أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۴۱۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۴ مهر ۱۴۰۰
روزنامه‌نگار مطرح لبنانی در گفت‌وگو با ۵۹۸:
روزنامه‌نگار برجسته لبنانی گفت: حزبی که باعث کشتار مردم در روز پنجشنبه بیروت شد، اندیشه آمریکایی- اسرائیلی دارد.

در جریان اعتراضات روز پنجشنبه در لبنان، ده‌ها نفر بر اثر اقدامات مسلحانه افراد وابسته به حزب القوات اللبنانی علیه معترضان کشته و زخمی شدند. این غائله در نهایت با حضور ارتش در خیابانها به پایان رسید. تاکنون 19 نفر از عاملان درگیری‌ مرگبار بیروت دستگیر شده‌اند.

در این خصوص سحر حسین غدار گیرامون اتفاقات اخیر لبنان در گفت‌وگو با پایگاه 598 گفت: شخصی به نام «قاضی بیتار» که مسئول پیگیری پرونده انفجار بیروت است، در یک حرکت سیاسی چند تن از وزرا و شخصیت‌های وابسته به «حرکت الامل» را تحت تعقیب قرار داد. روز پنجشنبه حزب الله و حرکت الامل در واکنش به این اقدام، مردم را به تظاهرات در مقابل دادگستری لبنان دعوت کردند. در جریان این اعتراضات عده‌ای از افراد وابسته به «حزب القوات اللبنانی» با تیراندازی به سمت معترضان، باعث کشته و زخمی شدن چندین نفر شدند.

روزنامه‌نگار برجسته لبنانی اظهار داشت: یکی از نمایندگان حزب القوات اللبنانی در صفحه توییتری خود نوشت "این واکنش وطن‌پرستان به کسانی بود که بر دولت خروج کردند." این یک اعتراف رسمی بود که حزب القوات اللبنانی برای معترضان شیعه کمین گذاشته و با آنها برخورد مسلحانه کرد.

وی همچنین بیان کرد: حزبی که باعث کشتار مردم در روز پنجشنبه شد، اندیشه آمریکایی- اسرائیلی دارد و از اینکه با آمریکا و اسرئیل ارتباط دارد ابایی نداشته و به آن افتخار می‌کند به خصوص رهبر آنها آقای سمیر جعجع. ما آنها را اصلا لبنانی نمیدانیم.

غدار خاطرنشان کرد: حضور هر کشوری که به شکوفایی اقتصاد و پیشرفت لبنان کمک کند خوب است و می‌تواند کمک کننده باشد به خصوص اگر آن کشور ایران باشد. ما معتقدیم که حضور ایران با این پیشنهادهایی که گفته می‌شود مفید است.

سحر غدار در آخر گفت: حضور ایران همچنین در بحث نظامی و تقویت جبهه مقاومت هم بسیار موثر است. ارتباط ایران و حزب الله ارتباط مخفی‌ای نیست بلکه یک رابطه علنی است. این سطح همکاری امنیتی چند بار برای آزادسازی بخش هایی از خاک لبنان خودش را نشان داده است مثل آزادسازی قسمت هایی از خاک لبنان از دست تکفیری ها که با این همکاری ها صورت گرفت. در همین راستا این همکاری ها به ضرر لبنان نیست و همه استقبال میکنند بجز افرادی که خود را ذیل آمریکا می‌دانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها