أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۵۶۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۶ آبان ۱۴۰۰
به گفته مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، میزان صادرات تولیدات فرآورده‌های داخلی این کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان اعلام کردند میزان صادرات تولیدات فرآورده‌های داخلی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

به گفته این مسوولان، قالی، جلغوزه، میوه خشک و میوه تازه از فرآورده‌ها و کالاهایی هستند که صادارات آنها در مقایسه با سال‌های پیش افزایش یافته است.

به گفته آنان، میزان صادرات تولیدات داخلی از دی ماه گذشته تاکنون به۸۲۳ میلیون دلار می‌رسد در حالی‌که سال گذشته میزان صادرات این فرآورده‌ها به ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

به گفته خانجان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، این کشور در سال ۲۰۲۱ اضافه تر از ۸۰۰ میلیون دلار صادرات داشته که بیشترین این صادرات مربوط به میوه خشک به کشور پاکستان بود.»

در این میان، بازرگانان افغانستان می‌گویند که با آمدن تحولات اخیر در این کشور نتوانستند فرآورده‌های خود را به بازارهای جهانی برسانند.

در همین حال برخی از کارشناسان مسایل اقتصادی می‌گویند که افزایش صادرات بر رشد اقتصادی افغانستان سودمند است و باید میزان صادرات از این هم بیشتر شود.

این در حالی است که مسوولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان می‌گویند که در سال جاری میزان واردات به افغانستان به ۶ میلیارد دلار کاهش یافته است، در حالی که سال گذشته واردات به این کشور بیش از ۷ میلیارد دلار بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها