أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۴۵۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۸ مهر ۱۴۰۰
تبیین اقدامات دولت روحانی
امروزه بسیاری از جوانان دغدغه مسکن را دارند. با 14 هزار میلیارد تومان می‌شود بطور متوسط 21000 منزل 100 متری ساخته و تحویل جوانان داد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در روزهای گذشته خبری مبنی بر محاکمه سه مدیر اسبق بانک مرکزی در سالهای 92 تا 97 از سوی سخنگوی قوه قضائیه منتشر گردید. ولی الله سیف مدیراسبق بانک مرکزی، احمد عراقچی معاون ارزی اسبق بانک مرکزی و سالار آقاخانی از متهامان اصلی این پرونده هستند.

از جمله اتهامات محکومان این پرونده، اخلال در بازار ارز طی سالهای 92 تا 97 بوده که تبعات آن، هم‌اکنون نیز در جامعه احساس می‌شود. با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که این اخلال بزرگ اقتصادی در بازار ایران به ارزش حداقل 14 هزار میلیارد تومان می‌باشد. حال سوال اینجاست که با این میزان پول بر باد رفته، چه کارهایی را می‌توان انجام داد؟

امروزه بسیاری از جوانان دغدغه مسکن را دارند. با 14 هزار میلیارد تومان می‌شود بطور متوسط 21000 منزل 100 متری ساخته و تحویل جوانان داد. در نگاهی دیگر با 14 هزار میلیارد تومان می‌توان حقوق ماهانه 3.5 میلیون کارگر را پرداخت کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که جوانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مشکل اشتغال است. با یک جست‌وجو ساده می‌توان دریافت که 14 هزار میلیارد تومان یک سرمایه ایده‌آل برای ایجاد اشتغال 70هزار نفراست. شاید این میزان سرمایه در نگاه برخی‌ها کم به نظر برسد اما همین مبلغ برای ساخت حداقل 1000 مدرسه در مناطق محروم کشور کافی می‌باشد.

با خسارت 14 هزار میلیارد تومانی مدیران بانک مرکزی دولت روحانی چه کارهایی می‌شد انجام داد؟ + اینفوگرافیک

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها