کد خبر: ۴۹۶۰۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
لزوم برخورد جدی با عوامل فساد
یکی از مافیای سینما که از توابین گروه مجاهدین خلق بوده است شرط با صراحت اعلام کرده است که شرط پیشرفت و شهرت در سینما پرداخت هزینه های میلیونی و تن دادن به مسائل غیر اخلاقی است.

"صراط" در روزهای اخیر شاهد اظهارات جالبی از سوی برخی هنرمندان در رابطه با وجود مافیا در سینمای ایران بودیم.

موضوعی که در گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما با صحبت های مطرح شده در روزهای اخیر سبب شده است تا رسانه های مختلف به صورت جدی پیگیری جزئیات این ناهنجاری قرار بگیرند.

به گزارش سرویس فرهنگی صراط مافیای سینما در چند سال اخیر به صورت گسترده در حال نفوذ به کالبد سینمای ایران بودند تا بدین وسیله بازیگران و حتی کارگردانان این حرفه را به سلطه خود درآورند.

در همین زمینه گزارش هایی تهیه شده است که نشان می دهد "مافیای سینما" دلال های بازیگری و کارگردانی را با برنامه های از پیش تعیین شده رهبری می کنند.

لازم به ذکر است، این شبکه در تحرکات خود سوپر استارها، چهره های معروف در شبکه های اجتماعی را با روش های مختلف از جمله "دعوت به مهمانی های شبانه" و "شرکت در مهمانی های آنچنانی" مقدمات ورود به شبکه مافیای سینما و تلویزیون را فراهم می آورند و در ادامه اگر به خواسته های آنها تن ندهند ضمن تهدید به افشاگری علیه وی، فرد مورد نظر را از ادامه فعالیت در این عرصه تحریم می کنند.

مدارکی وجود دارد که به فلان بازیگر زنگ می زنند، می گویند اگر با آقای ".........." همکاری نکنی فردا صبح با ۲ تماس بایکوت می شوی و اگر آقای ".........." بخواهد تا فردا صبح سوپر استار میشوی.

"مثلا خانمی که پیش آقای "ب......." میرود در اول از او سوال میکنند: که شما متاهلی یا مجرد ؟ چرا باید این سوال مطرح شود ؟ این باعث پیشرفت است؟

باید یادآور شد که عمق فاجعه اینجاست، مافیای سینمای ایران توسط بازیگران و کارگردانان مشهور سینما اداره می شود و شرط آغاز به کار یک بازیگر را صرف مبالغ کلان و تن دادن به مسائل غیراخلاقی قرار داده اند.

به طور مثال "م . ش" ،"م . ر" که در بسیاری از فیلم ها علاوه بر بازیگری در قالب دستیار کارگردان و انتخاب بازیگر، ایفای نقش می کنند، با تشکیل یک مافیای انحصاری، ورود بازیگران جدید را در کنترل خود گرفته و به سوء استفاده های مالی و اخلاقی می پردازد.

بازیگر مذکور" م . ش" که به فساد اخلاقی مشهور بوده و از توابین گروه مجاهدین خلق (منافقین) نیز می باشد، معرفی بازیگران مرد برای ایفای نقش در سینما را مشروط به پیش پرداخت میلیونی دانسته و همچنین بازیگران زن، علاوه بر این پیش پرداخت با صراحت شگفت انگیزی به تن دادن به مسائل غیراخلاقی برای پیشرفت سریع تر دعوت می شوند!

و قاعدتاً این فعالیت ها باعث عقب ماندگی سینمایی ما می شود و امنیت شغلی را برای اهالی سینما از بین می برد.

گفتنی است مافیای سینما ایران به لایه های مدیریتی و دستگاه های تصمیم گیرنده نفوذ پیدا کرده و در موارد گوناگونی در اکران و یا عدم اکران فیلم های سینمایی ، سر گروه شدن سینما ها دخالت مستقیم دارد، که به دنبال آن باعث نگرانی دلسوزان و خاک خورده های عرصه فرهنگ وهنر شده است.

بسیاری از بزرگان و فعلان سینما و تلویزیون، وجود این گونه شبکه ها را عامل بی کیفیتی و عدم استفاده از افراد با دانش فرهنگی و هنری در این حوزه می دانند و اتفاق نظر دارند که این رویه منجر به ساخت فیلم ها و سریال های سطحی و ساده می شود که به دنبال آن کم کم فعالان سینما و تلویزیون به برده هایی در دستان مافیا تبدیل می شوند.

در این شرایط که ظاهرا زور بعضی از این سرشاخه ها بر یک سیستم سینمایی تسلط کامل دارند، هیچ مقامی هم پاسخگوی این نابهنجاری در سینمای ایران نیست، جرات ، قدرت و هیچ بر نامه ای برای مقابله و یا ازبین بردن این گونه شبکه ها ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۰
۱
چند روزیه که بحث فساد در سینمای ایران رسانه ای شده و مطالبی داره چاپ میشه که سینمای دوره طاغوت به نظرم خیلی بهتر و سالم تر بوده تا این سینما که اسم جمهوری اسلامی رو داره لکه دار میکنه . به نظر شما مسئولین ارشاد و وزارت اطلاعات از اینهمه فحشا بی خبرن ؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا کاری نمی کنن؟؟؟؟؟ یه پسر اگه با یه دختر تو خیابون وایسن احوالپرسی کنن ، بلافاصله گشت میاد و باباشونو در میاره ولی تو سینما با این همه ید و بیضا ببینین داره چه اتفاقی میفته و مسئولین محترم هم که ...........
پاسخ
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
سینمای ما هم شده شبیه ... روز به روز به جای پیشرفت پسرفت می کنیم واقع متاسفم بخاط وجود هنرمندان بی بصیرت
پاسخ
مافیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
حتما اونهایی که در دام این مافیا گیر می افتند خودشون پیش زمینش رو دارند دیگه...
پاسخ
SOMY
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
این عادت ماشده هر کاستی تو کشور هست می ندازیم تقصیر دشمن وخومون هم که ابرو خدمون رو می بریم بابا تو هرسیستم یه عده ای فاسد هست و سینما و هنر هم ازاین قاعده مستثنی نیست همه که بد نیستن!
پاسخ
راز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
کاش امام خمینی زنده بود تا با عاملین این مفاسد برخورد میکرد
پاسخ
دکتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
به مهاجر بگید یه ... در این زمینه هم بکنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها