کد خبر: ۴۹۷۸۵۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۰     ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اعضای گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا برای سومین شب متوالی با نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران، درباره روند مذاکرات وین که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه جریان دارد تشکیل جلسه دادند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا: میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: مشارکت کنندگان برجام (بدون ایران) و ایالات متحده یک بار دیگر عصر امروز برای تبادل نظر در مورد بهترین راه برای تسریع مذاکرات وین ملاقات کردند.

وی پیشتر از دیدار سه جانبه روسای هیات‌های روسیه، چین و آمریکا خبر داد اما جزئیاتی از محتوای این دیدارها منتشر نشده است.

دور تازه مذاکرات وین از پنجشنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده است. گفت‌ وگوها اینک به روزهای حساسی رسیده و رسیدن به توافق درباره احیای مفاد برجام به اراده طرف‌های مقابل بستگی دارد.

ایران پیشنهادات خود را در خصوص نحوه احیای مفاد برجام، ناظر بر سه سال تجربه اقدام‌های غیرقانونی، غیرانسانی و ظالمانه ایالات متحده و بی عملی طرف‌های اروپایی ارائه داده است.

سه کشور اروپایی دیشب با صدور بیانیه‌ای، نقش مخرب کاخ سفید در بروز مشکلات کنونی اجرای برجام را نادیده گرفته و ادعا کردند که ایران مانع پیشرفت در مذاکرات احیای مفاد این توافق است. آن‌ها مدعی شدند که خواسته های ایران فراتر از برجام است و زمان در حال گذر است.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در واکنش به این بیانیه تصریح کرد: بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. ما به سرعت پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلاف‌ها کم شود.

وی با بیان اینکه دیپلماسی، خیابانی دو طرفه است افزود: اگر اراده‌ای برای جبران خطای مقصر باشد، راه برای توافق خوب سریع هموار می‌شود.

مذاکره کننده ارشد روس هم با تائید اظهارات باقری گفت: همه شرکت کنندگان در مذاکرات وین باید این را در نظر داشته باشند که دیپلماسی یک خیابان دو طرفه است. البته من این کلمات را اول از همه به خودم خطاب می‌کنم و سایر همتایانم در روند مذاکرات، خودشان تصمیم خواهند گرفت.

گفت‌ وگوها در وین همچنان ادامه دارد و شنیده‌ها حاکیست که احتمالا نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه برگزار خواهد شد. البته هیچ منبع رسمی هنوز این خبر را تائید نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها