کد خبر: ۴۹۵۹۲۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۱۹ آبان ۱۴۰۰
متخصص پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سیر ریزش مو در بدن به این صورت است که دو یا سه ماه پس از بهبودی علائم کرونا، بیماران دچار ریزش مو می‌شوند که این ریزش مو تا دو یا سه ماه ادامه پیدا می‌کند و پس از آن معمولاً رشد مجدد موها درعرض چند ماه اتفاق می‌افتد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، دکتر حوریه علایین یکی از مشکلات شایعی که اخیرا در مورد آن مراجعات زیادی وجود دارد را ریزش مو به دنبال ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: به دنبال هر بیماری تب دار شدید یا استرس شدیدی که به بدن وارد می‌شود ممکن است افراد دچار ریزش مو شوند و این موضوع به صورت طبیعی می‌تواند در بدن اتفاق بیافتد.

علایین افزود: سیر ریزش مو در بدن به این صورت است که دو یا سه ماه پس از بهبودی علائم کرونا، بیماران دچار ریزش مو می‌شوند که این ریزش مو تا دو یا سه ماه ادامه پیدا می‌کند و پس از آن معمولاً رشد مجدد موها درعرض چند ماه اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: اگر بیماران علائمی چون خارش پوست سر، پوسته ریزی یا التهاب همراه ریزش مو داشته باشند باید به دنبال علت‌هایی به غیر از کرونا باشیم چون معمولاً ریزش مو ناشی از کرونا  هیچ کدام از این علائم را به همراه خود ندارد.

به توصیه دکترعلایین بیماران باید اگر کم خونی یا مشکلات هورمونی و کمبودهای ویتامینی دارند به درمان آن بپردازند؛ تغذیه مناسب داشته باشند و مدت زمانی را صبر کنند.

وی ادامه داد: معمولاً این ریزش موها به صورت خود به خود بعد از چند ماه برطرف شده و رویش مجدد اتفاق می‌افتد اما اگر هر کدام از علائم ذکر شده یا شدت ریزش مو وجود داشت یا بعد از چند ماه ازگذشت زمان رویش مجدد اتفاق نیافتاد و ریزش‌ها همچنان ادامه داشت بهتر است برای تشخیص و درمان  مناسب به متخصص پوست  و مو مراجعه کنند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به علائم پوستی بیماری کرونا افزود: یکی از سوالات این است که آیا ابتلا به کرونا می‌تواند با نشانه‌ها وعلائم پوستی مربوط باشد یا خیرکه در این مورد باید گفت کرونا نیز می‌تواند علائم پوستی به همراه داشته باشد اما معمولاً این نشانه‌ها جزو علائم شایع کرونا  نیستند و درصد کمی از بیماران به دنبال ابتلا به کرونا دچارعلائم پوستی می‌شوند.

وی یکی از شایعترین این علائم را بثورات قرمز رنگی برشمرد که  می‌تواند در بدن به صورت پوسته‌دار یا بدون پوسته ایجاد شود.

علایین افزود:  یکی دیگر از علائم کهیر است که برخی افراد به دنبال ابتلا به کرونا ضایعات  پوستی مشابه کهیر پیدا می‌کنند و در برخی بیماران ضایعات پوستی مشابه آبله مرغان و به صورت تاول‌های ریز آبدار در سطح  پوست ایجاد می‌شود.

وی یکی دیگر از علائم  پوستی بیماری کرونا را تغییر رنگ‌های قرمز و بنفش و حالت‌هایی شبیه سرمازدگی در انگشتان دست و پا عنوان و توصیه کرد: اگر بیماران به دنبال ابتلا به کرونا هرگونه ضایعه پوستی ادامه‌دار پیدا کردند که از چند روز فراتر رفت یا از حد معمولی شدیدتر بود حتما برای درمان مناسب از متخصص پوست کمک بگیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها