يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۲۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۹ آبان ۱۴۰۰
این گروه متشکل از جوانان نخبه در حوزه پزشکی‌اند که از عید غدیر امسال به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کردند. اغلب خدمات این گروه برای افراد نیازمند و خانواده‌های معظم شهدا است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، خوشبینانه‌اش این است که بگوییم در دوران کرونا اتحاد و همبستگی بین مردم بیشتر شده است؛ مردمی که برای مقابله با مشکلاتی که کرونا به آنها دامن می‌زند، بیش از گذشته به یکدیگر کمک می‌کنند. اتفاق مثبتی که در گروه‌های جهادی و مردم‌نهاد به شکلی پررنگ‌تر بروز پیدا کرده و همه جهادی‌ها، برای مقابله با انواع و اقسام پیامدهای کرونا، مردانه به میدان آمده‌اند.

در طول دو سال گذشته که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده، بیش از گذشته شاهد نذر، انفاق، بخشش ‌و خدمت‌رسانی به نیازمندان و اهالی مناطق محروم بوده‌ایم؛ اما نکته‌ای که شاید از چشم ما دور ماند جوانانی هستند که در حوزه خدمات پزشکی نقش‌آفرینی کرده‌اند و در مناطق محروم کشور بدون چشم‌داشتی به ارائه خدمات می‌پردازند. یکی از این گروه‌ها، گروه جهادی مدیر مؤسسه همیاران کوی‌شیرین است که از عید غدیر سال جاری کلید کارهای جهادی‌اش خورده شد و تاکنون ۶ اردوی جهادی را در اقصی‌نقاط کشور و حتی خارج از کشور  هم داشته‌اند.

"مریم فتحی‌فر" مدیر مؤسسه همیاران کوی شیرین درباره این گروه جهادی گفت: این گروه متشکل از جوانان نخبه در حوزه پزشکی‌اند که از عید غدیر امسال به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کردند و بالغ بر ۷۰ نفر در حوزه پزشکی و رشته‌های تربیتی و مدیریی که اغلب مدرک PHD  دارند ما را در این گروه همراهی می‌کنند. اغلب افراد این گروه از خانواده‌های ایثارگران و شهدا هستند.

مدیر مؤسسه همیاران کوی شیرین درباره میزان حضور این گروه جهادی در اقصی‌نقاط کشور گفت: ۶ اردوی جهادی تاکنون در سراسر کشور تشکیل شده است. در نقاط محروم و کم‌برخوردار نظیر رباط‌کریم، شهریار و غیره اردوهای جهادی با هدف رفع نیازهای درمانی افراد کم‌برخوردار برگزار شده است؛ حتی در خارج از کشور و در جریان راهپیمایی اربعین امسال نیز گروهی به کشور عراق عزیمت کردند و برای زائران ایرانی و عراقی خدمات رایگان ارائه کردند.

فتحی‌فر به خدمات پزشکی این گروه اشاره کرد و گفت: خدمات تخصصی از قبیل مغز و اعصاب، زنان و مامایی، داخلی، دندانپزشکی، چشم‌پزشکی و بینایی‌سنجی، تغذیه و رژیم درمانی، ارزیابی ساختار قامتی و اسکن کف پا، حقوقی، روانشناسی، نمونه‌گیری کرونا داروخانه و تزریقات، پرستاری و خود مراقبتی، تربیتی و فرهنگی به خانواده‌های نیازمند، کم‌برخوردار، خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون و اتباع ارائه شده است.

وی درباره نحوه حضور داوطلبانه جهادگران در این گروه گفت: ریزش و رویش از خواص تیم‌های جهادی است اما آنچه تاکنون رقم خورده است، میزان علاقه و اشتیاق افرادی است که در این گروه حضور دارند.

مدیر مؤسسه همیاران کوی شیرین درباره تأمین هزینه‌ها نیز می‌گوید: هزینه‌ها توسط خودمان تأمین می‌شود. حمایت‌های اندکی از سوی مجموعه‌هایی داشتیم که البته نسبت به هزینه‌های بالای اسکان، تغذیه، تهیه وسایل تزریقات و تجهزیات دندانپزشکی و غیره ناچیز است. بیشتر هزینه‌ها از سوی خود جهادگران تأمین می‌شود.

فتحی‌فرد اضافه کرد: خدمات پزشکی در حوزه‌های جهادی در حال افزایش‌ است. گروه‌های جهادی اغلب در حوزه تأمین نیازهای غذایی و مایحتاج پوشاک و غیره فعالیت می‌کنند اما ورود به حوزه پزشکی و خدمات درمانی به‌ویژه در این سال‌ها که ویروس کرونا همه‌گیر شده است، رو به افزایش است.

وی درباره نحوه رصد و شناسایی افراد کم‌برخوردار جامعه نیز گفت: بسیج جامعه پزشکی، امام جمعه و معتمدین مناطق کم‌برخوردار افراد را شناسایی می‌کنند و پس اینکه نیازسنجی در این مناطق صورت گرفت، تیم‌های پزشکی به این مناطق اعزام می‌شوند. تمرکزمان نیز بر روی خانواده‌های تحت حمایت‌ و خانواده‌های شهدا هستند.

مدیر مؤسسه همیاران کوی شیرین از برگزاری اردوی جهادی در شهر قم خبرداد و گفت: قرار است همراه با گروه‌ جهادی در ایام شهادت حضرت معصومه (س) در حرم مطهر بانوی کرامت به ارائه خدمات پزشکی خواهیم پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها