کد خبر: ۴۹۶۳۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۲۵ آبان ۱۴۰۰
پیروزی تیم ملی مقابل سوریه، حضور ایران در جام‌جهــانی قطر را بیش‌وکم نهایی می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از شهرآرانیوز: تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت‌۱۹:۳۰ امشب در‌حالی به‌مصاف سوریه می‌رود که با کسب یک پیروزی، می‌تواند حضورش در جام‌جهانی قطر را تقریبا قطعی‌شده بداند. ایران روی کاغذ کار سختی برای بردن حریفش ندارد، به‌ویژه اینکه سوریه چند بازیکنش را به دلایل مختلف در این بازی در اختیار نخواهد داشت و حالا باید دید دوازدهمین برد اسکوچیچ با تیم ملی، در اردن رقم خواهد خورد یا نه. در صورت پیروزی در این بازی ایران ۹۰ درصد راه رسیدن به جام جهانی قطر را طی می‌کند و در فاصله ۴ هفته تا پایان مسابقات می‌تواند سریع‌ترین صعودش در ادوار جام جهانی را رقم بزند.

تغییرات غیرمنتظره اسکوچیچ

اسکوچیچ باتوجه به غیبت طارمی ترجیح داد تیم ملی را مقابل لبنان با تک‌مهاجم به زمین بفرستد و سامان قدوس در پست ۱۰ بازی کرد، ولی هافبک برنتفورد نمایش خوبی نداشت. از‌یک‌طرف وظایف سامان با نوراللهی تداخل داشت و از‌طرف‌دیگر به نظر می‌رسید که او برای این بازی خاص، آمادگی ذهنی کافی ندارد.

منطقی‌ترین تصمیم این است که اسکوچیچ به چیدمان ۲- ۴- ۴ برگردد و یکی از مهاجمان ذخیره، جانشین قدوس در ترکیب اصلی شو‌د. صیادمنش که در بازی با لبنان هم زودتر از انصاری‌فرد به زمین رفت، احتمالا بخت بیشتری برای بازی کنار آزمون در ترکیب اصلی دارد.

اسکوچیچ ترجیح می‌دهد از انصاری‌فرد و قایدی در دقایق پایانی استفاده کند، مگر اینکه برای این بازی نقشه متفاوتی داشته باشد. تیم ملی در بخش تهاجمی یک تغییر اجباری هم دارد و جهانبخش محروم است. انتظار می‌رود که وحید امیری در غیاب بازیکن فاینورد این‌بار از ابتدا در خط میانی بازی کند.

امیری مقابل لبنان بازی را در پست دفاع چپ شروع کرد، ولی در نیمه دوم ه‌افبک چپ شد و با نفوذهایش نقش پررنگی در تغییر جریان بازی داشت. در روز‌های گذشته بسیاری از کارشناسان تأکید داشتند که امیری در پست اصلی‌اش کارایی بیشتری دارد و انتظار می‌رود کادر فنی هم او را به این پست برگرداند. تغییر‌پست احتمالی امیری به معنی ۲ تغییر دیگر در چیدمان تیم ملی است. با خالی‌شدن پست مدافع چپ، میلاد محمدی بخت زیادی برای بازگشت به ترکیب اصلی دارد.

او در نیمه دوم بازی مقابل لبنان به زمین رفت و همراه امیری زوج خیلی خوبی ساخته بود. اسکوچیچ برای این پست نورافکن و حاج صفی را هم دارد، با‌این‌حال بخت میلاد برای بازی بیشتر از ۲ نفر دیگر است. با حضور امیری در هافبک چپ، قلی‌زاده احتمالا به راست منتقل خواهد شد. او توانایی بازی در هر ۲ سمت را دارد و البته در سمت راست کارایی‌اش بیشتر است. نمایش صادق محرمی مقابل لبنان در دفاع راست خوب نبود و روی تک‌گل حریف، تمرکز کافی نداشت تا با انتقاد‌های زیادی روبه‌رو شود.

مدافع دینامو‌زاگرب هم ممکن است یکی از گزینه‌های خروج از ترکیب باشد، ولی صالح حردانی، نفر دوم این پست، تجربه زیادی ندارد و احتمالا اسکوچیچ دوباره به محرمی اعتماد کند. امشب ممکن است شاهد یک تغییر غیرمنتظره هم در ترکیب تیم ملی باشیم. بیرانوند روی تک گل لبنان عملکرد خوبی نداشت و در نیمه دوم هم چیزی نمانده بود دریبل اشتباهش به گل دوم میزبان ختم شود. بعید نیست اسکوچیچ در این پست هم تصمیم به تغییر بگیرد و با نیمکت‌نشین‌کردن دروازه‌بان باتجربه‌اش، از عابدزاده استفاده کند که در ماه‌های گذشته با پونفرادینا نمایش خوبی داشته، بر خلاف بیرانوند که در ترکیب بوایستا هم دروازه‌بان چندان‌مطمئنی نبوده است.

تاریخ به سود ایران

بازی امروز سی‌امین تقابل ایران و سوریه محسوب می‌شود. در ۲۹‌مسابقه گذشته، سهم ایران ۱۷ پیروزی بوده است. ۱۱ مسابقه ۲ تیم به تساوی انجامیده و سوریه فقط یک‌بار موفق به شکست ایران شده است. تنها‌مسابقه‌ای که سوریه موفق شد در بازی مقابل ایران دروازه تیم ملی را باز کند، به ۱۴‌شهریور‌۹۶ برمی‌گردد که در بازی برگشت مرحله انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی، ۲ بار درو‌ازه بیرانوند توسط بازیکنان سوری باز شد و در ۳ بازی بعدی ۲ تیم، بیرانوند موفق به کلین‌شیت شده است.

لشکر غایبان بزرگ ۲ تیم

سوریه برای بازی امروز چندان سرحال و کامل به نظر نمی‌رسد؛ البته تیم ملی کشورمان نیز نمی‌تواند از همه ظرفیت خودش استفاده کند و به غیر از مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش خود اسکوچیچ هم به‌خاطر اخراج در همان بازی، نمی‌تواند جلوی سوریه روی نیمکت تیم ملی بنشیند را هم ندراد، اما اوضاع تیم سوریه از ما بدتر است. آن‌طور‌که رسانه‌های عربی گزارش داده‌اند، برخی بازیکنان سرشناس این تیم از‌جمله عمر خربین به‌دلیل مصدومیت مقابل تیم ملی غایب خواهند بود. نزار محروس، سرمربی این تیم، نیز در آستانه برکناری بود که در‌نهایت ماندگار شد. سوریه تیمی است که چیزی برای از‌دست‌دادن ندارد و احتمالا یک بازی انتحاری مقابل تیم ملی انجام خواهد داد.

سردار در یک‌قدمی دایی

ایران ۲۸ گل‌زن مختلف در مصاف با سوریه داشته که علی دایی با ۴ گل، بهترین گل‌زن بوده است. سردار آزمون (۳ گل)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، کریم انصاری‌فرد و اللهیار صیادمنش نیز از بازیکنان در‌دسترس تیم ملی برای بازی سه‌شنبه، سابقه گل‌زنی مقابل سوریه را دارند. برای عقاب‌ها، اما ۱۳‌گل‌زن متفاوت وجود داشته است که انس ساری و ماهر سعید با ۲ گل از‌این‌حیث بهترین هستند. عمر السومه نیز با یک گل از بین نفرات کنونی، سابقه گل‌زنی مقابل ایران را دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها