يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۳۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۴ آبان ۱۴۰۰
در جریان معاملات امروز فرابورس ایران ارزش معاملات فرابورس به خاطر ثبت گردش مالی حاصل از عملیات بازار باز از 68 هزار میلیارد تومان فراتر رفت و رکورد شکست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس: در جریان معاملات امروز فرابورس ایران ارزش معاملات فرابورس به خاطر ثبت گردش مالی حاصل از عملیات بازار باز از 68 هزار میلیارد تومان فراتر رفت و رکورد شکست.

 در جریان معاملات امروز دوشنبه 24 آبان 1400 فرابورس ایران، ارزش معاملات فرابورس به خاطر ثبت گردش مالی حاصل از عملیات بازار باز از 68 هزار و 459 میلیارد تومان فراتر رفت و رکورد شکست.


گرچه ارزش معاملات سهام و اوراق مالی و حق تقدم در فرابورس ایران امروز فقط 2 هزار و 50 میلیارد تومان بود، اما چون ارزش معاملات اوراق مالی اسلامی بین بانک مرکزی و بانکها به 66 هزار و 512 میلیارد تومان رسید،‌بنابر این ارزش معاملات امروز فرابورس از 68 هزار و 562 میلیارد تومان فراتر رفت و رکورد شکست.

*ارزش معاملات فرابورس چگونه رکورد شکست
در این زمینه یک کارشناس فرابورس در مطلبی برای انتشار در فارس نوشت: روز جاری در جریان معاملات فرابورس ایران در قالب انجام عملیات بازار باز، در حدود 740 میلیون ورقه اوراق مالی اسلامی به ارزش 66 هزار و 500 میلیارد تومان میان بانک مرکزی و بانک‌های تجاری مبادله شد.
بانک مرکزی با هدف مدیریت نرخ سود بین بانکی از توافق بازخرید اسلامی در عملیات بازار باز و اعتبارگیری قاعده‌مند بهره می‌برد.
عملیات بازار باز یعنی مدیریت میزان پول موجود در بانک‌ها برای مدیریت نرخ سود در بازار چون تمام بانک‌ها می‌توانند این گروه از اوراق بهادار را بخرند و یا در صورت نیاز اوراق تحت تملک خود را بدون محدودیت بفروشند و از این رو به آن «بازار باز (open market policy)» گفته می‌شود.

از نیمه دوم سال 1399، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند یعنی دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مشروط به در اختیار داشتن اوراق بدهی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سود سقف دالان استفاده کنند.

پیش از این مجید عشقی رئیس سازمان بورس اعلام کرد که دولت از شهریور امسال تا کنون اوراق جدید مالی منتشر نکرده و اوراق معامله شده در بازار مربوط به معاملات در قالب عملیات بازار باز بین بانکها و بانک مرکزی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها