يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۷۰۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۱۷ آبان ۱۴۰۰
افزایش اعتماد عمومی به دولت؛
دیدار رئیسی با مدیران رسانه‌ای اصلاح‌طلب که ممکن است به لحاظ فکری فرسنگ‌ها با ایده‌ سیاسی حاکم بر دولت سیزدهم فاصله داشته باشند، اقدام مثبت و رو به جلویی است که در کمتر دولتی شاهد برگزاری آن بوده‌ایم.

مدیران رسانه های اصلاح طلب خطاب به رئیسی: جامعه امیدوارتر شده استبه گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، احیای سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی به نهاد دولت یکی از بزرگ‌ترین کارویژه‌های اصلی رئیسی در چهارساله آینده است؛ کارویژه‌ مهمی که شرط لازم و ابتدایی برای موفقیت ایده‌های حکمرانی دولت در ابعاد مختلف نیز می‌تواند بر همین مبنا باشد. در شرایطی که به‌واسطه انباشته شدن حجم زیادی از ناکارآمدی‌ها و مشکلات به‌ویژه در دوسال پایانی ریاست‌جمهوری روحانی، اعتماد عمومی جامعه به کارآمدی نهاد دولت به‌شدت کاهش پیدا کرده است، رسانه‌های جمعی مانند روزنامه‌ها و سایت‌های خبری می‌توانند به‌عنوان یکی از ساختارهای تاثیرگذار بر افکار عمومی نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد امید و احیای سرمایه اجتماعی دولت ایفا کنند.

علاوه‌بر این رسانه‌ها به‌عنوان ناظران اجتماعی در بزنگاه‌های حساس و مهم می‌توانند با نقد منصفانه و دقیق خود جلوی بسیاری از خطاها و اشتباهات دولت و سایر نهادهای حاکمیتی را بگیرند، به‌خاطر همین کارویژه‌های مهم رسانه است که سیدابراهیم رئیسی در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم چهارشنبه هفته قبل سراغ مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب رفته و با آنها جلسه گذاشته است.

مدیران رسانه های اصلاح طلب خطاب به رئیسی: جامعه امیدوارتر شده است

در این جلسه سه‌ساعته آن‌گونه که در اخبار منتشرشده، محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، الیاس حضرتی صاحب‌امتیاز روزنامه اعتماد، مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق، علیرضا بختیاری مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد، مصطفی کواکبیان مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری، محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار، منصور مظفری مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد، حسین عبداللهی مدیرمسئول روزنامه آرمان ملی، محمدرضا سعدی، مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت، علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مصطفی فقیهی مدیرمسئول پایگاه خبری- تحلیلی انتخاب، شهاب‌الدین طباطبایی و احسان مازندرانی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب حضور داشته‌اند. این جلسه در دفترکار رئیس‌جمهور برگزار شده که در ابتدای آن تمامی حاضران به بیان نقدها و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل کنونی کشور پرداختند، «امید اجتماعی»، «اعتماد عمومی»، «انتصابات دولت»، «تعامل با جهان و برجام»،«سفرهای استانی» و «مبارزه با فساد» ازجمله مهم‌ترین سرفصل‌هایی بود که در این جلسه مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب به نقد آن پرداختند. از نظر حاضران در جلسه طی چند ماه گذشته که دولت فعالیت خود را آغاز کرده است اعتماد مردم به رئیس‌جمهور نسبت به قبل از انتخابات افزایش یافته و امیدواری آنها برای اصلاح امور در آینده بیشتر شده است و براساس این اعتماد و امیدواری، جامعه انتظار ایجاد تحول از دولت سیزدهم در ابعاد مختلف مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... دارد.

در پایان جلسه نیز رئیسی حدود 40 دقیقه به بخشی از موارد مطروحه توسط حاضران پاسخ داد که مساله‌ تعامل با جهان و آغاز مذاکرات برجامی از هشتم آذرماه مهم‌ترین بخش از سخنان وی در این دیدار بود. رئیس‌جمهور همچنین به موضوع «اصلاحات اقتصادی» در دولت سیزدهم اشاره کرد و به الزام خود برای اجرایی شدن طرح‌هایی تاکید کرد که به لحاظ کارشناسی موردپذیرش متخصصان امر هستند. دیدار رئیسی با مدیران رسانه‌ای اصلاح‌طلب که ممکن است به لحاظ فکری فرسنگ‌ها با ایده‌ سیاسی حاکم بر دولت سیزدهم فاصله داشته باشند، اقدام مثبت و رو به جلویی است که در کمتر دولتی شاهد برگزاری آن بوده‌ایم، در همین راستا بعضی از افراد دعوت‌شده، صراحتا به این نکته اذعان داشتند که در دوران ریاست‌جمهوری روحانی حتی یک‌بار هم از آنها برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور دعوت نشده است.

علاوه‌بر این بررسی جلسه سه‌ساعته چهارشنبه‌شب و محتوای انتقادی آن مانند نقد حاضران به کارنامه برخی وزرا و مردان اقتصادی دولت سیزدهم، نشان می‌دهد این دیدار به‌هیچ‌وجه تشریفاتی نبوده و مورد تمجید برخی از حاضران در جلسه نیز قرار گرفته است، به نحوی که سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در انتهای جلسه گفت: «من ابتدا بنا داشتم به جلسه نیایم اما الآن که آمده‌ام با توجه به صحبت‌های شما و حرف‌هایی که اینجا زده شد. خیلی خوشحالم که به جلسه آمدم و شما را دیدم.»

* فرهیختگان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها