کد خبر: ۴۹۷۷۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۲۲ آذر ۱۴۰۰
معاون دانشگاه آبادان بیان کرد؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه به دلیل وارد نشدن واکسن آسترازنکا به کشور این واکسن اکنون در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان وجود ندارد گفت: کسانی که دُز اول از این نوع واکسن را تزریق کرده‌اند می‌توانند واکسن پاستوکووک پلاس را به عنوان جایگزین استفاده کنند.

به گزارش پایگاه 598، ساسان قربانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: محموله جدید واکسن آسترازنکا هنوز وارد کشور نشده و جنوب غرب خوزستان همانند سایر نقاط کشور با کمبود این نوع واکسن روبه رو است.

وی افزود: قرار است در چند روز آینده محموله جدید این واکسن وارد کشور شود که با توزیع بین استان‌ها این مشکل کمبود برطرف خواهد شد.

قربانی بیان کرد: کمیته ملی واکسن کرونا مصوب کرد که واکسن پاستوکووک پلاس به عنوان دُز دوم یا دُز یادآور برای کسانی که واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند، تزریق شود.

وی افزود: واکسن پاستوکووک پلاس طوری طراحی شده است که عوارض بسیار کمی داشته باشد تا برای خیلی از واکسن‌های دیگر هم به عنوان دز بوستر بتوان از آن استفاده کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان "سوبرانا۲" و در ایران به عنوان "پاستوکووک"، نامگذاری شده است.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرنظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها