أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۵۹۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۲۰ آبان ۱۴۰۰
با تاکید مدیران ارشد این بانک؛
مدیر عامل بانک ایران زمین با تاکید بر مشارکت بانک‌ها در تامین مالی شرکت‌های تولیدی گفت: بانک ایران زمین در سال‌های اخیر بسیاری از منابع خود را به امر حمایت از تولید اختصاص داده اند.

به گزارش پایگاه 598، حمایت از تولید داخلی کشور و تشویق مصرف‌کنندگان به خرید محصولات داخلی منجر به رشد اقتصاد و توسعه ملی خواهد شد. از دیگر آثار آن می‌ توان به افزایش اشتغال، کاهش واردات غیرقانونی، افزایش قدرت ارز ملی، ثبات قیمت کالاها و افزایش کیفیت محصولات اشاره کرد. مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانینی مانند «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور» سعی در تحقق حمایت از تولید داخلی داشته است.

دستگاه ‌ها و شرکت ‌های دولتی نقش مهمی در حمایت از تولید و رونق اقتصاد ملی دارند. قدم اول برای حمایت از کسب‌ و کارهای داخلی و ملزم کردن دستگاه ‌های دولتی برای خرید کالای داخلی، قانون‌ گذاری است. در ایران نیز برخی قوانین در راستای مدیریت واردات، ممنوعیت واردات کالاهای مشابه و تنظیم تعرفه وضع شده است، اما در مرحله اجرا و مدیریت، نتایج خوبی مشاهده نشد. بخش دیگر قانون ‌گذاری برای حمایت از کسب ‌و کارهای داخلی، مربوط به خرید تجهیزات و خدمات شرکت‌ های دولتی از تولیدات داخلی است. در این راستا، قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور» در سال ۱۳۹۱ در مجلس تصویب شد. از سوی دیگر در سال ۱۳۹۰ و همچنین سال ۱۳۹۷ برای چندمین بار قانون «ممنوعیت خرید کالاهای مشابه داخلی برای دستگاه ‌های دولتی» تصویب گردید. با این حال، این قوانین در عمل به دلیل نبود سازوکار اجرایی، نحوه نامناسب الزام به اجرا، نبود نظارت بر اجرا و بررسی میزان اجرا، ناموفق بوده‌ اند.

اما بانک ها در حمایت از تولید نقش متفاوت و مهمی را ایفا می‌کنند. بانکها به عنوان گردانندگان اصلی چرخ های اقتصاد باید در رأس این امر مهم قرار گیرند. سرمایه گذاری در بخش های مولد، تسهیل تسهیلات به واحدهای اقتصادی بخشی از این نقش مهم میتواند باشد.

در همین خصوص محمد جواد ایروانی وزیر اسبق اقتصاد در گفتگویی با صداوسیما با تاکید بر ضرورت تغییر ساختار در اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید گفت: بیش از ۵۴ درصد و بعضا تا ۵۵ درصد تسهیلات بانک‌ها به بخش غیرمولد پرداخت شده است که این باید بالعکس شود. وزیر اسبق اقتصاد افزود: کشور‌هایی که به تولید بالا رسیدند و پیشرفت کردند با هدایت اعتبارات بانکی به این هدف دست یافتند و ما نیز باید از تجربیات خوب این کشور‌ها استفاده کنیم. وی تاکید کرد: در حوزه بانکی وقتی می‌بینیم این همه جمعیت تحصیل کرده و جوانان جویای کار با تحصیل و دانش بالا داریم باید نظام بانکی، بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی را ترویج و تشویق کنند.

حمایت از تولید یک ضرورت است

هفته گذشته جلسه شورای مدیران بانک ایران زمین برگزار شد. در این جلسه سید حسن سلطانی فیروز ریاست هیئت مدیره این بانک، با توجه به اهمیت حمایت از تولید در اظهاراتی گفت: شرایط اقتصاد کشور را بسیار حساس و تجربه سالهای گذشته نشان داده است که ما باید با حمایت اصولی از حوزه تولید و سرمایه گذاری در بخش های مولد، به ایجاد یک اقتصاد پایدار بپردازیم.

حمایت از تولید، سرلوحه فعالیت‌های بانک ایران زمین شد

ریاست هیئت مدیره بانک ایران زمین، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اهمیت حمایت بانکها از حوزه تولید اظهار داشت: کشور در شرایط کنونی نیازمند همکاری و هماهنگی در تمامی بخش ها برای حمایت از تولید داخلی است. در همین راستا بانکها به عنوان گردانندگان اصلی چرخ های اقتصاد باید در رأس این امر قرار گیرند.

تخصیص منابع بانک ایران زمین، در راستای حمایت از تولید

در ادامه این جلسه پورسعید مدیر عامل بانک ایران زمین، نقش بانکها به عنوان یکی از بخش های تامین مالی اقتصاد کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: انتظاری که از بانک‌ها به عنوان یکی از اساسی ترین بخش‌های تامین مالی و اقتصادی می رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی از اعتبار حوزه تولید کشور است.

حمایت از تولید، سرلوحه فعالیت‌های بانک ایران زمین شد

او با تاکید بر مشارکت بانک‌ها در تامین مالی شرکت‌های تولیدی گفت: بانک ایران زمین در سال‌های اخیر بسیاری از منابع خود را به امر حمایت از تولید اختصاص داده اند.

وی افزود: ما از مدیران خود خواسته ایم براساس خط مشی های تنظیم شده نسبت به حمایت از شرکت‌های تولیدی استان‌های خود اقدام کنند. که در این راستا اقدامات بسیاری انجام که اخبار آن منتشر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها