغانستان، بحران سوخت و دولت در لبنان، بحران یمن و سوریه همگی حکایت موضوع صدر الاشاره دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها