کد خبر: ۴۹۵۶۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۱۶ آبان ۱۴۰۰
قهرمان المپیک چرا چهارم شد؟
جواد فروغی دارنده طلای تپانچه بادی المپیک توکیو در مسابقات جام ریاست لهستان در بخش تپانچه بادی چهارم شد، مدالی که به نظر می رسد با بی تدبیری از دست رفته است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، جواد فروغی تنها نماینده ایران در مسابقات تیراندازی جام ریاست فدراسیون جهانی لهستان بود. این مسابقات از ۱۲ تا ۱۹ آبان به میزبانی لهستان در حال انجام است. فروغی در ماده میکس تپانچه در کنار ورزشکار هندی به مدال طلا رسید اما او مدال مهمتر ماده تپانچه انفرادی را از دست داد.

این اولین مسابقه فروغی بعد از المپیک توکیو بود اما به نظر می رسد با بی تدبیری این مدال مهم از دست رفت. از دست رفتن این مدال برای فروغی که مدتی است در مسابقات جهانی و حتی المپیک به طلا رسیده بود خیلی گران تمام خواهد شد و به نظر می‌رسد که عواملی دست به دست هم داده‌اند تا این نتیجه برای فروغی رقم بخورد.

تغییر مربی مدال را پراند!

بعد از المپیک، فدراسیون تیراندازی توسط علی دادگر به عنوان سرپرست اداره می شد. در این شرایط انتخاب مربیان و کادرهای فنی تیم های ملی و به طبع آن اردوهای ملی مدت ها به تاخیر افتاد. از طرف دیگر تغییر مربی نیز یکی از دلایل افت رکوردهای فروغی است. فروغی مدت‌ها قبل از المپیک با هدایت نصر اصفهانی تمریناتش را دنبال می‌کرد. نصر اصفهانی مدرک روانشناسی دارد و به خوبی توانست فروغی را از نظر روانی و ذهنی برای مسابقات آماده کند تا جایی که مدال طلای جام جهانی هند، کرواسی و بعد از آن هم مدال طلای المپیک را دشت کرد اما با تغییر مربی فروغی که شاید بی ربط با انتخاب نماینده مربیان برای انتخابات پیش روی فدراسیون نباشد، او این بار دستش از مدال انفرادی کوتاه ماند.

کسب طلای میکس با درخشش ورزشکار هندی

جواد فروغی به دلیل کوتاه بودن تمرینات و همچنین تغییر مربی اش با آمادگی کامل عازم مسابقات جام ریاست لهستان نشد و همین امر سبب شد مدال تپانچه بادی از دست برود. البته در ماده میکس تپانچه نیز درخشش ورزشکار هندی سبب کسب مدال طلا برای فروغی شد. در مرحله مقدماتی ماده میکس تپانچه هر سه تیر فروغی رکورد 96 را ثبت کرد اما بهاکر ورزشکار زن هندی رکوردهای 96، 99 و 95 را ثبت کرد. اگر درخشش بهاکر نبود جواد فروغی حتی به نیمه نهایی هم راه پیدا نمی کرد و این مدال هم از دست می رفت. رکورد ورزشکار هندی بیش از 6 امتیاز بالاتر از فروغی بود. البته فروغی در نیمه نهایی توانست تیرهای بهتری نسبت به بهاکر ثبت کند. در نهایت هم منجر به کسب مدال طلای میکس شد.

مدال تیراندازی که با بی‌تدبیری از دست رفت + عکس

تمرینات سنتی و عدم کنترل مباحث روانی سبب شد که فروغی آمادگی لازم برای حضور در این مسابقات را نداشته باشد. او در بخش فینال انفرادی هم عملکرد خوبی نداشت. تیراندازی یک ورزش ذهنی و روانی است و مربی باید ورزشکار را بین هر مرحله ریکاوری کند که به نظر می رسد نجفی نتوانسته این مهم را انجام دهد و او را به خوبی برای فینال آماده کند.

فروغی بعد از کسب مدال طلای میکس تپانچه باید ریکاوری و از نظر ذهنی برای مسابقه انفرادی آماده می شد که به نظر می رسد این مهم رخ نداده است. به نظر می رسد حضور برخی افراد در کنار فروغی سبب شد که او به جای ریکاوری تحت شرایط رسانه ای قرار بگیرد و تمرکزش از دست برود. همان اتفاقی که بعد از کسب طلای المپیک در توکیو برایش رقم خورد و او مدال میکس را از دست داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها