أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۴۰۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۱ مهر ۱۴۰۰
بانک ایران زمین و مسئولیت اجتماعی دوران کرونا؛
بانک ایران زمین نیز در دوران همه گیری ویروس کرونا مدافعان سلامت را تنها نگذاشته و با مجموعه اقداماتی همچون حمایت از نظام سلامت کشور، کمک به بیمارستان ها، نهادهای بهداشتی و ... نسبت مسئولیت اجتماعی خود در دوران کرونا به این مهم پرداخته است.

به گزارش پایگاه 598، بدون شک ماموریت خطیر حفظ جان و سلامت انسانها بدون همکاری و کمک دیگر بخش های جامعه با مجموعه بهداشت و درمان کشور میسر نخواهد بود. همانطور که بدون همت عالی خیرین مدرسه ساز، مقوله آموزش و پرورش کشور سالها عقب تر از وضعیت کنونی می بود؛ وضعیت بهداشت و درمان و سلامت جامعه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بدون مشارکت و حمایت خیرین جامعه اعم از اشخاص حقیقی و سازمان‌ها میسر نخواهد بود.

یکی دیگر از دلایلی که موجب مشارکت دیگر بخش های جامعه در مقوله سلامت می شود؛ مقوله عمل به مسئولیت اجتماعی توسط مردم و سازمان ها می باشد. اما مسئولیت اجتماعی چیست؟

مسئولیت اجتماعی به طور اعم، به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که صاحبان سرمایه و بنگاه‌های اقتصادی به صورت داوطلبانه، به عنوان یک عضو مؤثر و مفید در جامعه، انجام می‌دهند.

از نظر اجتماعی مسئول بودن یعنی آدمها و سازمان‌ها می‌بایست با اخلاق و با حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی رفتار کنند. تلاش برای برقراری مسئولیت اجتماعی، به افراد، سازمان‌ها و دولت کمک می‌کند تاثیری مثبت بر پیشرفت، کار و جامعه داشته باشند.

مسئولیت اجتماعی هر شرکت در راستای مأموریت همان شرکت تعریف می شود. مسئولیت اجتماعی تعهدی ست برای تصمیم گیران که علاوه بر تأمین منافع خودشان، موجبات بهبود رفاه جامعه را نیز فراهم آورند.

مصادیق مسئولیت اجتماعی در قالب حامی سلامت بانک ایران زمین:

بانک ایران زمین نیز در دوران همه گیری ویروس کرونا مدافعان سلامت را تنها نگذاشته و با مجموعه اقداماتی همچون حمایت از نظام سلامت کشور، کمک به بیمارستان ها، نهادهای بهداشتی و ... نسبت مسئولیت اجتماعی خود در دوران کرونا به این مهم پرداخته است. در ادامه به برخی اقدامات انجام شده اشاره میکنیم:

مشارکت در راه اندازی مرکز تجمیعی واکسن کرونا

مرکز تجمیعی واکسن کرونا طالقانی با حضور دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، مدیران ارشد بانک ایران زمین افتتاح شد. این مرکز با همکاری بانک ایران زمین، مرکز بهداشت شمال تهران، باغ موزه دفاع مقدس و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

ارائه دستگاه های ساخت واکسن در راه اندازی خط تولید واکسن کوبرکت

بانک ایران زمین با تحویل دستگاه های تولید واکسن به مجموعه برکت از زیر مجموعه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت تولید واکسن کرونا کمک تاثیر گذاری در تولید واکسن و نجات جان هموطنان کرد و همین اقدام باعث شد که معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جلسه ای که با حضور ریاست هیات مدیره و مدیرعامل بانک ایران زمین برگزار شد از حمایت بانک ایران زمین که با ارائه دستگاه های ساخت واکسن در راه اندازی خط تولید واکسن کو برکت مشارکت کرده بود، تقدیر کرد.

امهال تسهیلات صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

اداره پیگیری وصول مطالبات بانک ایران زمین اعلام کرد:  در راستای اجرای تکالیف ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف مساعدت و حمایت بانک ایران زمین، طرح "انتقال پرداخت اقساط تسهیلات 4 ماهه اول سال 1400 به انتهای دوره تقسط" برای صاحبان مشاغل وکسب وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا که موعد بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی آن ها درچهارماهه اول سال۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده باشد در این بانک اجرا شد.

تهیه اقلام بهداشتی کرونا برای بیمارستان ها

بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات درمانی بهتر بیمارستان ها به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، طرح تهیه و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها در سراسر کشور اجرا کرده است.

برگزاری پویش پیشگیری از کرونا

در پویش «هیچ‌جا خونه‌ی خودِ آدم نمیشه» محتوای آموزشی و اثرگذار در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا، ضرورت در خانه ماندن، چگونگی گذران وقت، برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات سودمند اقتصادی و اجتماعی در خانه و تشویق و جلب همکاری مردم برای ماندن و ایجاد محیطی جذاب و تاثیرگذار در خانه در اختیار گروه‌های مردمی قرار داده است.

تقدیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از بانک ایران زمین

مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به پاس اقدامات انجام شده توسط بانک ایران زمین در تجهیز و ساخت واکسن کرونا تقدیر کرد. در همین خصوص مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: اقدامات بانک ایران زمین در تسریع تولید واکسن کرونا بسیار به موقع و امید بخش بود و تجهیزاتی که بانک برای راه‌اندازی خط تولید واکسن کرونا در اختیار مجموعه دارویی برکت قرار داد فرآیند تولید واکسن را تسریع کرد. سید هاشمی با بیان این نکته که تجهیزاتی که بانک ایران زمین برای راه اندازی خط تولید واکسن کرونا در اختیار مجموعه دارویی برکت قرار داد فرآیند تولید واکسن را تسریع کرد، گفت: مطمئناً تصمیم مسئولین بانک ایران زمین در پیشبرد نتایج تولید واکسن و نجات جان هموطنان اثر گذار بوده است.

وی ادامه داد: مطمئناً تصمیم مسئولین بانک ایران زمین در پیشبرد نتایج تولید واکسن و نجات جان هموطنان اثر گذار بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها