کد خبر: ۴۹۸۰۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۷ آذر ۱۴۰۰
نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر» در مجلس با بیان اینکه ممکن است بودجه به مقداری اصلاحات نیاز داشته باشد، گفت: با این حال رویکرد‌های کلی بودجه ۱۴۰۱ مطلوب است.

به گزارش پایگاه 598، مالک شریعتی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به لزوم شفافیت در عملکرد مالی شرکت‌های دولتی گفت: نزدیک به ۷۰ درصد از حقوق و دستمزد شرکت‌های دولتی اعم از بانک‌ها و بیمه‌ها به طور ماهانه از بودجه کل کشور پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: بخش مزایای غیر مستمر و پاداش در این ردیف‌های حقوقی نسبت به اینکه به هر فردی به عنوان ذی نفع نهایی چقدر پرداخت می‌شود شفافیتی وجود ندارد و حتما باید این شفافیت اتفاق بیافتد.

رئیس «کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی» در مجلس با اشاره به آخرین نتایج بررسی‌های این کمیته بیان داشت: ما تقریبا چارچوبی از مقررات و آسیب‌ها در این بخش را احصا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بخش اول گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به آسیب‌ها و نبود برخی از مقررات در این بخش است، گفت: در این گزارش اشاره شده که چه مواردی باید اصلاح و چه مقرراتی باید وضع شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: در حال حاضر چارچوب کلی در زمینه تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس مشخص شده و در حال حاضر در مرحله ورود به مصادیق هستیم که این مسئله همچنان در دست بررسی است.

شریعتی در ادامه در ارزیابی خود از به بودجه ۱۴۰۱ گفت: رویکرد‌های کلی بودجه ۱۴۰۱ مطلوب است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ممکن است بودجه به مقداری اصلاحات نیاز داشته باشد که مجلس به این موارد در زمان بررسی ورود خواهد کرد.

وی بیان داشت: همچنین برخی از احکام خوبی که سال گذشته مجلس یازدهم در بودجه آورده بود حذف شده و باید مجددا در بودجه منعکس شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها