يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۷۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۷ آبان ۱۴۰۰
نکات پنهان ترور نخست وزیر عراق؛
خود الکاظمی نیز بخوبی می داند که این حرکت می تواند به نوعی تلاش برای قربانی کردنش برای بحرانی کردن اوضاع عراق باشد گویی خود وی هم می داند که این سوء قصد از سوی کسانی که به ایشان اظهار وفاداری و ارادت کرده رخ داده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598-رضا احمدزاده: طی 24 ساعت گذشته، سر خط خبرهای رسانه ها جهان اکثرا به طرح ترور پهبادی نخست وزیر غرب گرای عراق مصطفی الکاظمی اختصاص داشت.

«ایفای نقش قربانی؛ تاکتیک نخ نمای الکاظمی»

خبرها حکایت از این داشت که ظاهرا یک یا چند پهباد که احتمالا می توانسته اند از نوع پهبادهای انتحاری نیز باشند شب گذشته به محل سکونت الکاظمی در منطقه سبز بغداد حمله کرده و قصد ترور و کشتن وی را داشتند.

این حادثه علیرغم تمام نکات ظاهری که داشت چند نکته نیز در آن قابل روئیت بود که زیاد به آن پرداخته نشد در حالی پازل حوادث عراق و خصوصا طرح ترور الکاظمی بدون در نظر گرفتن این موضوعات کامل نخواهد شد:

1- در حالی که از یک سو الکاظمی به غرب‌گرایی و تمایل به آمریکا شهرت دارد و بارها و با سفرهای خود به آمریکا و اروپا و کشورهای مرتجع عربی وفاداری خود را به غرب نشان داده است و از دیگر سو گروههای تروریستی مانند :داعش و طالبان و .... خط و ربط های آشکاری در تمایلات و حامیت های آمریکا از خود نشان می دهند.

«ایفای نقش قربانی؛ تاکتیک نخ نمای الکاظمی»

خود الکاظمی نیز بخوبی می داند که این حرکت می تواند به نوعی تلاش برای قربانی کردنش برای بحرانی کردن اوضاع عراق باشد گویی خود وی هم می داند که این سوء قصد از سوی کسانی که به ایشان اظهار وفاداری و ارادت کرده رخ داده است. آنجا که بعد از این حادثه در پیامی به ملت عراق می گوید: موشک‌های خیانت، مؤمنان را دلسرد نمی‌کند و استواری و عزم نیروهای امنیتی قهرمان ما برای حفظ امنیت مردم نمی‌لرزد. بکار بردن لفظ «موشک های خیانت» می تواند تاییدی بر ادعای صدر الاشاره باشد.

2- ابو علی العسکری مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق در صفحه توئیتر خود به طرح سوء قصد به جان «مصطفی الکاظمی» نخست‌‍وزیر این کشور واکنش نشان داد و آن را یک «حرکت نمایشی» برشمرد.

ابوعلی العسکری در صفحه توئیتر خود افزود: اگر کسی بخواهد به این «موجود فیسبوکی» آسیب برساند، راه‌های کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تری برای رسیدن به آن وجود دارد. این مواضع نشان می‌دهد که بیشترین و بالاترین هدف طراحان این حادثه ایجاد نوعی بمب خبری در فضای سیاسی عراق بوده است تا بتوانند به اهدافی چند برسند که در بند بعدی به آن اشاره خواهد شد.

3- به این جمله که از سوی یکی از ناظران اگاه مسائل عراق گفته شده است توجه کنید.

وی می گوید: اگر کسی بخواهد به این «موجود فیسبوکی» آسیب برساند، راه‌های کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تری برای رسیدن به آن وجود دارد. خطاب موجود فیسبوکی به الکاظمی و اینکه ارزش سیاسی وی کمتر از آن است که برای ترورش به راههای پرهزینه و نامطمئن روی آورد.

ایفای نقش قربانی تبدیل به یک تاکتیک نخ نما شده است، نشانگر این موضوع است که این حرکت تروریستی می توانسته نوعی طراحی از سوی حامیان بقای وی در مسند نخست وزیری و حضور در حال گسترش غرب گرایان در ساختار سیاسی عراق باشد زیرا انتخابات عراق که همراه با اعتراضات خونین و شکست غرب گرایان همراه بود نیازمند یک بمب خبری بود تا بتواند این موارد را در اختیار آن جریانات قرارداد:

*نتایج انتخابات در عراق که مخالفان مدعی تقلب گسترده و سازمان یافته در انتخابات هستند را به حاشیه ببرد.
* به حاشیه رفتن وقایع خونین روز جمعه و نادیده انگاشتن مطالبات معترضان.
* واکنش سریع برخی عناصر، رسانه‌ها و گروه‌های غرب‌گرا به رخداد حمله پهپادی به منزل الکاظمی و متهم‌سازی گروه‌های مقاومت به دست داشتن در این اقدام.

این مطالب از اهم موضوعاتی بود که ابهامات این رخداد را هر چه بیشتر مشکوک می کند به اینکه سوء قصد به الکاظمی آنهم در حالی که خود وی در منزل نیز نبوده و در امر ترور موضوع حضور فرد مورد نظر اصلی ترین فکر عاملان ترور را بخود اختصاص می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها