أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۶۷۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۰۳ آذر ۱۴۰۰
درباره اقدام پسندیده محمد انصاری؛
محمد انصاری از ابتدا هم شبیه دیگران نبود؛ بازیکنی که پله‌پله بالا آمد و بعد از معروف شدن و حتی حضورش در تیم‌ ملی باز هم مثل قبل همان‌گونه لباس می‌پوشید و رفتار می‌کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روزنامه وطن امروز، مدافع بااخلاق و همیشه سر به زیر پرسپولیس را هواداران این تیم چگونه به یاد می‌آورند؟ بدون شک یک تصویر از او تا ابد در ذهن هواداران قرمز باقی می‌ماند؛ مدافعی که پیشنهاد خوب و نجومی از لیگ متمول چین داشت اما به واسطه بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیمش در آن برهه خاص، بر خلاف خیلی‌های دیگر نگفت من هم زندگی و آینده دارم و باید به فکر جیبم باشم.
او بر خلاف رودخانه گسیل به لیگ‌های خارجی، شنا کرد و ماند. هم قید پیشرفت فنی را زد، هم بی‌خیال میلیاردها تومان پول نقد شد. برای انصاری فوتبال ورا و فرای آن 90 دقیقه درون زمین و حتی جام‌ها و شعارهای هواداران بود. او نه ادای افراد اخلاق‌مدار را درمی‌آورد و نه علاقه‌ای به این تظاهر داشت، بلکه رفتار و گفتارش عینا تجلی همین امر بود. 
قید لیگ چین را زد، در پرسپولیس ماند تا عصای دست برانکو در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما باشد. اما تقدیر به این صورت بود که خودش دست آخر عصا به دست برای دریافت مدال نایب‌قهرمانی آسیا با چشمانی اشک‌آلود از سکوها بالا برود.
 
بر مدار جوانمردی / قصه پسری که از هیچ به همه جا رسید
 
بر مدار جوانمردی / قصه پسری که از هیچ به همه جا رسید
 
محمد انصاری که بارها معرفت و اخلاق‌مداری‌اش را به هواداران پرسپولیس ثابت کرده بود، حالا بار دیگر برگ دیگری از خلق‌‌و‌‌خوی متمایزش را رونمایی کرد.
او در اقدامی انسان‌دوستانه تصمیم گرفت مطالباتش از این باشگاه را به موسسه خیریه حضرت رقیه اهدا کند. انصاری که اسفند 99 از پرسپولیس جدا شد، از سال 96 تا زمان جدایی‌اش از این تیم در مجموع 2 میلیارد و 600 میلیون تومان طلب دارد و در صورتی که کادر فنی این تیم رضایت خود را از عملکرد انصاری به مدیریت باشگاه اعلام کند، این مبلغ به ۳ میلیارد تومان می‌رسد.
انصاری از فروردین امسال پیگیر اهدای این ‌طلب به موسسه خیریه بود اما با وجود پیگیری‌های خودش و موسسه خیریه این اقدام در زمان مدیریت جعفر سمیعی در پرسپولیس انجام نشد و اکنون مجید صدری، سرپرست فعلی باشگاه قول داده پول وی را برای هزینه در این اقدام خیرخواهانه که ظاهرا خرید جهیزیه برای عروس‌های بی‌بضاعت است، پرداخت خواهد کرد. 
حقیقتا چند نفر را در فوتبال ایران می‌شناسید که براحتی قید این مبلغ قابل توجه از حق و حقوق خود را بزنند؟ محمد انصاری همان مهره مفقوده فوتبال ما است. جایی که باید اخلاق به حرفه‌ای‌گری گره بخورد تا با افتخار هوادار بگوید من به این دلیل عاشق فوتبال و فوتبالیست‌ها هستم.
 
بر مدار جوانمردی / قصه پسری که از هیچ به همه جا رسید
 
انصاری که این روزها در مس رفسنجان باز هم اسیر مصدومیت کهنه از ناحیه رباط صلیبی است و باید برای بار چندم پایش را به تیغ جراحان بسپارد، با این حرکت به‌ یادماندنی ثابت کرد بخشش به داشتن اموال زیاد نیست، تنها دل بزرگ می‌خواهد و چشمی که سیر است. 
 
* قصه پسری که از هیچ به همه جا رسید
 
داستان حضور محمد انصاری در پرسپولیس، ساده، کم‌حاشیه و بدون حرف و حدیث خاصی شکل گرفت.
مدافع جوانی که پس از حضور در تمرینات استقلال و سپس فجرسپاسی شیراز و شهرداری تبریز سودای ستاره شدن در سر داشت، به برانکو ایوانکوویچ پیشنهاد شد و پس از حضوری موفق در تمرینات پرسپولیس، مورد پسند سرمربی کروات قرار گرفت.
به این ترتیب محمد انصاری تیر 1394 با قراردادی ۲ ساله به پرسپولیس پیوست. او در بهترین مقطع زمانی ممکن حضور در پرسپولیس را تجربه کرد و توانست زیر نظر برانکو، دوران درخشانی را برای خود و تیمش رقم بزند.
انصاری در فصل اول حضور خود 20 بازی برای پرسپولیس انجام داد تا خیلی زود نشان دهد استحقاق پوشیدن پیراهن این تیم بزرگ را دارد. دوران خوش انصاری در پرسپولیس در سال‌های بعد نیز ادامه داشت و این بازیکن به‌ رغم داشتن پیشنهادات داخلی و خارجی خوب، در فصل ۹۸–۱۳۹۷ قرارداد خود را به مدت ۳ فصل دیگر با پرسپولیس تمدید کرد.
اوج کار انصاری در پرسپولیس در لیگ شانزدهم بود که از سمت چپ خط دفاعی به وسط منتقل شد و در نهایت پرسپولیس با ثبت کمترین گل خورده، جام قهرمانی را بالای سر برد. او یکی از بازیکنانی بود که در هر ۴ قهرمانی پرسپولیس طی ۴ فصل اخیر حضور داشت اما یک مصدومیت تلخ همه چیز را تغییر داد.
محمد انصاری که آخرین حضورش در ترکیب این تیم به داربی پایتخت در تاریخ 21 دی‌ 98 مربوط بود، بعد از آن با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بازی‌ها، در آغاز مجدد تمرینات دچار آسیب‌دیدگی رباط صلیبی شد و مدتی از تمرینات گروهی دور بود.
مدافع چپ‌پای پرسپولیس که طی این مدت حواشی و شایعات زیادی را پشت سر گذاشته بود، در نهایت در دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ بیستم برای دقایقی کوتاه به میدان رفت تا این طلسم را بشکند.
یحیی گل‌محمدی با اشاره به این موضوع که انصاری مدت‌ها از شرایط بازی دور بوده، فرصتی برای سنجش آمادگی‌اش نمی‌داد اما ثبت ۵ گل برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی و اطمینان این تیم بابت پیروزی باعث شد انصاری در دقیقه 87 جدال با گل‌گهر و با گذشت 405 روز از آخرین بازی‌اش به ترکیب بازگردد.
به ‌رغم بازگشت به ترکیب پرسپولیس پس از بهبود مصدومیت، انصاری از توجه لازم گل‌محمدی برخوردار نبود و حضور کنعانی‌زادگان و حسینی در خط دفاع و جذب فرشاد فرجی عملا جایی برای او در پرسپولیس باقی نگذاشت. همین موضوع باعث شد مدافع پرسپولیس قید ادامه همکاری را بزند و با حضور در تمرین از هم‌تیمی‌هایش خداحافظی کند. او همان‌طور که آرام و بی‌حاشیه آمد، به همان شکل بی‌حاشیه رفت تا نشان دهد حرفه‌ای‌گری چگونه در واقعیت خویش، با اخلاق‌مداری گره خورده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها