يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۵۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مهدی میرجلیلی با بیان اینکه جامعه ورزش ما پای اعتقادات ایستاده است، گفت: بیش از ۴۴۰ گروه جهادی بسیج ورزشکاران را در سطح کشور داریم.

به گزارش پایگاه 598، مهدی میرجلیلی، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران در گفتگو با خبرنگار بسیج با تاکید بر اینکه لازم است مردم جایگاه و نقش بسیج را بدانند و در این راه نیاز به اطلاع رسانی است، اظهار داشت: فلسفه وجودی این قشر از بسیج، گسترش منش پهلوانی و فضای اخلاقی و معنوی در حوزه ورزش است.

به گفته وی، سازمان بسیج ورزشکاران به فرمایش مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۰ برای پوشاندن خلع فرهنگی و معنوی در حوزه ورزش آغاز به کار کرد.

میرجلیلی با یادآوری اینکه اقدامات فرهنگی و معنوی زیادی تاکنون انجام شده است، افزود: در یکسال مسئولیت بنده طبق سند اعتلای بسیج نقشه راهی را جهت تعمیق معنویت و ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در حوزه ورزش ترسیم کردیم.

۴ راهبرد اساسی طبق سند اعتلای بسیج در حوزه ورزش، از جمله اقداماتی است که مسئول سازمان بسیج ورزشکاران از آن یاد کرد و گفت: بیش از ۳۰ اقدام اساسی در کارگروه های متعدد برای رسیدن به اهداف مدّنظر پیش بینی شده است.

میرجلیلی افزود: در راستای ترویج و تعمیق معنویت و فرهنگ در حوزه ورزش که مد نظر مقام معظم رهبری هم هست و در دیدار با قهرمانان مطرح کردند یعنی «در اوج قهرمانی، متواضع، متدین، انقلابی پیشرو و خانواده دوست باشید»، برای ما اساس کار شد تا این جمله را چراغ راه قرار دهیم.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران گفت: از سال گذشته تاکنون نقش‌آفرینی جامعه ورزشکاری را در جامعه مشاهده کردیم و کمک مومنانه، پویش های نذر خون و نذر رهایی، نمونه‌هایی از فعالیت های جامعه ورزشکاران است.

وی تصریح کرد: در این راستا، تا امروز ۳۵ فدراسیون کمک مومنانه را از ۲ تا ۷ مرحله برگزار کرده‌اند؛ در حوزه آزادی زندانیان هم ۲۸۰ زندانی جرایم غیرعمد در کشور توسط ورزشکاران آزاد شده اند.

مسئول بسیج جامعه ورزشکاران با بیان اینکه در پویشهای نذر خون هم ورزشکاران بسیجی نقشی اساسی را ایفا کردند، افزود: دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات با برگزاری پویش های مختلف، از دیگر اقداماتی است که ورزشکاران بسیجی در سال جاری انجام دادند.

وی افزود: راهبرد دیگر این سازمان، عدالت محوری و مبارزه با فساد است که در حوزه های مختلف ورزشی مورد بررسی قرار گرفته است.

میرجلیلی تاکید کرد: ما به عنوان بازوان اجرایی در جامعه ورزشی کشور، سعی می‌کنیم در اعتلای ورزش و مسائل مالی و اخلاقی کمک کنیم و همچنین در اعتلای اخلاق مشکلات را برطرف کنیم.

وی با تصریح بر اینکه راهبرد بعدی ما صیانت از استقلال، آزادی، و جمهوری اسلامی، و حفاظت از شعائر اصیل انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: هیهات من الذله از اشعار مهم ما است که از دوران انقلاب تاکنون به آن عشق می ورزیم و زیر با حرف زور نمی رویم. اما اینکه چگونه در مقابل این فشارهای بیگانگان بایستیم و ورزشکاران را متوجه این امر کنیم، یک بحث اساسی است که دراین بحث به محتوای اثربخش وافراد صاحب نظر و نخبه نیازداریم. .

ورزش همگانی یعنی فرهنگ همگانی

میرجلیلی گفت: فرهنگ عمومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، راهبرد دیگری در سازمان بسیج جامعه ورزشکاران است. اگر همه اقشار و نهادها ورزش را در برنامه روزانه قرار دهند و این فرهنگ ورزش روزانه در زندگی مردم نهادینه شود، بباعث کم شدن بیماری های ناشی از فقر حرکتی میشود و این به نفع اقتصاد، شور و نشاط و کارایی کشور هم است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران معتقد است که وقتی گفته می‌شود ورزش همگانی یعنی فرهنگ همگانی؛ و این دو از هم جدا شدنی نیستند.

وی با اشاره به سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: دلیلی ندارد که کشوری با این همه قدمت و سابقه در ورزش که بیش از یک هزار و ۱۰۰ بازی بومی و محلی که با فلسفه عمیق و تاریخ بومی به معرفی هویت ایرانی می پردازدباید توجه بیشتری به این بازی ها ی بومی محلی شودکه ریشه درتاریخ وفرهنگ مادارند.

میرجلیلی تاکید کرد: طراحی بازی ها و ورزش های بومی، برای آمادگی جسمانی و دفاعی است که حتی ابزار این ورزش ها هم از ابزار دفاعی است؛ این ورزش ها بر اساس تاکتیک های نظامی طراحی شده که ورزشکاران بتوانند از کشور، دین و مملکتشان دفاع کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه ورزشکاران با تاکید بر ترویج سبک زندگی و ورزش ایرانی اسلامی تصریح کرد: در حوزه مسائل دینی، فرهنگی، و معنوی، باید برای خواهران و برادران شأنیت و کرامتشان حفظ شود؛ پس نیازی نیست به سمت رشته‌هایی برویم که تناسبی با چارچوب های ما و حتی فیزیولوژی بدنمان ندارد.

جامعه ورزش ما پای اعتقادات ایستاده است

وی، یکی از ساده ترین و شکیل ترین راه های رسیدن به این هدف را الگو قرار دادن شهدای ورزشکار در دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: وقتی از این شهدا، راه و روش برای ورزشکاران تعریف می‌کنیم، شیفته این شهدا می شوند؛ و نمونه‌ نهادینه شدن این فرهنگ را در قهرمان کشتی جهان آقای گرایی می توان دید که مدال خود را به شهید گمنام تقدیم کرد.

میرجلیلی گفت: هر آنچه که ما اینگونه ورزشکاران را از طریق رسانه و فضای مجازی بیشتر به قشر جوان و جامعه معرفی کنیم، الگوسازی و الگو پروری کرده ایم، اگر چه کاری سخت است اما بهترین سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی، بسیج را مردمی و برخاسته از مردم دانست و گفت: جامعه باید بداند که جوان مردانی هستند که برای دفاع از مظلوم و عدالت حاضرند مدال قهرمانی را بگذارند اما با تیم‌های رژیم صهیونیستی مبارزه نکنند؛ و در راه مبارزه با ظلم قدم بردارند. باید این افراد را معرفی کنیم تا الگویی شوند برای دیگر جوانان.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران با یادآوری اینکه در ورزش های مختلف، ورزشکارانی داریم که در بحث کمک مومنانه با فروش مدال هایشان کمک کردند، تصریح کرد: جامعه ورزش ما پای اعتقادات ایستاده است اما نیاز به الگوسازی و همکاری جامعه رسانه‌ای دارد.

وی، اردوی راهیان نور را از راه هایی دانست که در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و الگوسازی در ورزش هم می تواند موثر باشد؛ آثار آن درد دل ها و ارتباط قهرمانان با شهدا در آن بیابان ها را به زیبایی می توان دید.

وزارت ورزش مرکز فعالیت های جهادی است

مسئول سازمان بسیج جامعه ورزشکاران در ادامه، با اشاره به اینکه بحث مالی فقط در چند فدراسیون معدود وجود دارد، تصریح کرد: خرید و فروش بازیکن هم در صد فدراسیون وجود ندارد اگرچه کار فرهنگی در این خصوص مطلوب نبوده و نیاز به کار بیشتری دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در دولت جدید با وجود وزیر ورزش و جوانان که از بدنه ورزش و جامعه ورزش همگانی و قهرمانی است و مسائل را درک می‌کند و به اتفاقات مسلط است شاهد اتفاقات جدید و خوبی در این حوزه باشیم.

این مقام مسئول گفت: من معتقدم وزارت ورزش، فقط ورزش نیست، مرکز فعالیت های جهادی را هم شامل می شود؛ همانطور که تا امروز بیش از ۴۴۰ گروه جهادی بسیج ورزشکاران را در سطح کشور داریم که برخی برای ساخت و ساز می روند و برخی هم برای ایجاد شور و نشاط و امید آفرینی به آینده فعالیت می کنند.

به گفته وی، تفکر انقلابی در حوزه ورزشی یعنی اینکه اگر می‌خواهیم ورزش پیشرفت کند باید از یک سری منافع شخصی و فردی بگذریم و به منابع ملی فکر کنیم.

میرجلیلی با تأکید بر اینکه با توجه به قدمت، فرهنگ، ورزشکاران و مربیانی که داریم باید در ورزش هم در اوج باشیم، تصریح کرد: بسیج برای کمک در حوزه ورزش، بیش از سه هزار سالن فرهنگی ورزشی صالحین و۹دی در سطح کشور ساخته و بالغ بر بیست هزار مدیر و مربی تخصصی تربیت کرده است؛ اما نیازمند یک مرکز ملی آکادمیک تربیت مربی هستیم، یا اینکه مربیان را برای دوره‌های عالی اعزام کنیم تا در زمینه مربی هم روی پای خود باشیم و در آینده ای نزدیک با مربیان خود در بازی‌های بین‌المللی حاضر شویم که این امر نیازمند یک هم افزایی به ویژه در این زمینه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها